کتاب صوتی رایگان رفیق گرمابه و گلستان

258

کتاب صوتی حالا دیگر عضوی از خانه‌ی ما شده است و گوش دادن به کتاب‌های صوتی، بخشی از فرهنگ مطالعاتی ما را تشکیل می‌دهد. در بین عنوان‌های متنوع و جذاب که می‌توانیم با پرداخت هزینه یا خرید اشتراک آن‌ها را گوش بدهیم، عناوینی هستند که می‌توانیم آن‌ها را به رایگان در کتابخانه‌مان داشته باشیم. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی بیاندازیم به ۶ کتاب صوتی رایگان که می‌توانید به سادگی و هر وقت که بخواهید آن‌ها را به کتابخانه‌تان اضافه کنید.

کتاب صوتی مسخ اثر فرانتس کافکا

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که تا به حال نام مسخ کافکا به گوشش نخورده باشد. این کتاب صوتی رایگان را شاید بتوان بهترین اثر کافکا دانست. با آنکه زبان نوشتاری کتاب ساده است و مخاطب با یکبار گوش دادن متوجه روند داستان می‌شود اما مفاهیمی که در پشت این کتاب به آن‌ها اشاره می‌شود، مفاهیمی عمیق و تاثیر گذارند. داستان کافکا روایت فردی‌ست که یک روز صبح هنگامی که از خواب برمی‌خیزد، متوجه می‌شود که به یک حشره تبدیل شده. این کتاب صوتی رایگان با زمانی حدود ۲ ساعت و با گویندگی فرید حاجی باشی قابل دانلود است.

کتاب صوتی رایگان مسخ

کتاب صوتی صدای انسان تنها اثر سوتلانا الکسیویچ

سریال چرنوبیل را به خاطر می‌آورید؟ سریالی که به تازگی منتشر شد و توانست در مدتی کوتاه افراد زیادی را مجذوب خود کند. این سریال بر اساس کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل نوشته‌ی سوتلانا الکسیویچ ساخته شده است. کتاب صوتی رایگان صدای انسان تنها ، عنوان داستان کوتاهی از همین نویسنده است. کتاب صوتی «صداهایی از چرنوبیل» نمونه‌ خوبی است از مستندنگاری برای ثبت وقایعی که ابعادی بزرگ،‌ انسانی و مهیب دارند. نویسنده با زبانی موجز و توصیفاتی دقیق و به اندازه، قدرت انحصاری زمان را می‌شکند؛‌ دست خوانندگانش را می‌گیرد و از لحظه‌ حال، از موقعیتی امن به سال‌های دور،‌ به فاجعه‌ای بزرگ می‌برد.‌

این کتاب صوتی رایگان در ۲۷ دقیقه و با گویندگی مریم محبوب قابل شنیدن است. در این مقاله‌ی وبلاگ هم نگاهی انداخته‌ایم به داستان این روزهای چرنوبیل.

کتاب صوتی رایگان صدای انسان تنها

کتاب صوتی مدیر مدرسه اثر جلال آل احمد

کتاب صوتی رایگان مدیر مدرسه ، رمانی کوتاه است از جلال آل احمد که داستان مردی را روایت می‌کند که از معلمی خسته شده و به دنبال گوشه‌ی دنجی برای استراحت و به دست آوردن پول بیش‌تر می‌گردد. او تصور می‌کند که اگر مدیر مدرسه باشد، می‌تواند به تمام چیزهایی که می‌خواهد برسد برای همین به شغل مدیری در مدرسه‌ای دورافتاده رو می‌آورد. اما نمی‌داند که دردسرهای این کار، چقدر زیاد است. این داستان جلال آل احمد هم مانند سایر آثارش به بررسی مسائل جامعه و مردم می‌پردازد.

این کتاب صوتی رایگان با گویندگی علی تاجمیر و مدت زمان ۲ ساعت و ۵۲ دقیقه را می‌توانید همین حالا به کتابخانه‌ی خود اضافه کنید.

کتاب صوتی رایگان مدیر مدرسه

کتاب صوتی قریب الوقوع اثر بهرام صادقی

قریب‌الوقوع، عنوان یکی از داستان‌های کوتاه از کتاب سنگر و قمقمه‌های خالی است که به قلم بهرام صادقی نوشته و در زمان حیاتش منتشر شده است. قریب‌الوقوع حکایت و صحبت‌های بین دو دوست است که اغلب اوقات از طریق مکاتبه با یکدیگر ارتباط می‌گیرند. آن دو در پی اثبات خود به هم هستند و می‌خواهند قول و قراری بین‌شان بگذارند که به آن عمل کنند.

نکات ریزی در این داستان وجود دارد که قابل تامل و ستایش است. همچنین پایان‌بندی غافلگیرکننده داستان، از نکات قوی این کتاب صوتی است.

کتاب صوتی رایگان قریب الوقوع را می‌توانید با گویندگی درخشان امیر محمدی با مدت زمان ۳۲ دقیقه از نوار دانلود کنید.

کتاب صوتی رایگان قریب الوقوع

کتاب صوتی زنی که مردش را گم کرد اثر صادق هدایت

صادق هدایت از آن دسته نویسندگانی‌ست که او را با آثار و ترجمه‌های بی‌نظیرش می‌شناسیم.

کتاب صوتی رایگان زنی که مردش را گم کرد اثر صادق هدایت، داستان زنی است که رفتار نامعقولش برای هیچکس بجز خود، توجیهی ندارد و او فکر می‌کند که زندگی عاشقانه‌ای برای خود ساخته است اما از نظر دیگران این طور نیست. در واقع این کتاب به بررسی نظرات دیگران و دخالت آ‌ن‌ها در زندگی شخصی می‌پردازد همچنین  با گوش دادن به این کتاب صوتی از وضعیت زندگی زنان در تاریخ معاصر ایران باخبر می‌شویم.  این کتاب صوتی در مدت زمان ۱ ساعت و با گویندگی رضا عمرانی و صنم صالحی قابل شنیدن است.

کتاب صوتی رایگان زنی که مردش را گم کرد

داستان صوتی زن زیادی اثر جلال آل احمد

باز هم داستان دیگری از جلال آل احمد. داستان صوتی زن زیادی ، عنوان آخرین داستان از مجموعه‌ی کتاب صوتی زن زیادی است.  این داستان به تفاوت‌های میان زنان و مردان در جامعه می‌پردازد و زنی را به تصویر می‌کشد که برای پیدا کردن هویت در جامعه همواره نیازمند مرد است. زن این داستان دارای یک عیب ظاهری است و به همین دلیل بسیار منزوی شده و تا سن ۳۴ سالگی نتوانسته ازدواج کند.

کتاب صوتی رایگان زن زیادی

جلال در این داستان به نقد آن دسته از زنانی می‌پردازد که نمی‌توانند به تنهایی هویت خود را مشخص کنند و همیشه برای ادامه‌ی زندگی نیاز به تکیه به یک مرد دارند.

نظرات بسته شده است.