کریسمسِ امسال بدون جورج مایکل

209

کریسمس امسال بدون جورج مایکل سپری شد

جورج مایکل، خواننده، ترانه­‌سرا و آهنگساز مشهور بریتانیایی در روز یکشنبه ۲۵ دسامبر ۲۰۱۶ در سن ۵۳ سالگی درگذشت. این اتفاق در حالی افتاد که جهانیان در تدارک جشن میلاد مسیح بودند و هنوز هم ترانه‌­ی کریسمس گذشته (Last Christmas) جورج مایکل با گذشت ۲۱ سال زینت­‌بخش جشن­‌های کریسمس در سراسر جهان است. گفته می­‌شود این خواننده معروف پاپ، در آرامش تمام و در منزل مسکونی خویش درگذشته است. به گفته برخی منابع، علت مرگ وی عارضه قلبی بوده است.

جورج مایکل که در سال ۱۹۶۳ در خانواده‌­ای قبرسی- انگلیسی تبار به دنیا آمد، اولین فعالیت­‌های خود را در عرصه خوانندگی با دوست هم مدرسه­‌ای اش اندرو ریجلی تحت عنوان گروه وام (Wham) در سال ۱۹۸۱ آغاز کرد. پس از پاشیدن این گروه، وی شروع به فعالیت سولو یا انفرادی کرد و اولین آلبوم وی در سال ۱۹۸۷ با نام باور (Faith) منتشر شد. این آلبوم جوایز بسیاری را برای مایکل به ارمغان آورد که جایزه­‌ی معتبر گرمی برای بهترین آلبوم سال و سه جایزه­ی موسیقی آمریکا از آن جمله­‌اند. پس از آن، جورج مایکل به فعالیت خود در حوزه موسیقی ادامه داد و چندین آلبوم دیگر نیز از وی در سال های مختلف منتشر شد که در لیست پرفروش‌­ترین آلبوم‌­های سراسر جهان بخصوص بریتانیا و آمریکا قرار دارد. او تلاش کرد در این آلبوم‌­ها، سبک­‌های موسیقی راک اند رول (Rock & Roll)، آر اند بی (R&B) و سول (soul) را به یکدیگر پیوند بزند. جورج مایکل هزینه فروش چند آلبوم خود را وقف امور خیریه و کمک به سازمان­‌های تحقیقاتی مربوط به ایدز و کودکان بیمار نمود.

در سال ۲۰۰۴، رادیو آکادمی اعلام کرد که ترانه‌های او بیش از هر خواننده‌ی دیگری بین سال­‌های ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۴ در رادیوی بریتانیا پخش شده است.

زندگی شخصی وی به دلیل همجنس­ گرایی و پرونده‌­های حمل مواد مخدر و اهانت، بسیار از سوی منتقدان مورد نقد قرار گرفته است.

چند کتاب در مورد زندگینامه‌­ی جورج مایکل نوشته شده است که از آن جمله می­توان به کتاب عریان (Bare) اثر جورج مایکل و تونی پارسونز و کتاب جورج مایکل نوشته­‌ی راب ژووانویچ اشاره کرد.

آهنگ تیتراژ ابتدایی و پایانی کارتون آنه شرلی با موهای قرمز (Careless Whisper) شاید یکی از معروف­‌ترین آهنگ­‌هایی باشد که از صدای ماندگار جورج مایکل به خاطر داریم. روحش شاد و یادش گرامی.

نظرات بسته شده است.