بهترین کتاب‌های صوتی پاییز

230

فصل‌های مختلف در ذهن و باور تمام ما معانی متفاوتی دارند، پایز وقت عاشق شدن است، بهار وقت کار و تلاش و کاشتن، تابستان شاید فصل استراحت و بی‌خیالی باشد و زمستان شاید زمان انتظار کشیدن…

یادمان نرود که ما خودمان این‌نام‌ها را روی فصل‌ها گذاشته‌ایم و در واقع خودمان قراردادی بسته‌ایم تا احساساتمان را در مواقع مختلف سال، به نام‌ها نسبت بدهیم.

روزهای عمرمان به سرعت برق و باد می‌گذرند، بهارها، تابستان‌ها، پاییزها و زمستان‌ها یکی پس از دیگری می‌آیند و می‌روند و ما می‌مانیم و زمانی که مانند ذرات شن از بین انگشتانمان سر می‌خورد و می‌رود.

و چه خوب است که ما انسان‌های امروز به رسم همیشگی‌مان احترام بگذاریم و با کار و تلاش و آگاهی توشه‌ای پربار برای رفتن به فصل بعدی جمع کنیم.

و چه توشه‌ای بهتر از آگاهی؟ کافی‌ست با خودمان قرار بگذاریم که هر فصل آگاه‌تر و پربار تر به فصل بعدی برویم و هر روز دانش بیشتری به نسبت روز قبل داشته باشیم.

به همین بهانه در ادامه‌ی این مقاله می‌خواهیم بهترین کتاب‌های صوتی پاییز را برای دانلود به شما معرفی کنیم. به امید اینکه آگاهی توشه‌ی روزهای سرد زمستانمان باشد:

برادران کارامازوف اثر فئودور داستایوفسکی

کتاب صوتی برادران کارامازوف از آن کتاب‌هایی‌ست که کمتر کسی را پیدا می‌کنید که آن را نخوانده باشد. این کتاب که به تازگی صوتی شده است، آخرین و بهترین اثر داستایوسکی‌ست و هم چنین جزو بهترین کتاب‌های صوتی در حال حاضر است.

هنگام شنیدن این کتاب، شما با یک داستان ساده طرف نیستید. همان‌طور که احتمالا تاکنون شنیده‌اید داستایوفسکی در این کتاب زوایای پنهان شخصیت خودش را در طول کتاب بیان می کند و این کتاب به همین دلیل به یکی از عمیق‌ترین کتاب‌هایی که درباره‌ی ناخودآگاه انسان نوشته شده است، تبدیل شده.

شخصیت هر کدام از افراد داستان کاملا واقعی و با ذکر کوچکترین جزییات توصیف شده است و این مسئله باعث شده تا بهتر بتوانیم روایت آن را درک کنیم.

کتاب صوتی برادران کارامازوف بدون شک یکی از بهترین کتاب‌ها برای شنیدن است. آن هم با کیفیت سه بعدی و گویندگی آرمان سلطان زاده. شنیدن آن به شدت توصیه می‌شود.

برای دانلود کتاب صوتی برادران کارامازوف، اینجا را کلیک کنید.

کتاب صوتی سینوهه اثر میکا والتاری

اگر نگاهی به لیست بهترین کتاب‌های صوتی بیندازید، سینوهه یکی از آن کتاب‌هایی ست که هر مخاطبی را سر جای خود میخکوب می‌کند. وقتی این کتاب صوتی را می‌شنوید تمام کنجکاوی‌هایتان درباره‌ی تمدن مصر باستان برطرف می‌شود، از زمان و مکانی که هستید جدا می‌شوید و سری به تمدن با شکوه مصر باستان می‌زنید.

اما سفر به دنیای مصر باستان، تنها چیزی نیست که با شنیدن کتاب صوتی سینوهه به دست می‌آورید. در این کتاب با شخصیت اصلی داستان یعنی سینوهه با فرهنگ و رسوم انسان‌های گذشته آشنا می‌شوید و در کنار آن به این نکته‌ی مهم می‌رسید که انسان‌های دیروز و امروز چه شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند و ویژگی‌های مثبت و منفی انسان‌ها در طول تاریخ تفاوت اندکی کرده است.

شنیدن کتاب صوتی سینوهه را به تمام کسانی که می‌خواهند دنیای اطرافشان را بهتر بشناسند توصیه می‌کنیم.

برای دانلود کتاب صوتی سینوهه اینجا را کلیک کنید.

