شناخت زبان بدن با آلن پیز

265

آلن پیز در سال ۱۹۵۲ در ملبورن استرالیا به دنیا آمد. پیز نویسنده استرالیایی کتاب هایی در حوزه ارتباطات موثر میان انسان‌ها و نویسنده‌ی سخنان تاثیرگذار است. پیز با آنکه تحصیلات آکادمیک روانشناسی، علوم اعصاب و روانپزشکی ندارد، در جهان به‌عنوان متخصص رابطه شناخته می‌شود!

او از ۱۰ سالگی کسب درآمد می‌کرد و خانه به خانه را برای فروش اسفنج‌های پلاستیکی پشت سر می‌گذاشت. در ۱۷ سالگی، او فروشنده شماره ۱ یک شرکت فروش محصولات خواب و پاتز اند پنز و در ۲۱ سالگی جوان‌ترین و موفق‌ترین فروشنده‌ بیمه عمر در اولین سال شروع به کارش بود.

تحصیلات دانشگاهی آلن در رشته موسیقی است و شاید تحصیل در همین رشته توانسته او را در حوزه روانشناسی به انسانی موفق تبدیل کند. ارتباط میان آنچه یک موسیقی‌دان می‌سازد با شنونده، تمام احساسی است‌ که آن‌را در آهنگ‌ها و ساخته‌هایش به رخ می‌کشد. آلن روح و روان را بیمه می‌کند و کار در این حوزه را با سخنرانی و تدریس درباره فروش و پس از آن زبان بدن آغاز کرده است. نتیجه این سخنرانی‌ها شغلی است که او امروزه در آن به موفقیت رسیده و به صورت کتب صوتی منتشر می‌کند. بسیاری از این سخنرانی‌ها به طبع بی‌ارتباط با تحصیلات او است، اما آنچه او را در این حوزه به موفقیت رسانده توانایی و علاقه وی به ایجاد ارتباط میان انسان‎هاست.

تحقیقات و مطالعات آلن پیز در حوزه فروش، روابط و ارتباطات انسانی است. او در زمینه مهارت‌ها و تکنیک‌های ساده‌ای کار می‌کند که قطعا نتیجه‌بخش خواهند بود. او پیام خود را به روش طنزآلود به مخاطب انتقال می‌دهد و انگیزه مردم را برای استفاده از ایده‌هایش بالا می‌برد. در سخنرانی‌های سرگرم‌کننده و پویای آلن، تکنیک‌های ارتباطی قدرتمندی برای رمزگشایی رفتار افراد و سرنخ‌هایی ظریف از ارتباطات انسانی مطرح می‌شود.

پیز به آموزش مهارت‌های ارتباطی کارکنان سازمان‌های مختلف جهان مشغول است و برای آن‌ها کتاب و فیلم‌ تهیه و تولید می‌کند. او در سیدنی استرالیا یک شرکت مشاوره مدیریت دارد.

آلن با انتشار کتاب زبان بدن در سال ۱۹۸۱ به شهرت جهانی رسید. زبان بدن پرفروش‌ترین کتاب اوست و باعث فروش بیشتر دیگر کتاب‌های او نیز شده است. او در استرالیا سخنران و نویسنده‌ای سرشناس بوده و در دهه ۱۹۸۰ در تلویزیون این کشور به عنوان تحلیلگر تلویزیونی مباحث سیاسی جلوی دوربین رفته است. پیز در این برنامه به تحلیل زبان بدن و عملکرد رقبای سیاسی می‌پرداخت. رییس جمهوران بی‌شماری از کشورهای مختلف در حوزه زبان بدن از او کمک گرفته‌اند.

آلن پیز پس از انتشار نخستین کتاب‌های خود در کنار همسرش باربارا پیز به نویسندگی مشغول شد. پیز در کنار باربارا از موفق‌ترین نویسندگان کتاب‌های غیرداستانی شناخته می‌شوند و کتاب‌های «کتاب پایانی زبان بدن» و «چرا مردان گوش نمی‌دهند و زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند» از پرفروش‌ترین کتاب‌های آنهاست. کتاب‌های آلن و باربارا تاکنون به بیش از ۵۳ زبان دنیا ترجمه شده و بیش از ۲۵ میلیون نسخه از آنها در سراسر جهان به فروش رفته‌ است.

آلن پیز استاد افتخاری دانشگاه بین‌المللی ULIM، عضو انجمن سلطنتی هنر انگلستان، انجمن نویسندگان زندگی، انجمن پل هریسون انگلستان و انجمن ملی سخنرانان تالار مشاهیر است.

شاید بتوان گفت همین تاثیر کلام بوده که توانسته او را از شر ۴ سرطان برهاند و امید به زندگی در آلن او را به زندگی بازگرداند.

تاکنون ۱۵ کتاب در حوزه زبان بدن و ارتباطات از آلن پیز منتشر شده است:

  • زبان بدن(۱۹۸۱)
  • علامت‌ها(۱۹۸۴)
  • زبان سخن(۱۹۸۵)
  • زبان نوشتار(۱۹۸۸)
  • پرسش‌ها همان پاسخ‌اند(۲۰۰۰)
  • چرا مردان گوش نمی‌دهند و زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند(۲۰۰۰)
  • چرا مردان می‌توانند فقط یک کار را در یک بازه زمانی انجام دهند و زنان هرگز از حرف زدن باز نمی‌ایستند(۲۰۰۳) همراه با باربارا پیز
  • چرا مردان هیچگاه راه‌حلی ندارند و زنان همیشه کفش‌های بیشتری می‌خواهند(۲۰۰۵) همراه با باربارا پیز
  • چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند(۲۰۰۶) همراه با باربارا پیز
  • کتاب پایانی زبان بدن(۲۰۰۶) همراه با باربارا پیز (بازنگری به کتاب زبان بدن ۱۹۸۱)
  • Easy Peasy: مهارت‌های افراد در زندگی(۲۰۰۷) همراه با باربارا پیز
  • زبان بدن در محیط کار(۲۰۱۱) همراه با باربارا پیز
  • زبان عشق بدن(۲۰۱۲) همراه با باربارا پیز

 

کتاب چرا مردها و چرا زن‌ها از اینو نویسنده توانمند در نوار منتشر شده است که شنیدن آن را به همه علاقه‌مندان به علوم روانشناسی و ارتباطی پیشنهاد میکنیم

 

 

نظرات بسته شده است.