مجید آقاکریمی؛ کارگردان، بازیگر، صداپیشه

12,177

درباره‌ی مجید آقاکریمی

مجید آقاکریمی متولد ۱۳۵۵ در تهران و فارغ‌التحصیل کارشناسی کارگردانی سینما است. در زمینه بازیگری، گویندگی و صداپیشگی فعالیت داشته است. آقاکریمی بیش از همه به عنوان بازیگر تئاتر شناخته می‌شود.

از جمله آثار جدی او می‌توان به سریال کرگدن که در آبان ماه 1398 در شبکه نمایش خانگی منتشر شد اشاره داشت.

آغاز فعالیت حرفه‌ای مجید آقاکریمی در عرصه‌ی دوبله

او از سال ۱۳۷۷ تا سال ۱۳۸۸ در برنامه‌های رادیویی متفاوتی از جمله «تا انتها»، «حضور» و «سیب نقره‌ای» گویندگی کرده و در دو بازه زمانی هم به دوبله مشغول بوده است.
دوره اول دوبله را از اردیبهشت ۱۳۸۲ با فیلم پشت خطوط دشمن : اون ویلسون، کارخانه هیولاها : رندال و رز، در جستجوی نمو : کوسه های کوچک ، معلم ، نایجل (پلیکان)، سفید برفی و هفت کوتوله : اخمو و خواب آلو، سندباد : همه ملوانان، شرک ۱: خره، شیر شاه یک و نیم : میمون پیر و برادر خرس گوزن تا اردیبهشت ۱۳۸۳ به پایان رساند.
دوره دوم فعالیت دوبله را با آثار عصر پهلوانان ، مصاحبه با حیوانات ، کاوشگران نوجوان : ویرانا از سال ۱۳۸۷ شروع کرد.

این هنرمند در نمایش‌هایی همچون «انسان خنجر پوست»، «تابستانه»، «چهارصندوق»، «عطا سردار مغلوب»، «خشم و هیاهو»، «شب نشینی در جهنم»، «مخزن»، «تک سلولی‌ها»، «هی مرد گنده گریه نکن»، «دو دلقک و نصفی»، «صبح طلوع می‌کند»، «به صدای زمین گوش کن»، «سیندرلا»، «خشت خام»، «الاویاتان» و «جنایت و مکافات» به ایفای نقش پرداخته‌است. او همچنین در فیلم «فردا» (۱۳۹۲) به کارگردانی مهدی پاکدل نیز بازی کرده است.

مجید آقاکریمی در زمینه خواندن کتاب صوتی هم فعالیت کرده و کتاب‌ صوتی قصه آشنا نوشته احمد محمود و کتاب صوتی مزرعه حیوانات نوشته جورج اورول تاکنون با صدای ایشان منتشر شده است.

بخشی از کتاب صوتی «مزرعه حیوانات»:

بخشی از کتاب صوتی «قصه آشنا»:

مجید آقاکریمی و عروسک‌های خندوانه

 

مجید آقاکریمی و مارال جلوه

مجید آقاکریمی در کنار محمدرضا علیمردانی، هومن حاجی عبدالهی و هادی کاظمی گویندگان عروسک‌های فصل چهارم خندوانه (یاسمن، غنچه، فرخنده و مارال جلوه) بودند و آقاکریمی صداپیشگی عروسک مارال جلوه را بر عهده داشت.

 

دانلود کتاب صوتی قصه آشنا

 

نظرات بسته شده است.