انیمیشن The Little Prince؛ شازده کوچولویِ دوست داشتنی در قاب تصویر

0 224

انیمیشن The Little Prince

عاشق کتاب شازده کوچولو هستید؟ عاشق تماشای انیمیشن چطور؟ دلتان برای شازده کوچولو تنگ شده‌است؟ پس حسابی شانس با شماست، The Little Prince، جدیدترین اقتباس از شازده کوچولویِ معروف آنتوان دوسنت-اگزوپری فرانسوی‌ست که شما را دوباره به حال و هوای گل سرخ، روباه، شازده کوچولو و سیاره‌ش می‌برد… اما اگر شازده کوچولو را نخوانده‌اید فقط دو دقیقه و نیم به این انیمیشن فرصت بدهید؛ ‌بی‌شک دو دقیقه و نیم ابتدایی‌ش شما را مجذوب خواهد کرد!

The Little Prince، داستان دختر بچه‌‌‌ای در آستانه‌ی نه سالگی‌ست که به اصرار مادر سخت‌گیرش در تلاش است در آزمون ورودی مدرسه‌ای سطح بالا قبول شود، اما پس از یکبار مردود شدن، مادرش دوباره با برنامه‌ریزی‌ دقیق، اسباب کشی به خانه‌ای جدید و استفاده از تک تک ثانیه‌ها برای درس خواندن دخترش سعی دارد او را دوباره برای امتحان آخرِ تابستان آماده کند، در حالیکه پیرمردی که در همسایگی آنهاست لذت بردن و زندگی کردن را به این دختر بچه‌ی کوچک نشان می‌دهد و…

داستان با صدای پیرمردی که دارد از اولین نقاشی‌ِ دوران کودکی‌ اش تعریف می‌کند شروع می‌شود، دقیقا ابتدای کتاب شازده کوچولو نیز با همین توصیفات آغاز می‌شود، حتی تصویر سازی‌های انیمیشن نیز کاملا مشابه کتاب شازده کوچولو است.
fil

در حقیقت در The Little Prince ما می‌توانیم دنیای مدرن و ماشینی امروزمان را ببینیم و حتی آنچه بر سرمان در آینده‌ای نه چندان دور خواهد آمد را نیز با تقریب خوبی می‌توانیم در آن مشاهده کنیم؛ کودکانی که از سنین پایین غرق در تکنولوژی و مصرف‌گرایی هستند و در جوانی و میانسالی چون رباتی انسان نما تنها از دستورات پیروی خواهند کرد بدونِ حتی لحظه‌ای اندیشه و فکر! بی‌شک نسلی که از آن‌ها تخیل، رویا پردازی و داستان سرایی گرفته شده‌است آینده‌ای بی شباهت به ربات‌ها نخواهند داشت و رویای پرواز تنها به خاطره‌ای دور برای مادربزرگ ها و پدر بزرگ‌ها تبدیل خواهد شد!

Screenshot 2016-03-15 12.31.52

درباره‌ کتاب شازده کوچولو

شازده کوچولو نوشته آنتوان دوسنت-اگزوپری، نویسنده، شاعر و خلبان فرانسوی است. این داستان در سال ۱۹۴۳ منتشر شد و در مدت کمی نه تنها به یکی از کتاب‌های پر طرفدار تبدیل شد، بلکه جزو لیست بهترین کتاب‌های قرن بیستم نیز قرار گرفت. هم چنین این کتاب به بیش از ۲۵۰ زبان ترجمه و با فروش سالانه ۲ میلیون نسخه به پر فروش‌ترین کتابِ چاپ شده تبدیل شده‌است. شازده کوچولو نه فقط برای کودکان و نوجوانان، بلکه برای بزرگسالان و در تمام کشورها و فرهنگ‌ها نیز منبع الهام، مهربانی و دوستی می‌باشد. این کتاب در آثار سینمایی بارها مورد اقتباس قرار گرفته و انیمیشن The Little Prince، در سال ۲۰۱۵، با اینکه اقتباس وفادارانه‌ای نسبت به شازده کوچولو نمی‌باشد چرا که داستانِ اصلی‌ اش حول محور زندگی دختر بچه‌ای کوچک است اما با به تصویر کشیدن شازده کوچولو، سیاره و گل سرخش، روباه و… آن هم با کیفیت، صداگذاری، موسیقی و تصویر سازی‌ای فوق‌العاده تبدیل به اثری موفق شده‌است.

The-Little-Prince-660x350-1436758152

حاشیه‌های انیمیشن The Little Prince

در The Little Prince از دو سبک انیمیشن استفاده ‌‌شده است؛ یکی برای زمانی که پیرمرد برگه‌های داستانش را به دختر بچه‌ نشان می‌دهد که همگی در اصل همان داستان اصلی شازده کوچولو هستند و از روش استاپ موشن به انیمیشن تبدیل شده‌اند و جزئیات و رنگ‌های کمتری قابل مشاهده هستند و اما دیگری بقیه فیلم می‌باشد که با کیفیت قابل قبولی انیمیشن شده‌اند.

fil2

کارگردان و صداپیشگان The Little Prince

کارگردان ، Mark Osborne ،The Little Prince، است. از او قبلا پاندای کونگ‌فو کار، چند قسمت از باب اسفنجی‌، هیولاها و… را دیده ایم. او معروف است به نشان دادن رویایِ زندگی آمریکایی در کارهایش. اما درباره‌ی ساخت The Little Prince، بسیاری گفته‌اند که او ریسک بزرگی کرده‌است چرا که عدم موفقیت این انیمیشن، به آینده‌ی کاریِ مارک نیز صدمه‌ خواهد زد.

The Little Prince به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صدا گذاری شده‌ و نسخه‌ی انگلیسی‌ اش با صداپیشگی بازیگران معروف هالیوودی اکران شده‌است.

pic

هانس زیمر معروف یکی از آهنگسازان اصلی موسیقی متن انیمیشن The Little Prince است که بی‌شک بعد از تماشای آن ساعت‌ها در ذهنتان موسیقی متنش تکرار خواهد شد و در نهایت آنرا جداگانه دانلود خواهید کرد!

سکانس برتر The Little Prince؛

این انیمیشن پر است از دیالوگ‌ها و تصویر سازی‌هایِ دوست داشتنی اما از بهترین سکانس‌هایش می‌توان به دقیقه ۳۵، ثانیه‌ی ۲۷ اشاره کرد:

– من دیگه خیلی مطمئن نیستم که دلم بخواد بیشتر بزرگ‌ بشم.

– بزرگ شدن که مشکلی نیست… فراموش کردن مشکله!

– من قطعاً نمی‌‌خوام که فراموش کنم.

– خب من بزرگ ‌شدنم رو طوری پیش بردم که هیچ وقت شازده کوچولو رو فراموش نکردم!

 

تعطیلات نوروز، مهمانی‌های دورهمی و یا یک عصر جمعه فرصت‌های خوبی هستند که به همراه بچه‌ها به تماشای این انیمیشن بنشینید، مطمئن باشید پس از پایان، شما ذوق زده‌تر از کودکان خواهید شد 🙂

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.