مدیریت فروش چیست؟ نگرش‌ها و رفتارهای مدیران موفق فروش

0 805

مدیریت فروش ؛ یکی از مهمترین ارکان‌ هر کسب و کار

کسب و کارهایی که پیشرفت می‌کنند یک کار را به خوبی انجام می‌دهند؛ مدیریت فروش
در این مقاله با نوار همراه باشید تا نکات و ویژگی‌های مدیریت فروش را برای شما بازگو کنیم.

مدیریت فروش چیست؟

مدیریت فروش فرآیند توسعه یک نیروی فروش، هماهنگ سازی عملیات فروش و پیاده سازی تکنیک‌های فروشی است که کسب و کار را قادر می‌سازد تا به طور پیوسته به اهداف فروشش دست یافته و حتی آن‌ها را پشت سر گذارد.

اگر می‌خواهید کسب و کار شما درآمدی به دنبال داشته باشد، یک استراتژی مدیریت فروش جزء ملزومات اساسی است.
زمانی که صحبت از سرعت بخشیدن به عملکرد فروش برای هر اندازه از کسب و کار در میان است، فارغ از صنعت مورد بحث، رمز موفقیت همواره فرآیند‌های مدیریت فروش دقیق هستند.
مدیریت فروش به کسب و کارها و کارکنان آن‌ها کمک می‌کند تا نتایج را بهتر درک کرده، عملکرد آینده را پیش بینی کرده و با پوشش سه جنبه زیر حس کنترل داشته باشند.

مدیریت فروش چیست؟

سه عنصر مهم مدیریت فروش چیست؟

  1.  عملیات فروش
  2. استراتژی فروش
  3. تحلیل فروش

فرآیند هر کسب و کاری با دیگری متفاوت است. برای انجام شروع کار باید به سه نکته توجه داشت:

  •  باید اهداف تعیین شوند.
  •  قلمروهای کار بایستی مشخص شوند.
  •  قواعد و اهداف مهم باید ایجاد شوند.

خط فروش چیست؟

خط فروش یک دنباله بصری از فعالیت‌ها برای دست‌یابی به هر یک از چشم اندازها، از نقطه شروع تا اتمام کار است.

یک خط فروش دست راست یک فروشنده است، زیرا به او کمک می‌کند تا سازمان یافته شود و کنترل کار‌ها را به دست گیرد.
بالاخره چیزهایی وجود دارد که گاه نمی‌توان آن‌ها را کنترل کرد.

یک مدیر فروش موفق چه وظایفی بر عهده دارد؟

 مدیر فروش کسی است که به تیم فروش یک سازمان جهت می‌دهد، بر فرآیندهای آن نظارت کرده و معمولا مسئول توسعه و رهبری استعدادها است.

مدیر فروش باید توانایی اداره کردن صحیح نیروهای فروش در رسیدن به اهداف شرکت را داشته باشد. تعاریف بسیاری از واژه مدیریت وجود دارد، ازجمله اینکه مدیریت به معنای کارگردان، گرداننده، دور دهنده، اداره‌کننده و کسی که کاری را اداره می‌کند و اداره به معنای قوام دادن، نظام دادن و تنظیم کردن کارهاست.

 مدیر فروش، باید توانایی ایجاد و بسط نگرش سیستمی مربوط را داشته باشد و فضایی را بین کارمندان به وجود آورد؛ به شکلی که همگی خود را جزئی از سیستم خانواده کاری بدانند و روحیه رفاقت و همدلی بین آنان حاکم باشد. به نظر نگارنده مهم‌ترین نکات و اصولی است که باید جدی گرفته شود.