کتاب صوتی کوری اثر ژوزه ساراماگو

چه اتفاقی می‌افتد اگر تمام مردم یک شهر همزمان با هم نابینا شوند؟ به نظرتان عجیب می‌آید؟ اگر بدانید که همین امروز و همین لحظه در دنیایی زندگی می‌کنید که تفاوت زیادی با جمله‌ی اول ندارد، چه می‌کنید؟

واقعیت این است که اینکه در شهری زندگی کنیم که تمام مردم کور یا نابینا باشند. یک استعاره است. استعاره از زمانی که دیگر نمی‌توانیم اطرافمان را ببینیم. زمانی که چشمانمان را به روی تمام زشتی‌ها و زیبایی‌ها می‌بندیم. انگار دیگر برایمان مهم نیست که کسی در مقابلمان کشته شود و نسبت به خشونت و هرآنچه در این دنیاست بی‌تفاوت می‌شویم.

ژوزه ساراماگو، نویسنده پرتغالی که در سال ۱۹۹۸ برنده جایزه نوبل شد، نویسنده کتاب «کوری» است. این کتاب صوتی با استعاراتی زیبا و با زبانی داستانی به یکی از بهترین کتاب‌های صوتی برای هر مخاطبی تبدیل شده‌است.

شنیدن نسخه‌ی صوتی آن با لذتی مضاعف همراه است چرا که در انتخاب موسیقی و گوینده‌ی آن توجه بسیاری شده‌است.

برای دانلود کتاب صوتی کوری اینجا را کلیک کنید.

کتاب صوتی سرگذشت ندیمه اثر مارگارت اتوود

کتاب سرگذشت ندیمه یکی از آن کتاب‌هایی‌ست که پس از پر بازدید شدن سریالی با همین نام، بر سر زبان‌ها افتاد.

سرگذشت ندیمه داستانی‌ست که با شنیدن آن هر لحظه بیشتر از لحظه‌ی پیش متعجب می‌شوید. داستان کتاب سرگذشت ندیمه در آینده می‌گذرد، آینده‌ای که شباهت بسیار زیادی به وضعیتی که هم اکنون داریم دارد. آینده‌ای که اگر کمی دیر بجنبیم، سرنوشت تک تکمان خواهد بود. تمام این ویژگی‌ها باعث شده تا کتاب سرگذشت ندیمه یکی از بهترین کتاب‌های صوتی حال حاضر باشد. در یکی از مقاله‌های وبلاگ (یعنی اینجا) مفصل درباره‌ی کتاب صوتی سرگذشت ندیمه صحبت کردیم.

روزنامه واشنگتن پست در توصیف کتاب صوتی «سرگذشت ندیمه» نوشته است: سرگذشت ندیمه رمانی است آمیخته به طنز، هراس و هشدار که از آمیزش تیره و تار سیاست و روابط زن و مرد به‌طرزی هنرمندانه پرده برمی‌دارد.

برای دانلود کتاب صوتی سرگذشت ندیمه اینجا را کلیک کنید.

کتاب صوتی مغازه‌ خودکشی اثر ژان تولی

در زندگیتان موفق نبوده‌اید؟ لااقل در مرگتان موفق باشید!

این یکی از تاثیر گذارترین جملاتی‌ست که در کتاب صوتی مغازه‌ی خودکشی می‌شنویم.

خودکشی و افسردگی یکی از مسائلی‌ست که افراد زیادی در سرتاسر جهان با آن دست به گریبان‌اند و هر روز هم به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. افراد زیادی هر روز در جستجوهای روزانه‌ی خود گزینه بهترین راه برای خودکشی را جستجو می‌کنند.

کتاب صوتی مغازه‌ی خودکشی بر خلاف آنچه به نظر می‌رسد، کتابی برای امیدوار شدن به زندگی‌ست. با خواندن آن می‌فهمیم که زندگی ما چقدر کوتاه و باشکوه است و چرا تا پیش از این هیچ‌گاه اهمیت آن را درک نمی‌کردیم.

شنیدن کتاب صوتی مغازه‌ی خودکشی را به همه‌ی امیدواران و ناامیدان عالم پیشنهاد می‌کنیم.

برای دانلود کتاب صوتی مغازه‌ی خودکشی اینجا را کلیک کنید.

کتاب‌هایی که در این مقاله پیشنهاد شدند تنها پنج عنوان از مجموعه کتاب‌های صوتی پرفروش پاییز هستند برای مشاهده‌ی سایر کتاب‌های پرفروش پاییز می‌توانید اینجا را ببینید.

نظرات بسته شده است.