برندینگ چیست؟ تعریف برند و هدف از برندسازی

0 778

برند چیست و چگونه برندسازی کنیم؟

در این مقاله به شما خواهیم آموخت که چگونه برندسازی کنید. با نوار همراه باشید!

برندینگ چیست؟ تعریف برند و هدف از برندسازی

برندینگ چیست؟

برندینگ یا استراتژی برندسازی، از فعالیت‌های مدیریت برند در یک سازمان یا برای یک شخص حقیقی است که موجب افزایش آگاهی از برند و تقویت جایگاه برند در ذهن خواهد شد.

برند، درواقع واژه، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که تصویری متمایز از محصولات شما نسبت به محصولات رقبا می‌سازد یا مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی است که یک سازمان را از سازمان دیگر متمایز می‌کند. به زبان ساده برند قولی است که به مشتریانتان می‌دهید و به آن‌ها می‌گویید که انتظار چه نوع محصولات و خدماتی را از شما داشته باشند. موسس آمازون، جف بزوس، حتی بهتر می‌گوید: “برند شما همان چیزی است که دیگران وقتی در اتاق نیستید، درباره شما می‌گویند.”

برندسازی قطعا یک فرایند تکرارشونده است. با این حال، تلاش مداوم منجر به ایجاد روابط طولانی مدت و ارتباط با قلب مشتریان خواهد شد. این می‌تواند منجر به افزایش مداوم در فروش، پروژه‌های بیشتر، مراجعه به کلمات و حمایت از محصولات یا خدمات شما شود.

هدف از برندسازی چیست؟

برندسازی روشی آسان و تامل برانگیز برای تصمیم و انتخاب مخاطب، جلب اعتماد آنان، ایجاد پیام مثبت در ذهن مخاطبین، هویت بخشیدن به سیستم کاری شما و افزوده شدن مشتریان بیشتر می باشد. طبیعی است که هر چه میزان مشتریان وفادار یک مجموعه تجاری و … بیشتر باشد، سودآوری و ایجاد رقابت برای تولید محصول بهتر افزایش خواهد یافت. از این رو انجام و تولید محصولات با کیفیت در برند سازی صادقانه تاثیرگذار بوده و با این روش می توانید با صرف کمترین هزینه دست به تبلیغات وسیع و پر سودی بزنید.

هدف از تدوین و ارائه یک برند معتبر چیست؟

هدف برندسازی آن است که به ساده ترین روش و خیلی راحت به مشتریان شما کمک کند تا متوجه شوند برند شما چه چیزی پیشنهاد می دهد و چه چیزی آن را از سایرین متمایز می کند. برندینگ، ترکیبی از تمام روش هایی است که از طریق آن‌ها با آنچه برندتان بر پایه ی آن استوار است، ارتباط برقرار می کنید. در واقع برندسازی به شما کمک می کند که تجربه ای مثبت را برای مصرف کنندگان تان خلق کنید تا آنها هیچ گاه نام برند شما را از خاطر نبرند. اما اگر به اصول برندسازی بی توجه باشید ممکن است ناخواسته منجر به ایجاد تجربه ای منفی و ناخوشایند شوید و مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید ، یا حداقل نتوانید مشتریانی وفادار داشته باشید.

برندینگ چیست؟ تعریف برند و هدف از برندسازی

چگونه برندسازی کنیم؟

برای داشتن یک برند، اصول مهم و کلی وجود دارد که عبارتند از:

1- مشخص کنید که بازار هدف شما چیست.

برای برقراری ارتباط موثر، باید عناصر موثر بر مشتریان هدف خود را شناسایی کرده و روی اعمال نفوذ آن‌ها تمرکز کنید.

2-  مخاطب خاص و مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پایه و اساس ایجاد برندینگ تعیین مخاطب مورد نظر است که روی آن تمرکز خواهید کرد. شما نمی‌توانید همه را خوشحال کنید، بنابراین یاد بگیرید که بهترین برند سازی ممکن را برای مجموعه خاصی از کاربران ایجاد کنید.

3- با هدف و خلاقیت باشید.

هدف پشت برند خود را کشف کنید. هر برند موفق پشت سر خود هدف قدرتمندی دارد.

4- در برندسازی از تحقیق و پژوهش بسیار استفاده کنید.

هرگز از آنچه برندهای بزرگ در صنعت شما انجام می‌دهند پیروی و تقلید نکنید اما، خوب است که از شیوه کار آن‌ها آگاه باشید. شروع به یادگیری از رقبایتان کنید. شما فقط با مطالعه و تحقیق درباره کسب‌وکارهای صنعت خود می‌توانید بیاموزید که چگونه بهترین باشید.

5- ویژگی‌های منحصربه فرد و خاص روش خود را بشناسید.

ویژگی خاص خود را که برند شما را متفاوت می‌کند، مشخص کنید. دقت کنید که محصولات، خدمات و مزیت‌های خود را داشته باشید.

6- یک داستان برای برند خود بسازید.

یک داستان تجاری، فرصتی برای برقراری ارتباط در سطح انسانی است و با مصرف‌کنندگان خود ارتباط عاطفی مستقیمی برقرار می‌کند. زبانی که شما استفاده می‌کنید باید قابل درک باشد. آن را ساده و واضح بیان کنید. در هنگام ایجاد یک داستان برند، آنچه محصول شما می‌تواند انجام دهد را بیان نکنید بلکه چرا برای مشتری مهم است را بگویید.

7- لوگوی تجاری داشته باشید.

لوگو در همه مواردی که مربوط به شغل شما است ظاهر خواهد شد و به هویت شما، کارت تلفن و به رسمیت شناختن وعده‌های شما تبدیل خواهد شد. بنابراین باید برای ایجاد چیزی استثنایی برای تقویت هویت بصری کسب و کار خودتان، زمان و پول خرج کنید تا تاثیر برند خود را چندین برابر کنید.

8- برند خود را در تمام جنبه‌های کار دخالت دهید.

اطمینان حاصل کنید که برندتان در همه جا یکسان است. از راهنمای سبک برند خود برای ایجاد سازگاری با تصاویری مانند استفاده از رنگ و لوگو، فونت، عکاسی و غیره استفاده کنید.

9- مشتریان را از برند خود آگاه کنید.

بعد از اینکه درک کردید برندینگ چیست می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های متفاوت بازاریابی، آگاهی به برند را گسترش دهید. تبلیغ درست و آگاهانه موجب درست شناخته شدن برند شما می‌شود.

کپسول صوتی برندسازی ناخودآگاه

پوستر خلاصه کتاب برندسازی ناخودآگاه با کیفیت بالا

خلاصه کتاب برندسازی ناخودآگاه در تلاش است که نشان دهد چگونه بازاریابان می‌توانند به ضمیر ناخودآگاه ما نفوذ کنند و ما را به مشارکت در حمایت از نام تجاری شرکت تشویق کنند.
با شنیدن این کپسول، یاد خواهید گرفت نه تنها یک محصول خوب بلکه یک برند بسازید.

داگلاس فن پرات، نویسنده این کپسول، در هفت مرحله راهکارهای جدید را به شما می‌آموزد تا برند خود را به سمت بهتر شدن و توسعه سوق دهید.

شما می توانید با تهیه اشتراک، این کپسول (خلاصه کتاب صوتی) را به‌صورت رایگان از نوار دریافت کنید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.