حکایت دولت و فرزانگی

179

حکایت دولت و فرزانگی یا میلیونر یک شبه اثر مارک فیشر ، روایت داستانی اما واقعی ملاقات یک جوان با یک پیرمرد است. جوان، خواستار آن است که اوضاع مالی اش بهبود یابد چرا که در یک شرکت کوچک تبلیغاتی به عنوان دستیار کار می کند و حقوق او متناسب با مخارج روزمره زندگی اش نیست. برای همین، توسط عموی خود به پیرمردی دانا و ثروتمند معرفی می شود تا پیرمرد قدم به قدم اسرار کامیابی و رموز موفقیت خود در این راه را به او بیاموزد تا جوان اراده کند و قدم بردارد اما چگونه این آموزش می تواند او را به هدف خود برساند ؟

اراده قدم بر روزهای هفته می گذارد و شنبه را انتخاب می کند برای خلق دنیایی زیباتر برای ما،  اما چرا این تصمیم اراده در تسلسل تکرارها گرفتار می آید و مدت ها می گذرد و شنبه موعود نمی رسد. آن روز طلایی تبدیل به افسانه می شود و روزی آن را به کناری می گذاریم  و کلام “نمی شود” را برای تسکین روح آشفته خود انتخاب می کنیم.

اما چرا اینگونه می شود ؟
می خواهم واقعیتی را برایتان شرح دهم که همچون رازی در دل تمام افراد موفق جای دارد، اما تنها تعدادی از آنها مثل مارک فیشر سعی در بیانش دارند .
اراده آن قدرها هم قدرتمند نیست، اراده مثل استارت ماشین می ماند اما برای حرکت و رسیدن به مقصد محرک کافی نیست. شما احتیاج به ابزارهای زیادی برای موفقیت در تغییر دارید مثل دانش و شناخت مسیری که باید طی کنید. اگر دانش لازم را داشته باشیم و مسیر خود را بشناسیم و هدفی را در تفکر خود پرورش دهیم دیگر ترسی از ندانسته ها و شکست ما را نگران نخواهد کرد. قدرت انتخاب هدف و شناخت هدف و دیدن آنچه می خواهیم باشیم، در تخیل این اعتماد را در دل و تفکر ما ایجاد خواهد کرد که رسیدن ها هم شدنی هستند و فقط کافیست از بی حرکتی به پویایی تغییر مسیر دهیم.

هسته اصلی  بی تحرکی با وجود هدف های والا تنها ترس از شکست است. جملات ترس آور اینگونه آغازمی شوند نکند نتوانم،  نکند دیگران مرا فردی بی عرضه بدانند، نکند، نکند، نکند… در نهایت شما تبدیل به فردی می شوید که در اضطراب و نگرانی غرق شده است.

 پیشنهاد می کنم کتاب حکایت دولت و فرزانگی اثر مارک فیشر را که اولین بار توسط خانم گیتی خوشدل و توسط نشر قطره منتشر شده است را بخوانید که می تواند شما را در این زمینه یاری دهد و نجات بخش باشد.

دانلود کتاب های صوتی روانشناسی و خودشناسی

با ورود به بخش روانشناسی و خودشناسی وبسایت نوار می توانید به تمامی کتاب های صوتی این دسته از جمله شیوه های نوین رهبری استیو جابز، گوگل چگونه کار می کند، رموز فروش موفق، قورباغه را بخور و … دسترسی داشته باشید.

دانلود

نظرات بسته شده است.