کتاب صوتی چهار اثر از فلورانس اسکاول شین ، برای شروع دوباره

2 680

کتاب صوتی چهار اثر نام مجموعه‌ای از آثار فلورانس اسکاول شین است.

چرا به سراغ کتاب‌های روانشناسی می‌رویم و چرا این عنوان‌ها تا این حد برای ما جذاب‌اند؟

شاید اگر پنجاه سال پیش با خانواده‌های مختلف ایرانی و حتی خارجی صحبت می‌کردیم، دغدغه‌های چندانی را در زندگی روزمره‌ی خود احساس نمی‌کردند. افسردگی، اضطراب و پرخاشگری در جامعه، تا این حد زیاد نبود. اما امروزه با پیچیده‌تر شدن روابط انسانی و افزایش دغدغه‌های اجتماعی، هر روز با مسائل و مشکلات بیشتر و پیچیده‌تری دست به گریبان هستیم.

مراجعه به مشاور یکی از راه‌هایی‌ست که در این شرایط به ما کمک می‌کند.یک روانشناس و مشاور خوب، می‌تواند تا حدود زیادی به ما در حل کردن تعارض‌های شخصی کمک کند. اما گاهی مشکلاتمان با کمی مطالعه و بررسی و تحلیلوضعیتی که در آن قرار داریم قابل حل است. در این شرایط دامنه‌ی بزرگ کتاب‌های روانشناسی و خودیاری، به دادمان می‌رسند.

کتاب صوتی چهار اثر

باید به خاطر داشته باشیم که انتخاب کتاب صوتی نامناسب و بی ارتباط با مشکل ما می‌تواند عواقب بدی داشته باشد بنابراین خوب است عنوان‌های مختلف را بشناسیم و در انتخاب عنوان مناسب بسیار دقت کنیم.

کتاب صوتی چهار اثر ، اثری برای تمام فصول

کتاب صوتی چهار اثر از فلورانس اسکاول شین، یکی از کتاب‌هایی‌ست که سال‌های سال است به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های روانشناسی و خودیاری شناخته می‌شود. همین‌جا لازم است بگوییم که بهتر است این کتاب صوتی را در دسته‌ی کتاب‌های خودیاری و نه روانشناسی قرار بدهیم. چرا که این کتاب در واقع یاریگر شما در شرایط بحران و اتفاقات ناگوار زندگی‌ست.

در این مقاله از وبلاگ قصد داریم تا نگاهی بیاندازیم به همین کتاب صوتی محبوب و پرفروش. یعنی کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین.

ابتدا نگاهی به زندگی فلورانس اسکاول شین بیاندازیم.

زندگینامه‌ی فلورانس اسکاول شین

فلورانس اسکاول شین در سال ۱۸۷۱ در ایالت نیوجرسی آمریکا به دنیا آمد. او سال‌های سال به عنوان نقاش، سخنران و مربی علوم متافیزیکی به فعالیت پرداخت. در این مدت او به تدریس مطالبی که به رشد و پیشرفت انسان در زندگی معنوی کمک می‌کرد، می‌پرداخت. کلاس‌های او روز به روز با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان روبرو می شد و فلورانس اسکاول شین می‌توانست پیامش را به گوش طیف وسیعی از مخاطبان برساند.

دلیل استقبال بی‌نظیر مخاطبان از سخنرانی‌های او را شاید بتوان سادگی و شوخ طبعی او دانست. او همواره همان چیزی را آموزش می‌داد که در زندگی شخصی امتحانش کرده بود و هیچگاه سعی نکرد به چیزی که نیست تظاهر کند.

فلورانس اسکاول شین

فلورانس اسکاول شین در کنار آموزش مفاهیم روانشناختی و خودیاری به نقاشی و تصویرگری برای کتاب‌های مختلف هم می‌پرداخت.

اولین نکته‌ای که در زندگی فلورانس اسکاول شین برایمان جالب است، سال تولد اوست. اگر شما نگاهی‌ به آثار او بیندازید و از زندگینامه‌ی او اطلاعی نداشته باشید، احتمالا او را نویسنده‌ای معاصر و حتی شاید هم نسل خود تصور ‌کنید و این مسئله، یکی از بزرگترین ویژگی‌های آثار اوست.

اسکاول شین تا حدی با صمیمت و سادگی می‌نویسد که در هر زمانی که باشیم، می‌توانیم از نظرات او استفاده کنیم. او با ما صادق است و سعی نمی‌کند مسائل را جور دیگری برایمان شرح دهد.

چهار اثر فلورانس اسکاول شین درباره‌ی چیست؟

به سراغ کتاب چهار اثر برویم.

کتاب صوتی «چهار اثر» دارای چهار بخش است:

بخش اول: بازی زندگی و راه و رسم این بازی

بخش دوم: کلام تو عصای معجزه‌گر توست

بخش سوم: درِ پنهانِ موفقیت

بخش چهارم: نفوذ کلام

کتاب‌ صوتی «چهار اثر» نشان می‌دهد که ما می‌توانیم با دستیابی به زنجیره سلامتی، نیکبختی و شادمانی از زندگی خود نهایت لذت را ببریم. در واقع آنچه از شنیدن این کتاب صوتی به دست می‌آوریم این است که هنوز هم می‌توان شاد و موفق زندگی کرد و می‌توان زندگی‌ای نو و مثبت برای خود آفرید.

