پیشنهاد کتاب صوتی برای بهبود روابط زناشویی

311

وقتی درباره‌ی روابط زناشویی حرف می‌زنیم، اغلب ما درباره‌ی چیزی صحبت می‌کنیم که تصور درستی از آن نداریم. در جامعه‌ی ما هم مانند خیلی از جوامع دیگر صحبت کردن درباره‌ی روابط زناشویی به سختی انجام می‌شود. همچنین بسیاری از ما دسترسی به منابع مناسب برای بهبود روابط زناشویی نداریم یا نمی‌دانیم که کدام منابع برای ما مناسب است. همین عدم دسترسی به منابع مناسب حسابی باعث دردسرمان شده‌است. با همین مقدمه، در این مقاله می‌خواهیم تعدادی از بهترین کتاب‌های صوتی برای بهبود روابط زناشویی را معرفی کنیم.

کتاب صوتی ژرفای زن بودن اثر مورین مورداک

پیشنهاد کتاب صوتی برای بهبود روابط زناشویی

برخلاف آنچه تصور می‌کنیم، شناخت طرف مقابل، اولین قدم برای بهبود روابط زناشویی نیست. اولین قدم آن است که خودمان را به خوبی بشناسیم و بدانیم چه نیازهایی داریم. کتاب صوتی ژرفای زن بودن کتابی‌ست برای شناخت عمق زنانگی. با توجه به اینکه در جامعه‌ی امروز نقش زنان، هم در جامعه و هم در خانواده دستخوش تغییرات بزرگی شده است، گاهی با این پدیده مواجه می‌شویم که میزان اعتماد به نفس آن‌ها افت می‌کند یا دقیقا نمی‌دانند که در شرایط متفاوت چه تصمیمی بهترین است. این کتاب صوتی عمق وجود زنان را به آن‌ها می‌شناساند و کمک می‌کند تا دوباره خود را بازشناسند. لازم به ذکر است که بگوییم زنانگی و ژرفای زن بودن تنها به جنسیت محدود نمی‌شود و این کتاب صوتی هم برای زنان و هم برای مردان توصیه می‌شود.

کتاب صوتی چرا مردها‌…‌چرا زن‌ها اثر آلن و باربارا پيز

پیشنهاد کتاب صوتی برای بهبود روابط زناشویی

درباره‌ی بهبود روابط زناشویی توصیه‌های فراوانی شنیده‌ایم. بعضی از افرادی که این توصیه‌ها را به ما می‌کنند خودشان در این باره بی‌تجربه هستند و همین بی‌تجربگی باعث می‌شود که بیشتر ما را گمراه کنند. نویسندگان کتاب صوتی چرا مردها…چرا زن‌ها ، یعنی آلن و باربارا پیز، زوجی استرالیایی هستند که برای نگارش این کتاب بیشتر از سه سال زمان صرف کرده‌اند. کتاب صوتی روانشناسی چرا مردها… چرا زن‌ها، در واقع به خوانندگانش راهنما و دستورالعملی کاربردی برای استفاده در روابطشان ارائه می‌دهد تا آن‌ها، هم خود و هم طرف مقابلشان را بهتر شناخته و بتوانند روابط موفق‌تر و پایدارتر و آرامش بیشتری داشته باشند.

این کتاب صوتی سعی دارد جهان مردان و زنان را که در اکثر مواقع برای یکدیگر ناشناخته است، برای خواننده تشریح کند و از این رو، از میزان سوتفاهم‌ها، رنجش‌ها و تنش‌ها بکاهد.

کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن اثر اریش فروم

پیشنهاد کتاب صوتی برای بهبود روابط زناشویی

کتاب صوتی هنرعشق ورزیدن از آن جهت متمایز است که علاوه بر آن‌که درباره‌ی بهبود روابط زناشویی صحبت می‌کند به مسائل دیگری مانند عشق به خویش، عشق پدرانه و مادرانه، عشق خواهرانه و برادرانه، عشق به خداوند و… هم اشاره می‌کند. تا بتوان در حوزه‌های مختلف رشد کرده و انسان بهتری باشیم. اریک فروم دو جنبه مختلف شامل جنبه نظری و جنبه عملی برای عشق در نظر گرفته است و معتقد است که عشق یک مهارت و یک هنر است که می‌توان آن را گسترش داد. او معتقد است که عشق ورزیدن نیز همانند دیگر مهارت‌ها نیاز به تمرین دارد.

در کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن این اصل بیان شده که هر شخصی لازم است برای عشق ورزیدن، ابتدا از تکامل کل شخصیت خود آغاز کند، در غیر این صورت کلیه تلاش‌های وی برای دست‌یابی به عشق بیهوده و چیزی جز وقت تلف کردن نخواهد بود.

کتاب صوتی عشق سیال اثر زیگمونت باومن

پیشنهاد کتاب صوتی برای بهبود روابط زناشویی

زیگمونت باومن، جامعه‌ ‏شناس و فیلسوف لهستانی است. او در کتاب صوتی عشق سیال ، درباره‌‏ی ماهیت ناپایدار روابط در جهان امروزی سخن می‏‌گوید. در دنیای امروز برقراری ارتباط دیگر به سادگی گذشته نیست. حالا ارتباط برقرار کردن بیشتر از هر زمان دیگری به یک مهارت تبدیل شده‌است. کتاب صوتی عشق سیال راهکار خوبی برای تمرین کردن همین مهارت است. به عقیده‌‏ی باومن، این روزها بیشتر از قبل توجه انسان‌ها بر ارتباط معطوف شده‌است. علت این توجه بیش‏ ازحد انسان به این موضوع این است که روابط رضایت ‏بخش نیستند و اگر هم زمانی برای افرادی حس رضایتی به همراه دارند، اغلب باید برای آن‌ها هزینه‌هایی سنگین پرداخت. برای همین لزوم کتابی که بتواند به ما در این راه کمک کند بیشتر از همیشه حس می‌شود. کتاب صوتی عشق سیال، یکی از همین کتاب‌هاست.

کتاب صوتی چرا عاشق می‌شویم؛ ماهیت و فرایند عشق رمانتیک اثر هلن فیشر

هلن فیشر، نویسنده‌ی کتاب صوتی چرا عاشق می‌شویم ، پیش از هر چیز، یک انسان شناس با تجربه هست. برای همین، رویکرد انسان‌شناسانه‌ی او را در اغلب آثارش می‌بینیم. در کتاب صوتی چرا عاشق می‌شویم، فیشر به دنبال جواب یک سوال تاریخی رفته است: عشق چیست و چرا عاشق می‌شویم؟ برای پاسخ به این سوال، او به سراغ فرهنگ و تاریخ چند هزار ساله‌ی انسان رفته و سعی دارد تا با بررسی‌های علمی و دقیق یک بار برای همیشه به این سوال پاسخ دهد.

کتاب صوتی بهبود روابط زناشویی به زبان آدمیزاد اثر پائولا هال

پیشنهاد کتاب صوتی برای بهبود روابط زناشویی

کتاب‌های به زبان آدمیزاد، شامل مجموعه‌ای از عنوان‌های متنوع است که در هر عنوان از آن‌ها یکی از مسائل روزمره به زبانی ساده آموزش داده می‌شود. کتاب صوتی بهبود روابط زناشویی به زبان آدمیزاد ، با زبانی ساده و قابل درک، راهکارهایی را ارائه می‌دهد که برای همه قابل استفاده هستند. این راهکارها با سایر توصیه‌هایی که از آشنایان و دوستان می‌شنویم یا در مجلات زرد می‌خوانیم تفاوت فراوانی دارند. چرا که نویسنده‌ی این کتاب، یعنی پائولا هال، روانشناسی حرفه‌ای‌ست که تجربه‌ی زیادی در کار با زوج‌های جوان دارد. او در پیشگفتار، درباره این کتاب صوتی چنین می‌گوید: در این کتاب، شما توصیه‌ها و راهکارهای بی‌شماری برای ارتباط با همسرتان به دست خواهید آورد. نکات و پیشنهادات فراوانی نیز به شما ارائه خواهم کرد که به کار زوج‌های دیگری آمده است که در موقعیت شما بوده‌اند.

نظرات بسته شده است.