بهترین پادکست های فارسی

0 2,961

معرفی برترین پادکست های پرطرفدار فارسی زبان

سرعت گرفتن و شهری شدن زندگی، ثانیه‌ها را ارزشمندتر از قبل کرده و بهره‌برداری بهینه از زمان‌های پرت روزانه اولویت پیدا کرده است. پادکست فارسی رسانه‌ای است که شما را در غنی‌تر کردن اوقات باطل و پرت روز کمک می‌کند و مخاطب می‌تواند با انتخاب و شنیدن پادکست های مختلف فارسی با موضوعات متفاوت و متنوع از این گنجینه بیکران بهره ببرد.

در مقاله‌ای که قبلا در وبلاگ نوار با عنوان پادکست چیست و چطور ساخته می شود؟ به طور مفصل در مورد پادکست و انواع آن و نحوه‌ی ساخت پادکست نیز صحبت کردیم. در این مقاله، به معرفی بهترین پادکست های فارسی زبان خواهیم پرداخت.

بهترین پادکست های فارسی

 

پادکست رادیو چهرازی

بهترین پادکست های فارسی رادیو چهرازی

پادکست رادیو چهرازی پادکستی است که در سال ۱۳۹۲ ضبط شد. ایده‌ی آن این است که گویی عده‌ای از بیماران آسایشگاه چهرازی (ابراهیم چهرازی) رادیویی ضبط می‌کنند.
در هر اپیزود داستان زندگی چند نفر به نام های علی، حبیب، جمشید و دلبر (دختری که همه‌ی بیماران آسایشگاه عاشق او هستند) با کاراکترهایی به یاد ماندنی و دوست داشتنی با موضوعات احساسی و اجتماعی در یک آسایشگاه روانی واقع در تهران، بازگو می‌شود.

این پادکست از لحاظ زمانی کوتاه است. در عین حال سبک خود را دارد؛ یعنی در عین اینکه مخاطب حین شنیدن جاهایی میخندد و جاهایی نیز غمگین می‌شود اما ذهنش درگیر سوالاتی می‌شود که پیرامون اتفاقاتی است که در آسایشگاه رخ می‌دهد. فضایی جالب، نو و عجیب و پر رمز و راز که گویی نشان دهنده‌ی این موضوع است که آدمی همواره تنهاست.

 

پادکست رادیو جولون

رادیو جولون بهترین پادکست فارسی

پادکست رادیو جولون در مورد سفر و گردشگری است. در هر اپیزود از این پادکست در مورد یک مقصد خاص یا یک موضوع مرتبط با گردشگری صحبت می شود.

این پادکست با دو گوینده پرانرژی، دارای موضوعات متنوع و دلنشین است که از لحاظ زمانی هم تنوع دارد؛ یعنی اگر دوست داشته باشید در سفری بیشتر بمانید گویی شما را همراهی میکند. در مورد سفر و گردشگری و تمام موضوعات پیرامون آن برایتان حرف های جدید و سودمند دارد. با لحنی ساده و دلنشین شما را به فضاهایی زیبا و مکان های جدید میبرد.

 شاید این پادکست طرفداران بیشتری داشته باشد چراکه می‌توانید تجربه سفر کردن آن هم با استفاده تخیل را داشته باشید پس اگر اطلاعات تان راجع به سفر کم است این پادکست می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد. با شنیدن آنها جولون دهید و لذت ببرید.

پادکست رادیو دیو

رادیو دیو بهترین پادکست فارسی

پادکست رادیو دیو، پادکستی فارسی است که هر اپیزود از آن با پرداختن به فرهنگ یا موضوعی خاص از دریچه موسیقی، ادبیات و سینما تشویقمان می‌کند تا به دنیایی نو سرک بکشیم.
این پادکست یک مجله شنیداری است که در هر اپیزود از موضوعاتی مانند ادبیات و موسیقی سعی می‌کند شما را به سفری خیال پردازانه و جستجوگرانه ببرد.

موضوعات متنوع همراه با انتخاب درست و خوب منابع در این رادیو، به شهرت دیو، افزوده است. رادیویی، با انعطاف بالا در جهت آگاهی مردم سرزمین خود و هدف دستیابی به دانایی در مورد فرهنگ ها و موضوعات مختلف. دیو، همراهی همیشگی برای انواع تجربه ها و لحظات شماست تا با انتخاب موسیقی های بی نظیر شگفت زده تان کند.