جنس جملات این کتاب صوتی از جنسی نیست که ما را برای چند ساعت یا چند روز به زندگی امیدوار کند و بعد همه‌چیز را فراموش کنیم. خط به خط این کتاب در عمق جانمان می‌نشیند و در ما تغییری اساسی و ریشه‌ای ایجاد می‌کند. به طوری که بعد از شنیدن کتاب صوتی چهار اثر از فلورانس اسکاول شین ، دیگر نمی‌توانیم کورکورانه و بی‌خیال زندگی کنیم.

داشتن هشیاری و تمرکز، برای زندگی بهتر

اسکاول شین با ما از هوشیاری صحبت می‌کند. او سعی می‌کند تا به ما بیاموزد به معنای واقعی کلمه زندگی کنیم و جوهر حیات را پیدا کنیم. همان‌طور که احتمالا بارها برای شما هم پیش آمده است، گاهی در هنگام انجام کارهای روزمره مانند رانندگی کردن، بدون توجه به خود فعالیت، آن را انجام می‌دهیم و پس از پایان آن به خود می‌آییم. ما آن کار را انجام داده‌ایم اما از جزییات انجام آن و گذشت زمان بی‌اطلاعیم. واقعیت این است که ذهن ما بعد از انجام مداوم کاری، تمرکز و هوشیاری اولیه‌ی خود را از دست می‌دهد. این مسئله گاهی خوب است چرا که مغز در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند و گاهی هم بد است چرا که در این ‌صورت ممکن است متوجه بسیاری از اتفاقات اطرافمان نشویم و نتوانیم به معنای واقعی کلمه هشیارانه زندگی کنیم.

کتاب چهار اثر راهبردی واقعی و دقیق است برای هشیارانه سخن گفتن، هشیارانه زندگی کردن و در نهایت، هشیارانه عمل کردن.

چهار اثر مناسب چه کسانی‌ست؟

اگر بخواهیم در یک کلمه بگوییم این کتاب مناسب چه کسانی‌ست، باید بگوییم. کتاب صوتی چهار اثر از اسکاول شین بهترین انتخاب برای کسانی‌ست که به دنبال شروعی جدید هستند.در هر کجای دنیا و در هر موقعیتی که باشید، چهار اثر همان چیزی‌ست که برای شروعی دوباره به آن احتیاج دارید.

حتما شما هم بارها و بارها روند انجام کاری را به تعویق انداخته‌اید. و خواسته‌اید که «از شنبه» شروع کنید. در این صورت باید بگوییم کتاب صوتی چهار اثر از فلورانس اسکاول شین، همان شنبه‌ای‌ست که در جستجوی آن هستید. این کتاب هیچ بهانه‌ای برای به تعویق انداختن باقی نمی‌گذارد. با خواندن آن «مجبور» هستید تغییر کنید.

برای دانلود کتاب صوتی چهار اثر از فلورانس اسکاول شین، اینجا را کلیک کنید.

بخش‌هایی از کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین:

«بیشتر مردم زندگی را پیکار می‌انگارند. اما زندگی پیکار نیست، بازی است. هرچند بدون آگاهی از قانون معنویت نمی‌توان در این بازی برنده شد و پیروز بود و عهد عتیق و عهد جدید، با وضوحی شگفت‌انگیز قواعد این بازی را بیان می‌کنند. عیسی مسیح آموخت که زندگی، بازی بزرگ دادوستد است؛ زیرا آنچه آدمی بکارد، همان را درو خواهد کرد. یعنی هر آنچه از آدمی در سخن یا عمل آشکار شود یا بروز کند، به خود او باز خواهد گشت و هر چه بدهد باز خواهد گرفت.»

«در برابر شر مقاومت نکنید. مغلوب بدی نشوید. بدی را به نیکویی مغلوب سازید. درروی زمین چیزی نیست که بتواند در برابر کسی که هیچ‌گاه مقاومت نمی‌کند بایستد. چینی ها می گویند که آب از آن رو نیرومندترین عنصر است که کاملاً غیر مقاوم است. آب می تواند صخره را بشکافد و هر چه را که در برابرش قرار گیرد بروبد و از سر راه بردارد. عیسی مسیح گفت: ((در برابر شریر مقاومت نکنید)) زیرا می دانست شری وجود ندارد. شر زاییده خیالات نادرست آدمی است و حاصل اعتقاد به دو قدرت: خیر و شر. به جای اعتقاد به یک قدرت، خدا.»

2 نظرات
  1. فاطمه می گوید

    سپاس. بسیار مطلب عالی و خوبی بود.

    چهار اثر واقعا کتاب خوبیه و هر کسی باید یا اون رو بشنوه و یا بخونه.

    1. وبلاگ نوار می گوید

      ممنونیم از شما. امیدواریم لذت ببرین.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.