کتاب صوتی چهار میثاق اثر دون میگوئل رونیز | سرخپوست های رقاص با فرهنگ

176

سرخپوست های رقاص ِ با فرهنگ

“تولتک” ها یکی از قبایل سرخپوست آمریکای مرکزی بودند که هزار سال پیش بوجود آمدند. همزمان با آن ها قبایل دیگری نیز در مکزیک و آمریکای مرکزی زندگی میکردند؛ قبایلی مثل مایا ها و آزتک ها. اکثر قبایل سرخپوستان، دارای تمدن و فرهنگ بودند؛ موسیقی، رقص، نمایشنامه، ادبیات، هنر، معماری، ستاره شناسی، ریاضیات و.. از جمله فعالیت های آنان بود. آن ها حتی باغ هایی برای گیاه پروری داشتند. اما قبیله ی “تولتک” ها به لحاظ فرهنگی و مذهبی در رده ی بالاتری نسبت به قبایل دیگر قرار داشت. تولتک ها جمعی از زنان و مردان خردمند و اهل علم بودند که از معرفتی معنوی بهره می بردند. آن ها به صورت گروه هایی مرکب از ناوال (استاد) و شاگردان، گرد هم جمع می شدند تا در حفظ دانش هایشان بکوشند.

 

دون میگوئل روئیز، ناوالی از سلسله ی تولتک ها و عقابان سلحشور

ruiz

معرفت باطنی تولتک ها از همان موقع، نسل به نسل و از طریق ناوال ها به یکدیگر منتقل شد. نیاکان تولتک اعتقاد داشتند که روزی فرا خواهد رسید که حکمت تولتک ها به انسان ها باز خواهد گشت؛ زمانی که مردم نیاز به دانستن آن خواهند داشت.و حالا “دون میگوئل روئیز” ناوالی جدید از سلسله عقابان سلحشور است که دانسته ها و آموزه های تولتک را برای مردم بازگو می کند. دون میگوئل روئیز پس از پایان تحصیلات پزشکی اش، با اتومبیل شخصی خود دچار سانحه ای مرگبار می شود. او در حالیکه سعی می کرد دوستانش را از خطر نجات دهد، متوجه شد که از جسم فیزیکی خود بیرون آمده است. این تجربه که او را بسیار به مرگ نزدیک کرده بود، باعث ایجاد پرسش در او شد.

 

چهار میثاق؛ یادگار قوم فرهیخته ی تولتک ها

6596 (1)

دون میگوئل رونیز، تحت تربیت مادری شفاگر و پدربزرگی ناوال بزرگ شد. پس از آن حادثه، او تمرینات بسیاری را در جهت کسب تعالیم و مهارت های خرد باستانی اعقاب خود انجام داد. او خود را وقف انتقال خرد تولتک ها کرد. بدین ترتیب که علاوه بر برگزاری کارگاه های آموزشی و سخنرانی ها، او به نوشتن کتاب هایی درباره ی عرفان تولتک ها پرداخت. کتاب “چهار میثاق” مبتنی بر چهار آموزه ی اصلی تولتک هاست. چهار میثاقی که در رابطه با تسلط بر دگرگونی مطرح شده است.

دون میگوئل روئیز، بر این باور بود که انسان هرگز نباید شکست های زندگی اش را مورد قضاوت قرار دهد. پس عمل به این چهار میثاق تغییرات شگفت انگیزی را موجب می شود.

 

 

این چهار میثاق عبارتند از:

  1. ۱٫ با کلام خود گناه نکنید
  2. ۲٫ هیچ چیز را به خود نگیرید
  3. ۳٫ تصورات باطل نکنید
  4. ۴٫ همیشه بیشترین تلاشتان را بکنید

دون میگوئل روئیز پس از نوشتن این کتاب موفق به دریافت نشان نیروی هوایی ایالت متحده شد که چهار میثاق روی آن حک شده بود. و هم چنین او به عنوان چهره ی ماندگار کشور مکزیک معرفی شده است. کتاب چهار میثاق برای هشت سال متوالی، در لیست پر فروش ترین کتاب های نیویورک تایمز قرار گرفته است.

کتاب صوتی چهار میثاق، با صدای نیما رئیسی

دانلود کتاب صوتی چهار میثاق اثر دون میگوئل روئیز

کتاب صوتی چهار میثاق نوشته ی دون میگوئل روئیز از سرخپوستان آمریکای مرکزی است. وی اندیشه های خود را در قالب چهار میثاق نوشت و بر این باور است که انسان هرگز نباید شکست های زندگی اش را مورد قضاوت قرار دهد. پس عمل به این چهار میثاق تغییرات شگفت انگیزی را موجب می شود….

دانلود

نظرات بسته شده است.