پادکست استرینگ کست

پادکست استرینگ کست بهترین پادکست فارسی

وقتی چند دقیقه از یک اپیزود پادکست استرینگ کست را بشنوید، متوجه خواهید شد که این یک برنامه‌ی رادیویی نیست. یعنی حتی اگر این اولین بار است که دارید پادکستی می‌شنوید، متوجه می‌شوید که با یک چیز بسیار جدید روبه رو هستید. چیزی که موضوعش کنجکاوکننده است، محتوایش تازه است و گوینده ای که صدایش را می‌شنوید شبیه ما حرف می‌زند بدون اینکه مثل برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی تلاشش برای درآوردن ادای عادی صحبت‌کردن آزاردهنده بشود. این پادکست هویت دارد.

از اطلاعات سیاه چاله گرفته تا تقویم کیهانی، دگرگونی، زندگی و… موضوعاتی بسیار شنیدنی و جال بحث دارد. بعد از شنیدن آن ها، دوست خواهید داشت تا راجع به موضوعات اطلاعات بیشتری کسب کنید، یا حتی ساعت‌ها صحبت کنید.

 

پادکست دیاپازون

پادکست دیاپازون بهترین پادکست فارسی

پادکست دیاپازون یک مجموعه‌ای تخصصی درباره‌ی موسیقی است که از اوایل تابستان ۱۳۹۶ با تهیه کنندگی و اجرای حسام شریفی در دسترس مخاطبان موسیقی دوست قرار گرفت.

این پادکست بر آن است که موسیقی‌های خاص و غنی جهانی و همچنین هنرمندان مولف و تاثیر گذار تاریخ موسیقی را به مخاطبانی که بدنبال موسیقی‌هایی سالم برای خوراک روح خویشتن‌اند، معرفی کند.

در برنامه‌های این پادکست از بیوگرافی هنرمندان، ساختار موسیقی و دانش ژانرهای بزرگ و مهم موسیقی صحبت می‌شود. نیاز به اجرای این پادکست از آن‌جایی شروع می‌شود که روح انسان به موسیقی خوب نیازمند است اما مخاطب ایرانی در دایره ای محدود از تنوع و کیفیت موسیقی به سر می‌برد. این پادکست، در عین آشنایی شما با انواع موسیقی های ملل مختلف، به آگاهی و شناخت گسترده در مورد آن ها کمک میکند. دوستداران موسیقی با تنوع زیاد این پادکست را از دست ندهید!

پادکست رادیو مرز

پادکست رادیو مرز بهترین پادکست فارسی

پادکست رادیو مرز با داشتن تنوع موضوع از پادکست های شنیدنی است که برای مخاطبان با سلیقه‌های خاص و متفاوت انتخاب خوبی است. گستره ی موضوعی متنوعی دارد و تنوع در نوع گویندگی و روایت‌ها نیز بسیار شنیدنی هستند.

رادیو مرز روایت آدم‌ها از موضوعاتی است که بین آنها و دیگران فاصله می‌اندازد!

پادکست ابدیت و یک روز

پادکست ابدیت و یک روز بهترین پادکست فارسی

پادکست ابدیت و یک روز اثری از حامد صراف زاده، پادکستی با مضمون و محوریت سینما است، در روزگاری که همه از در اختیار نداشتن رسانه و مخاطب شکایت می‌کنند.
در هر اپیزود از ابدیت و یک روز، درباره سینمای روز سخن گفته می‌شود. قرار نیست تک گویی بشنوید و خسته شوید بلکه مهمانان متخصصی هستند که می‌توانید از شنیدن تجربیات آن‌ها لذت ببرید و اطلاعات کسب کنید.

ابدیت و یک روز، هم سینمای ایران است و هم سینمای جهان، به نحوی سینما برای سینماست.
از فیلم کوتاه گرفته تا فیلم سینمایی، بررسی دیدگاه‌ها، سبک فیلمسازی و…، همه و همه در پادکست بی نظیر ابدیت و یک روز شنیدنی هستند.

شنیدن پادکست؛ تجربه‌ی لحظات متفاوت

تصور کنید در حال انجام کارهای متفاوت هستید و تنها گوشی شما برایتان یک داستان جالب و شنیدنی را تعریف می‌کند خواهید دید که پس از گذشت چند دقیقه یا حتی چند ساعت آن هم بدون توجه به گذر زمان هم به کارهای عقب افتاده‌تان رسیده‌اید و هم یک داستان جالب را شنیده‌اید.

پادکست‌ها به شما فرصت این را خواهد داد که در هر زمان و یا در هر مکان که دوست دارید داستان بشنوید و از آن لذت ببرید. نوار، برای همه سلیقه‌ها و انتخاب‌هایتان کنارتان است تا از شنیدن انواع پادکست لذت ببرید و از زمان خو بهترین استفاده را داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.