قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / ادبیات / معرفی / ۲۱ روش عالی برای اینکه زمانتان را مدیریت کنید اثر برایان تریسی
21

۲۱ روش عالی برای اینکه زمانتان را مدیریت کنید اثر برایان تریسی

به ندرت می توان کسی را یافت که نام “برایان تریسی” را نشنیده باشد؛ مشاور اقتصادی برجسته، سخنران حرفه ای و نویسنده بزرگ در زمینه موفقیت و پیشرفت در تجارت. تریسی خود برای ۲۰ سال به مطالعه کتاب ه مدیریت زمان پرداخت و پس از آن کتاب های متعددی را به شیوه خودش در زمینه پیشرفت در امور تجاری و استفاده موثر از زمان و انرژی برای بهبود بهره وری در کار و زندگی نوشت که بسیاری از آن ها به شدت پر فروش بوده اند. وی مدیر سازمان جهانی مشاوره است و برای ایراد سخنرانی هایش در زمینه مشاوره های تجاری به ۵ قاره جهان سفر کرده است و حتی در ایران نیز در همایش هایی حضور یافته است. کتاب های زیادی از او در ایران ترجمه شده و محبوبیت زیادی را نیز پیدا کرده است. او بسیاری از کتاب ها، سخنرانی ها و برنامه های آموزشی اش را در قالب کتاب های صوتی عرضه کرده است تا بهره وری در زمان را از محصولات خودش آغاز کند.احتمالاً همه ما در جاهایی از زندگی به این فکر کرده ایم که ای کاش شبانه روز بیش از ۲۴ ساعت طول می کشید، کاش انسان در شبانه روز نیازی به سپری کردن حداقل ۸ ساعت در خواب نداشت، کاش می توانستیم از زمان بهتر استفاده کنیم، کارهای عقب مانده را روی هم انبار نکنیم و آروزهایی از این دست. در کتاب “۲۱ روش عالی برای اینکه زمانتان را مدیریت کنید و کاراییتان را دو برابر کنید”؛ تریسی نکات متعددی را درباره مدیریت بهینه زمان و افزایش کارایی شخصی عنوان کرده است که در صورت استفاده عملی از آن ها، تأثیرات شگرفی را در دستاوردهای روزانه شخصی خودمان خواهیم دید. این ایده ها شاید در نگاه اول کوچک و ساده به نظر برسند، اما تفاوت هایی عظیم را در زندگی روتین و روزانه پدید می آورند و قابلیت ایجاد تحول در زندگی را دارند.یکی از نکات کلیدی که تریسی در این کتاب به آن اشاره دارد، اولویت بندی کارها و تعهد به این اولویت هاست. بدین شکل که در اولویت های نخست، کارهایی را قرار دهیم که موجب بیشترین کمک و پیشرفت در زمینه کاری یا تحصیلی می شوند و تأثیرات متعاقب زیادی را در بر خواهند داشت. به همین منوال و در نموداری که از کارهایی با بیشترین تأثیرگذاری به کمترین تاثیرگذاری ختم می شوند، کارهایمان را اولویت بندی کنیم و هرگز کاری با اولویت پایین تر را از کاری که اولویت و اهمیت بالاتری دارد، زودتر انجام ندهیم. ملزم کردن خویش به رعایت این اولویت ها، شرط اصلی در موثر بودن این روش می باشد.

یکی از بنیادی ترین توصیه های تریسی در این کتاب، “تصمیم گیری برای شروع استفاده موثر از زمان و بالا بردن کارایی و راندمان کاری” می باشد. وی معتقد است که خیلی از افراد با وجود دانستن برخی راهکارهای پایه ای مدیریت زمان، مصمم نیستند و نمی توانند این ایده ها را در عمل انجام دهند. بنابراین، او در توصیه نخست، اتخاذ تصمیمی راسخ برای عملی کردن ۲۰ توصیه بعدی اش را گوشزد می کند. او راه پرورش مصمم بودن را تنها تمرین و تکرار می داند، تا جایی که انجام این کارها همچون هر عادت دیگری برای فرد طبیعی شود و به وسیله ضمیر ناخودآگاه صورت گیرد. تریسی معتقد است تمام مشکلات انسان ها اعم از فقر، چاقی و سپری کردن زمان به بطالت به این دلیل است که هنوز برای عوض کردن شرایط بد مصمم نشده اند.

تریسی همچنین ذکر می کند که با وجود تأکید او بر داشتن برنامه ریزی کاری و اولویت بندی و هدف گذاری های کاری، نباید تنها و تنها به این مسائل فکر کرد و به قدری بر روی آن ها متمرکز شد که هدف اصلی، عمل کردن به برنامه ریزی ها، از یاد برود زیرا در راه رسیدن به بهره وری و کارایی، هیچ چیز نمی تواند جای عمل کردن را بگیرد و تنها نتایج کارهای انجام شده است که نتایج را حاصل می شوند.

در پایان، چند نقل قول معروف از برایان تریسی درباره استفاده موثر از زمان و پیشرفت در تجارت را مرور می کنیم:
– پتانسیل انسان آنقدر زیاد است که می توان صد زندگی همزمان داشته باشد. ما می توانیم هر چیزی را بیاموزیم ودر هر امری متخصص شویم.
– هیچ موقع نگویید که دیگر دیر شده است. هیچ وقت برای گرفتن تصمیمات صحیح دیر نیست.
–  برای تسخیر آینده باید از لذت های آنی دست بکشیم.
– افراد موفق کارهایی را انجام می دهند که پتانسیل نتایجش بسیار بالاست.
– فروشندگان موفق عاشق محصول، کار و شرکتشان هستند.
– هدف داشتن با هدف گذاشتن متفاوت است. نوشتن اهداف از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. افرادی که اهداف مکتوب دارند ده برابر دیگران موفق ترند

.
– راز اکثر موفقیت ها پشتکار و مقاومت است باید با خودت عهد کنی که کنار نمی کشی تا به اهدافت برسی.

Powered by themekiller.com