کتاب‌های صوتی روانشناسی برای بهبود کیفیت زندگی

410

تا همین چند سال پیش درصد بالایی از افراد، هنوز به ضرورت مراجعه به روانشناس یا مشاور آگاه نبودند. مشکلی که هنوز هم با آن دست به گریبان هستیم، این است که گاهی تصورات غلطی درباره‌ی روانکاوان و مشاوران داریم.  همچنین معمولا افراد خیلی دیر به فکر مشورت گرفتن از یک متخصص می‌افتند. با داشتن چنین مشکلاتی، شاهد افزایش رشد آسیب‌های روانی در جامعه خواهیم بود. اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی درباره‌ی لزوم مراجعه به متخصص، اغلب اوقات می‌تواند کارساز باشد اما کافی نیست. یکی از راه‌های مناسب افزایش شناخت مردم، آشنا کردن آن‌ها با مباحث حوزه‌ی روانشناسی است. با مطالعه‌ی کتاب‌های روانشناسی و بررسی دقیق گرایش‌های مختلف این رشته، می‌توانیم آشنایی بیشتری با روانشناسی پیدا کنیم و بهتر می‌توانیم یک متخصص و درمانگر مناسب را پیدا کنیم. در این مقاله با معرفی تعدادی از برترین کتاب‌های صوتی روانشناسی، قصد داریم رابطه‌ی شما را با این حوزه بیشتر کنیم. به خاطر داشته باشید که هر چند این کتاب‌های صوتی موثر هستند اما راهکار قطعی و نهایی شما مراجعه به فرد دارای صلاحیت است.

کتاب صوتی تن آرامی

حتما شما هم تا به حال نام تن‌آرامی یا ریلکسیشین را شنیده‌اید. تمرین‌های تن‌آرامی به ما کمک می‌کنند تا با ذهنی آرام و آگاهی بیشتر در زندگی قدم برداریم.

روانشناسی و زندگی

دربین تنش‌ها و سختی‌های فیزیکی و ذهنی روزمره، بدن و مغز ما نیاز به زمانی برای آرامش و بازسازی مجدد دارد، تمرین‌های تن‌آرامی این زمان را در اختیارمان می‌گذارد. با گوش دادن به کتاب صوتی تن آرامی، نوشته‌ی دکتر کیارش ساعتچی به بدن و ذهن خود زمان می‌دهید تا دوباره و با انرژی بیشتری فعالیت خودرا آغاز کنند. با آموختن تکنیک‏‌های تن‌‏آرامی، تنش‌‏هایی که هر روز با آن‌ها دست به گریبان هستیم را از خود دور کرده و با کاهش سطح استرس در بدن، سلامتی خود را بهبود می‌‏بخشیم؛ ضربان قلب، فشار خون و تنفس را به حالت طبیعی بازگردانده و از غلبه‏‌ی‌ استرس جلوگیری می‌‏کنیم. 

کتاب صوتی خیره به خورشید نگریستن

برای بسیاری از ما کلمه‌ی مرگ، یادآور وحشت و ترسی بی‌پایان است. و به‌راستی چه کسی را می‌توانیم پیدا کنیم که درباره‌ی مرگ سوال و دغدغه‌ای نداشته باشد. مرگ ذاتا به دلیل اینکه ما از چگونگی و چرایی آن بی‌اطلاعیم، ترسناک است و اینکه درباره‌ی آن نگران باشیم کاملا طبیعی‌ست. اما گاهی این نگرانی از مرگ باعث می‌شود که نتوانیم به درستی زندگی کنیم. کتاب صوتی خیره به خورشید نگریستن ، دقیقا درباره‌ی همین ترس صحبت می‌کند. نویسنده‌ی این کتاب، یعنی اروین یالوم، حالا برای تعداد زیادی از ما ایرانیان آشناست. درمانگری که با کمک قصه‌ها و داستان‌های مراجعانش ما را به داشتن یک زندگی سالم دعوت می‌کند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که بیش از حد به مرگ فکر می‌کنید و برای آن نگرانید، کتاب صوتی خیره به خورشید نگریستن منتظر شماست.  

کتاب های صوتی روانشناسی

کتاب صوتی زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن

با وارد شدن به ۳۰ سالگی انگار زمان برایمان با سرعت بیشتری می‌گذرد. ۳۰ سالگی معمولا با چالش‌ها و دغدغه‌هایی همراه است. این سن زمانی‌ست که ما انتظار داریم، نتیجه‌ی تلاش‌ها و زحمت‌هایمان را ببینیم و چیزهایی که برایشان برنامه ریزی کردیم، عملی بشوند. اما گاهی اوضاع آن‌طور که انتظار داریم پیش نمی‌رود و ممکن است در این دوره از زندگی با بحران‌هایی روبرو بشویم که نتوانیم تنهایی از پس همه‌ی آن‌ها بربیاییم. کتاب صوتی زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن ، همان‌طور که از نامش پیداست، کتابی‌ست برای آنکه بتوانیم زندگی که ممکن است از نظر ما نزیسته باشد و به حد لازم از آن لذت نبرده‌ایم را دوباره زندگی کنیم و از آن لذت ببریم. این کتاب صوتی که به قلم رابرت الکس جانسون، منتشر شده‌است، راه کنار آمدن با احساس شکست و طرد شدن در نیمه‌ی دوم زندگی را به مخاطب نشان می‌دهد. آزاد شدن از روزمرگی و تکرار بعد از سن۳۰ سالگی، چیزی است که در این کتاب می‌آموزیم.

زندگی سالم

کتاب صوتی و نیچه گریه کرد

باز هم کتابی دیگر از اروین یالوم. کتاب‌های یالوم دیگر نیازی به معرفی ندارند. او با زبانی داستانی و شیرین داستان‌های خودمان را برایمان بازگو می‌کند به طوری که انگار قبلا آن‌ها را نشنیده‌ایم و به فکر می‌افتیم تا جور دیگری به خودمان نگاه کنیم. این بار یالوم به دنبال چند شخصیت معروف حوزه‌ی روانشناسی و فلسفه، یعنی نیچه، فروید و دکتر ژوزف بروئر رفته است و با کمک آن‌ها داستانی جدید را خلق کرده که می‌تواند زندگی ما را برای همیشه تغییر دهد. کتاب صوتی وقتی نیچه گریست دارای اشارات و جملات فلسفی زیبایی‌ست. مخاطبان اصلی این کتاب، افرادی هستند که از وسواس فکری رنج می‌برند و نمی‌توانند روند فکر کردن خود را متوقف کنند. یالوم در این کتاب صوتی شما را با اهمیت هر لحظه از زندگی آشنا می‌کند و کمک می‌کند تا با دانستن ارزش زندگی، کمتر وقتمان را برای افکار ناکار آمد هدر دهیم.

نظرات بسته شده است.