مدیر فروش عصر امروز

در فروش عصر امروز، بزرگی خود را در نوع رفتارش با جزئی‌ترین کارمندان نشان می‌دهد. از ابزار تشویق بجا استفاده می‌کند و توبیخ را در خلوت انجام می‌دهد. مدیر امروزی کارکنان را خود پلیس بار می‌آورد، درحالی‌که مدیر سنتی دائم مواظب کارکنان است، نمی‌دانم کارکنان سازمانی که دائم تحت نظارت دوربین‌ها هستند و مکالمات تلفنی آن‌ها شنود می‌شود، چگونه می‌توانند احساس تعلق سازمانی داشته باشند.

آندره موروا در مورد مدیر شایسته می‌گوید:” یک مدیر پرتوقع و جدی همیشه بیش از یک مدیر سهل‌انگار و سست مورد علاقه و محبت زیردستان است.”

چنانچه مدیران شایسته در یک سازمان حاکم باشند مشکلی به وجود نخواهند آمد و اگر هم مشکلی به وجود آید کلیه کارکنان باهم در حل آن می‌کوشند و هر کس سعی واگذار کرده به دیگری ندارد.
جمع شدنِ باهم شروع است، بودنِ باهم پیشرفت است و کار کردنِ باهم موفقیت است.

وضوح و هدف برای مدیریت فروش حیاتی است زیرا آن‌ها معمولا نیازمند نظارت بر طرح ریزی و اجرای اهداف گسترده شرکت هستند.
داشتن یک فرآیند مدیریت موثر، آن‌ها را قادر می‌سازد تا شرکت‌شان را رو به جلو برند. آن‌ها دید واضحی از این که در چه جایگاهی در رقابت‌شان قرار دارند، کسب خواهند کرد و می‌دانند چگونه رقبایشان را پشت سر گذارند.

مدیریت فروش چیست؟

اهمیت مدیریت فروش را دریابید!

مدیرفروش این قدرت را دارد تا به صورت چشمگیری کیفیت فروشنده را افزایش دهد.
هدف اصلی او؛ دستیابی به اهداف مالی شرکت از طریق فعالیت فروشندگان خود است.
در واقع این مدیرفروش است که رهبری، مهارت استخدام و مهارت آموزش را با استفاده از الگوی رفتاری مناسب و فعالیت‌های صحیح در مسیر دستیابی به اهداف به کار می‌بندد.

مدیریت فروش نقش بسیار مهم و موثری در بحث فروش دارد.

فرآیند تربیت مدیران شایسته‌ی فروش چگونه است؟

پاسخ این سوال، در گرو داشتن برنامه‌ای جامع و آموزش‌محور برای حمایت از مدیران فروش است.

امروزه، بسیاری از شرکت‌های بزرگ و شناخته شده، برنامه‌های آموزشی جامع فروش و نیز برنامه‌هایی برای توسعه‌ی توانمندی‌های رهبری در سازمان خود دارند.
با داشتن برنامه‌ای جامع می‌توان از مدیران فروش حمایت کرد و در زمان کم با کیفیت بالا، مدیرانی شایسته تربیت کرد و روند فروش را تسریع کرد. حضور یک مدیرفروش موفق و متبحر در زمینه‌ی فروش  بسیار تاثیرگذار و با اهمیت است.

 

کپسول صوتی مدیریت فروش به زبان ساده

خلاصه کتاب مدیریت فروش به زبان ساده

خلاصه کتاب صوتی مدیریت فروش به زبان ساده با نگاهي انتقادي به مشکلات و چالش‌های گروه فروش كمپاني‌هاي امروزي مي‌پردازد و برنامه‌هايي جامع براي تزريق انرژي و نيروي حيات به تیم فروش شما ارائه مي‌كند.

مایک واینبرگ، خود یک مدیرفروش و متخصص کسب و کار است. در این کپسول، شرح روش‌های موثر مدیریتی را خواهید شنید.
روش‌هایی که می‌توانند باعث ارتقای کیفیت کاری مجموعه شده و زمینه‌ی موفقیت آن را فراهم آورند.

شما می توانید با تهیه اشتراک، این کپسول (خلاصه کتاب صوتی) را به‌صورت رایگان از نوار دریافت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.