کرونا و پیشنهاداتی برای شنیدن کتاب صوتی

0 223

حالا با وجود بیماری کرونا همه‌ی ما می‌دانیم که این روزها، روزهای عادی نیستند. یعنی برای گذراندن آن باید به دنبال راهکاری باشیم. شاید مهم‌ترین اتفاقی که در این ایام برایمان افتاده، این است که دیگر تا مدت‌ها برای هیچ تعطیلاتی ذوق نمی‌کنیم. از طرفی هم دل‌مان لک زده برای کار و فعالیت و بودن در بیرون از خانه.

نکته‌ای که در این ایام بسیار مهم و پرکاربرد است و شاید باید تمام تمرکزمان را روی آن بگذاریم این است که اجازه ندهیم تسلیم خمودگی شویم. نباید بگذریم غم و افسردگی در خانه‌هایمان راه باز کند. همچنین باید بدانیم و آگاه باشیم که خطر غم‌زدگی، به مراتب بیشتر از کرونازدگی است.

هر کسی راهکاری برای فرار از روزمرگی دارد. بعضی‌ها صحبت می‌کنند. برخی از موسیقی بهره می‌گیرند. برخی مطالعه می‌کنند و برخی فیلم می‌بینند. مهم نیست که از کدام روش استفاده می‌کنیم، باید حواسمان باشد که راهکار مخصوص خودمان را پیدا کنیم و از آن غافل نشویم.

باید هر روز برای خودمان برنامه‌ای بچینیم. باید حتی اگر شده در همان مساحت کوچک خانه، حرکت داشته باشیم. حواس‌مان بیشتر از همیشه به تغذیه‌مان باشد. از همه مهم‌تر اینکه با افزایش آگاهی و دانش، روحیه‌مان را بالا ببریم.

همه‌ی این‌ها را گفتیم تا این نکته را یادآوری کنیم که کتاب، یاری‌ست که حتی در این روزها هم ما را تنها نمی‌گذارد. اگر حوصله‌ی خواندن نسخه‌ی کاغذی را ندارید یا به خوانشی جذاب و پرهیجان احتیاج دارید، کتاب‌های صوتی منتظرتان هستند. در این نوشته می‌خواهیم تعدادی از این کتاب‌های صوتی مناسب روزهای کرونا را معرفی کنیم. به امید اینکه در این روزهای خانه‌نشینی، همسفر خوبی باشند.

جانستان کابلستان

خوب می‌دانیم که خوشبختانه یا متاسفانه ایام شیوع بیماری کرونا با تعطیلات نوروز همزمان شد. در نتیجه، هر چه برنامه برای سفر و گشت‌وگذار داشتیم، به‌هم خورد. تا اینجا همه‌چیز برای یک سوگواری درست‌وحسابی آماده است. نه‌تنها نتوانستیم سفر کنیم، حتی از خانه‌مان هم نمی‌توانیم بیرون برویم. حالا دیگر حوصله‌مان از همه چیز سر رفته است. اگر شما هم با این جملات موافقید، کتاب صوتی جانستان کابلستان، نوشته‌ی رضا امیرخانی، همان چیزی‌ست که به آن نیاز دارید.

کتاب صوتی جانستان کابلستان

با گوش دادن به این کتاب صوتی، بدون اینکه پایتان را از خانه بیرون بگذارید، به سفری عجیب و پرخاطره خواهید رفت. شیوه‌ی روایت بی‌طرفانه‌ی رضا امیرخانی، در این کتاب نیز مانند سایر جستارهایش مثل کتاب صوتی نفحات نفت و سفرنامه‌های اوست. علاوه بر این، شنیدن این کتاب به ما کمک می‌کند تا دانسته‌هایمان را درباره‌ی کشور همسایه‌مان، افغانستان، محک بزنیم. همچنین مردمانش را بیشتر از قبل بشناسیم.

خلاصه که اگر به سفر احتیاج دارید، آن هم نه یک سفر عادی بلکه سفری به افغانستان و مردم مهربانش، گوش دادن به جانستان کابلستان را از دست ندهید.

در جستجوی معنا در روزهای کرونا

به راستی در زندگی‌مان در جستجوی چه چیزی هستیم؟ برای چه هر روز از خواب بیدار می‌شویم و شب به خواب می‌رویم؟ و چه چیز به زندگی ما معنا می‌بخشد و کمک می‌کند تا رنج‌ها را بهتر تحمل کنیم؟

این سوالات اگرچه در زندگی هر انسانی نقش پررنگی داشته‌اند، اما در روزهای کرونا حتی اهمیت‌شان بیشتر از قبل هم شده است. در این روزها که در خانه‌هایمان مانده‌ایم و کوچه‌ها و خیابان‌ها خلوت و ساکت شده‌اند، یکی از چیزهایی که می‌تواند باعث شود بعد از دوران قرنطینه انسان بهتری باشیم، تفکر کردن است؛ تفکر درباره‌ی معنای زندگی‌مان و تصمیم‌گیری درباره‌ی اینکه تا چه حد در مسیری که هستیم درست حرکت کرده‌ایم.

کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا، اثر ویکتور فرانکل، یکی از آثاری‌ست که می‌تواند به ما در مسیر بهتر تفکر کردن کمک کند. این کتاب صوتی، روایت تجربیات شخص ویکتور فرانکل است. او به مدت سه سال در اردوگاه‌های کار اجباری، زندانی بوده است. فرانکل در این اثر به‌عنوان روانشناس و عصب‌شناس، به اهمیت جستجوی معنای زندگی در بحرانی‌ترین شرایط ممکن می‌پردازد. همچنین راه‌های زندگی در شرایط سخت و حفظ امید را به ما می‌آموزد.

سریال صوتی ارباب حلقه‌ها

به هیجان احتیاج دارید؟ دچار روزمرگی و خمودگی شده‌اید و در روزهای کرونا غم به سراغ‌تان آمده است؟ از اینکه هر روزتان مثل دیروز است خسته شده‌اید؟

سریال صوتی ارباب حلقه ها

سریال صوتی ارباب حلقه‌ها در خدمت شماست! یکی از چیزهایی که در این مدت حسابی می‌تواند سر حالمان بیاورد، ژانر فانتزی‌ست. وقتی به سراغ این ژانر می‌رویم، تمام اتفاقاتی را که در زندگی روزمره با آن‌ها سروکار داریم ، فراموش خواهیم کرد. با سریال صوتی ارباب حلقه‌ها دریچه‌ی جدیدی به جهانی مهیج و غیرقابل پیش‌بینی به رویمان باز می‌شود. سریال صوتی ارباب حلقه‌ها یکی از پرطرفدارترین محصولات نوار است. شنیدن این محصول صوتی می‌تواند شادی و هیجان را همزمان به زندگی ما برگرداند. پس اگر می‌خواهید ضربان قلب‌تان را کمی بالاتر ببرید، در گوش دادن به این سریال صوتی تردید نکنید. یادتان باشد زندگی هنوز ارزش جنگیدن دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.