و ما نیز آن ها بودیم نوشته کیانوش کاکاوند

0 55

همه ما در کتاب های دوران ابتدایی و راهنمایی خود درباره تاریخ زندگی بشر روی کره زمین اندکی خوانده ایم مثلا میدانیم که انسان های اولیه در غار زندگی ميکردند و با گذر زمان خانه های گلی و چوبی را ساختند، اما در هیچ کدام از این کتاب ها حرف از تجربه های درونی و مشترک انسان زده نشد، مثلا همه ما در زندگی خود گرفتار غرور شده ايم و نتیجه آن را هم دیده ایم، این یک تجربه درونی مشترک است که کمتر در کتاب های دوران مدرسه به آن اشاره شد. نکته ای را که کتاب “و ما نیز آن ها بودیم” عنوان میکند هم از جنس همین تجربه است.
یکی از علت های موفقيت کتاب این است که نویسنده آن به خوبی توانسته یک عنصر فراموش شده در زندگی بشر امروز را در داستان زندگی دو دلداده به نام “هورن” و “سانتس” به تصویر بکشد.
این عنصر فراموش شده همان “غفلت” است، نویسنده خواسته غفلت نکردن از غفلت را به خوانندگان کتاب خود یاد آوری کند .
علاوه بر هورن و سانتس دو شخصیت اصلی دیگر کتاب هوراتلا و بیتامانا هستند که اولی نماد خیر است و دومی نماد شر. تاثیر این دو بر زندگی زوج جوان، داستان را هیجان انگیز تر کرده چرا که هر یک سعی دارند با راهنمایی خود مسیر زندگی آن ها را تغییر دهند.
داستان از این جا شروع می شود که هورن و سانتس نزد هوراتلا میروند تا او را از تصمیم خود برای شروع زندگی مشترک آگاه کنند. هوراتلا وظایف هر یک را توضیح می دهد و دانه ای به آن ها هدیه می کند که نماد عشق است، از آن ها میخواهد به دانه رسیدگی کنند و نگذارند علف های هرز مانع رشد آن شوند.
زندگی عاشقانه زوج جوان آغاز میشود در حالی که هر دو به وظایف خود واقف بودند و از دانه مراقبت مي کردند. آن ها از نان مقدس میخوردند و غفلت را از خود دور ميدانستند، اما همین دور دانستن غفلت از خود پای بیتامانا خدای وسوسه و غفلت را به زندگی آن ها باز میکند، او غریزه را جای عشق می نشاند و بذر دروغ و شک و خیانت را در زندگی هورن و سانتس می کارد.
سرنوشت هورن و سانتس با ورود بیتامانا مسیر متفاوتی را پیش می گیرد و به جاهایی که نباید ختم می شود تا آن جا که آدم آرزو میکند کاش همه آن اتفاقات کابوسی گذرا باشد.
کتاب ما نیز آن ها بودیم اثر کیانوش کاکاوند، معمار و طراح داخلی، در سال ۱۳۸۲ به چاپ رسید. این کتاب اولین تجربه نویسندگی نویسنده است که انصافا تجربه موفقیت آمیزی هم بوده.
و ما نیز آن ها بودیم، از سال ۸۲ به بعد چاپ نشد و اکنون تنها فایل صوتی آن با صدای گرم جناب بحرالعلومی، گوینده آذری زبان و موفق عرصه دوبلاژ منتشر شده و در دسترس علاقه مندان به کتاب قرار گرفته است.

 

کتاب صوتی و ما نیز آنها بودیم را می توانید از سایت نوار دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.