کتاب صوتی نیروی حال ، راهکاری برای زندگی در لحظه

337

نیروی حال ، نام کتابی نوشته‌ی اکهارت تول است. در دنیای پر هیاهوی امروز، یکی از چیزهایی که همه‌ی ما گم کرده‌ایم و در جستجوی آن هستیم، آرامش است. آرامش  انگار از زندگی تک تک ما پر زده و رفته است.

دنیای صنعتی امروز باعث می‌شود که ما مضطرب، نا آرام و پرخاشگر باشیم، دیگر برای یکدیگر زمان نگذاریم و خودمان و آرامش درونی‌مان را فراموش کنیم.

کتاب صوتی نیروی حال را شاید بتوان از تمام جهات یک معجزه دانست. در دنیای تاریک امروز این کتاب مانند چراغی روشن است، در بسیاری از موارد که دیگر نمی‌دانیم باید به کدام سمت حرکت کنیم، مطالعه‌ی این کتاب باعث می‌شود که راه خود را پیدا کنیم.

کتاب صوتی نیروی حال، مانند یک دوست در کنار ما

شاید هنگامی که افسرده یا غمگین هستیم، راهکارهای دیگران برای بهبود یافتن، به نظرمان خیلی دور از ذهن و نشدنی بیاید. چرا که آن افراد با ما همدرد نیستند و نمی‌توانند از غم ما درک درستی داشته باشند. نویسنده‌ی کتاب صوتی نیروی حال، اکهارت تول، یکی از نویسندگان کتب معنوی در دنیاست که تنها از روی کتاب‌های روانشناسی و دروس آکادمیک کتاب نمی‌نویسد. او غم و افسردگی را با تمام وجود درک کرده است و مدت زیادی با آن دست به گریبان بوده‌. آنچه در کتاب صوتی نیروی حال می‌شنوید در واقع راهکاری‌ست که شخص نویسنده آن را آزموده است و برای بهبود افسردگی از آن استفاده کرده است.

اکهارت تول، نویسنده‌ای با دغدغه‌های بزرگ

دانلود کتاب صوتی نیروی حال

اکهارت تول در آلمان به دنیاآمد، مانند هر انسان عادی دیگری او تا سنین جوانی روند رشد عادی و طبیعی خود را طی کرد، به تحصیل پرداخت و به کار مشغول شد اما در حدود بیست و نه سالگی با مشکلات عمدی‌ای در حوزه‌ی فلسفه‌ی وجودی خود روبرو شد. مشکلاتی که او را بر‌ آن داشت تا برای بیرون آمدن از ظلمت و خمودگی، راه حلی بیاندیشد. در همین سن بود که او تغییری ژرف و عظیم را در خویش احساس کرد و توانست دریچه‌ای به جهان آرامش و تفکر باز کند.

راه پیشرفت در زندگی

چگونه ممکن است فردی سال های زیادی از عمر خود را افسرده زندگی کند و به یک باره تبدیل به فردی شود که محبوبترین نویسنده کتاب های معنوی نامیده می شود؟  این دگرگونی از کجا می آید؟ به قول اکهارت تول  نویسنده‌ی کتاب نیروی حال : من نمی توانستم خودم را تحمل کنم. ناگهان سوالی به ذهنم آمد که جوابی برایش نداشتم: این من کیست که نمی تواند خودم را تحمل کند؟ فردا صبح که از خواب برخاستم همه چیز در صلح و آرامش بود. چون دیگر از خود خبری نبود. تنها بودن و حضور را تجربه می‌کردم. تنها مشاهده گر بودم.

راز بزرگ زندگی سالم، مشاهده‌گر بودن است

مشاهده‌گر بودن! همان طور که در اغلب مقالات روانشناسی وبلاگ گفته‌ایم،  این تمام آن چیزی‌ست که با شنیدن این کتاب به‌دست می‌آورید. شما یاد می‌گیرید که چگونه مانند یک ناظر بیرونی به عواطف و هیجاناتتان نگاه کنید و بدون درگیری و اضطراب، اجازه دهید که احساساتتان، خود واقعی‌تان را به شما نشان دهند. آموزه‌های این کتاب در قالب پرسش و پاسخ مطرح شده‌اند تا مخاطب به بهترین وجه ممکن متوجه داستان و روایت کتاب بشود.

