اولین کتاب صوتی هولوفونیک یا سه بعدی ایران

0 239

تصور کنید فقط با گذاشتن یک هدفون روی گوش خودصداهای ضبط شده را به گونه ای دریافت کنید که اگر چشمهایتان را ببنید  خود را در محیطی دیگر می یابید. یعنی دقیقا درکی سه بعدی از محیطی که در آن نیستیم، پیدا کنیم. تجربه ای بسیار شگرف از واقعیت مجازی.

به این مدیوم از فایل های صوتی، هولوفونیک یا سه بعدی، Holophonic Sound و به این نوع طراحی صدا   Binaural Recording  گفته می شود که در آن ما تجربه ای کروی و کاملا سه بعدی از صدا ها  داریم .فاصله ی منبع صوت و حتی زاویه آنها با گوش های ما به درستی قابل درک است و جالب اینجاست که نیاز به ابزار پیشرفته ایی برای شنیدن اینگونه فایل های صوتی نداریم و تنها با گذاشتن همان هدفون های معمولی اصوات را می توانیم  به صورت سه بعدی درک کنیم .

احتمالا فایل صوتی Hair Cut را شنیده اید و صدای ماشین اصلاح را اطراف گوش خود کاملا حس کرده اید. حال فرض کنید که فضاهای موجود در یک رمان  را به همین شیوه و در خلال کتاب صوتی کاملا اطراف خود احساس کنید. لذت فوق العاده ایست… مثلا صدای نزدیک شدن پای دامبلدور به سمت هری پاتر و اینکه دقیقا از چه سمتی است را کاملا احساس کنید. یا فضای خانه کونسوئلو در آئورا را با تمام وجودتان درک کنید.

نوار، مرجع کتاب های صوتی، کتاب صوتی آئورا را به عنوان اولین کتاب صوتی هولوفونیک یا سه بعدی ایران تولید کرده است و به نظر می رسد که آخرین آن هم نباشد…

دانلود کتاب صوتی آئورا اثر کارلوس فوئنتس

کتاب صوتی آئورا، با خواندن یک آگهیِ روزنامه آغاز می‌شود. کارلوس فوئنتس (نویسنده این رمان) خواننده را قدم به قدم از جهان خارج به سکوت خانه‌ی کونسوئلو می کشاند. کونسوئلو همان پیر زن فرتوتی است که به دنبال جوانی تاریخ دان، آگهی را در روزنامه چاپ کرده است.

دانلود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.