کتاب صوتی منسفیلد پارک اثر جین آستین

0 157

چیست؟

منسفیلد پارک ماجرای زندگی مردان و زنان منطقه‌ی «منسفیلد پارک» در انگلستان است. ماجرای دختری که از خانواده‌ای فقیر به جمع  آدم های ثروتمند می‌ رود. جمعی که هر چقدر هم که با محبت باشد، باز هم این دختر را از خود نمی‌داند. این دختر جوان چگونه از پس اخلاقی که می‌خواهد به آن پایبند باشد و عشقی که در دلش ایجاد شده است، برمی‌آید؟

چرا بخوانم؟

  • اگر به ماجراهای خانوادگی، عشق‌های جوانی، فضولی‌ و سرکشی در زندگی دیگران، غیبت‌ها و مجالس خانوادگی و موضوعاتی مانند این ها علاقمندید.
  • اگر ادبیات کلاسیک یا تاریخ دویست سال پیش انگلستان برایتان جالب است.
  • اگر به گوش دادن داستانی پر از جزئیات و با توصیف‌های دقیق مشتاقید.
  • و اگر می‌خواهید ترجمه‌ای خوب، روان و دقیق از چنین موضوعاتی را بخوانید

کتاب منسفیلد پارک را انتخاب کنید.

چرا کتاب صوتی‌اش را گوش کنم؟

کتاب صوتی منسفیلد پارک با صدای پریوش زاهدی منتشر شده است:

  • راوی زن به انتقال لحن زنانه‌ی داستان خیلی کمک کرده است.
  • زاهدی با تغییر نحوه‌ی صحبت خود، روایت اصلی و دیالوگ‌ها را در کتاب صوتی، از هم متمایز کرده است.
  • شمرده صحبت کردن و درست تلفظ کردن واژه‌ها باعث شده است جمله‌های بعضاً بلندِ منسفیلد پارک به خوبی فهمیده شوند.

ماجرایش چیست؟

داستان از ماجرای ازدواج سه خواهر شروع می‌شود. خواهر اول (خانم برترام) با مرد پول‌داری ازدواج و در منسفیلد پارک زندگی خود را شروع می‌کند. “خانم نوریس” با یک کشیش ازدواج می‌کند و زندگی نسبتاً خوبی دارد. اما “خانم پرایس” با یک افسر نیروی دریایی ازدواج می‌کند که پس از مدتی زخمی می‌شود و با حقوق ناچیز بازنشستگی زندگی خود را تامین می کنند. خانم پرایس نُه بچه دارد. خانم نوریس و برترام از روی دل‌سوزی، کوچک‌ترین بچه‌ی آن‌ها را، که دختربچه‌ای به نام «فانی» است، به منسفیلد پارک می‌آورند تا کمی از مخارج خانواده‌ی پرایس تامین شود. ماجراهای بعدی درباره‌ی فانی و روابطش با افراد مختلف منسفیلد پارک است.

برای آن که ماجراهای داستان را بهتر دنبال کنید بهتر است شجره‌نامه‌ی خانوادگی خانواده‌ه ی منسفیلد پارک و نقشه‌ی منطقه را همراه داشته باشید.

بخشی از کتاب

خانم نوریس نفسی تازه کرد و ادامه داد:

«وقتی آدم ها پایشان را از گلیمشان درازتر می  کنند و خودشان را از چیزی که هستند بالاتر نشان می دهند، من به فکر می افتم. فانی! حالا که داری بدون ما می روی مهمانی حواست را خوب جمع کن. از تو می خواهم طوری رفتار نکنی و طوری هم حرف نزنی و نظر ندهی که انگار جای یکی از دخترخاله هایت هستی… فهمیدی؟ هرجا که می روی یادت باشد پایین ترین نفر و آخرین نفری.

نویسنده‌اش کیست؟

جین آستین در خانواده‌ی نسبتاً ثروتمندِ یک کشیش به دنیا آمد. او ابتدا کتاب‌های خود را بدون نام نویسنده منتشر می‌کرد. آستین عادت داشت کتاب‌هایش را بارها بازنویسی کند. منسفیلد پارک را در ۳۹ سالگی (سال ۱۸۱۴) منتشر کرد. این سومین کتاب آستین بود. پیش از این «عقل و احساس» و «غرور و تعصب» را نوشته بود. پس از منسفیلد پارک، «اما» را نوشت. جین آستین به نوشتن کتاب‌های واقع‌گرایانه و عاشقانه مشهور است. او اکنون از نویسندگان مهم و بزرگ انگلستان به شمار می‌آید.

دیگر ماجراها:

  • «خانم نوریس»، که در منسفیلد پارک شخصیتی فضول است، در کتاب هری‌پاتر نام گربه‌ی مزاحم سرایدار مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز است.
  • از سال ۱۹۸۳ تاکنون چند فیلم، سریال، اپرا و برنامه‌ی رادیویی از منسفیلد پارک ساخته شده است.

;کتاب صوتی منسفیلد پارک را با صدای پریوش زاهدی می توانید از سایت نوار دانلود کنید.این کتاب با ترجمه ی رضا رضایی توسط نشر نی به چاپ رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.