چرا باید به کتاب صوتی نیروی حال گوش کنم؟

کتاب نیروی حال اثر اکهارت تولی که با ترجمه روان مسیحا برزگر منتشر شده است. این کتاب آموزشی قدم به قدم را به وجود می آورد تا ما تجربه ای از خود راستین بدست آوریم، خودی که در نهاد ما به اسارت گاهی درآمده و جبر های متعددی آن را ساخته و پرداخته اند. خودی که زندگی بدون معناای را برای ما سخته است. کتاب صوتی نیروی حال،برای زیبا تر شدن دنیایمان و پیداکردن آزادی، مسیر را نشانمان می‌دهد. حالا باید ببینیم که در این مسیر با چه چیزهایی روبرو خواهیم شد؟

چه کنیم تا زندگی بهتری داشته باشیم؟

کتاب صوتی نیروی حال اثر اکهارت تول

در مرحله اول باید پذیرفت این ذهن درگیر و پر مشغله ما است که این حصار را بر وجود خود ساخته ، و ما را تبدیل به شخصیتی که هستیم کرده است. در مرحله بعد باید در زمان  حال زندگی کردن را بیاموزیم.

اگر قسمت زیادی از زندگی ما از آن آینده باشد و همیشه به این فکر کند که چه می شود، چه کنم و در ترس از آینده‌ای نامعلوم باشد، دچار استرس و اضطراب فراگیر در خود می شویم و این اضطراب ما را روز به روز بیمارتر، خسته‌تر و غمگین‌تر می‌کند و باعث می‌شود تا ما از خود واقعی‌مان دور بشویم.

زندگی در لحظه‌ی حال

اگر در گذشته زندگی کنیم، غرق در اتفاقات و رخدادهایی خواهیم بود که در گذشته اتفاق افتاده‌اند و حالا دیگر خبری از آن‌ها نیست. اما ذهن ما عادت کرده‌است که به گذشته زندگی کند و ما نمی‌توانیم از آنچه در لحظه داریم، لذت ببریم و واقعیت را لمس نمی‌کنیم.

 در حال زندگی کردن یعنی فهم وجود خودمان در حال حاضر و درک احساساتی که در این زمان داریم، ما در حال آینده را می سازیم و گذشته را ساخته ایم. معنی در حال زندگی کردن آن نیست که آینده و گذشته را به کناری بگذاریم بلکه باید قسمتی را در آینده برای هدف‌ها و تدبیر‌ها صرف کنیم و قسمتی را در گذشته برای یاد آوری چیزهایی که آموختیم. حقیقت این است که هر چه در حال  زندگی کنیم،  شخصی سالم تر و با ثبات تر خواهیم بود.

کتاب صوتی نیروی حال، برای چه کسانی مناسب است؟

هدف  تمامی لحظات کتاب نیروی حال اثر اکهارت تول،  ایجاد آرامشی است که ما مسیر آن را  بر خود بسته ایم پس با کمک به خودمان برای رهایی از اضطراب و افسردگی به آرامشی برسیم که برای تعداد زیادی از ما تبدیل به آرزو شده است.

شنیدن کتاب صوتی نیروی حال را به تمام کسانی که به دنبال رهایی از بن‌بست‌ها پیشین و پیدا کردن بهترین راه برای داشتن زندگی‌ای سالم‌اند، پیشنهاد می‌کنیم.

دانلود کتاب صوتی نیروی حال اثر اکهارت تولی

بسیاری از ما بیشتر عمرمان را در زندان افکار محدود کننده خود می گذرانیم. ما هرگز قدم از محدوده تنگ و تاریکی که توسط ذهن خود ساخته ایم بیرون نمی گذاریم و اسیر شخصیتی خود ساخته که از گذشته ها تأثیر می گیرد هستیم. شخصیتی که آن را به اشتباه “من” می نامیم…

نظرات بسته شده است.