کشف داستان‌هایی جدید از مارک تواین متعلق به ۱۵۰ سال پیش

0 56

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، تعداد زیادی داستان پیدا کرده‌اند که نوشته مارک تواین است. آن‌ها تأیید کرده‌اند که این داستان‌ها مربوط به زمانی است که تواین در سان‌فرانسیسکو، یک روزنامه‌نگار ۲۹ ساله بوده است. عمر بسیاری از این داستان‌ها به ۱۵۰ سال می‌رسد.

تواین برخی از این نامه‌ها و داستان‌ها را هنگامی که در روزنامه سان‌فرانسیسکو کرونیکل، روزنامه‌ای که در آن زمان با عنوان سان‌فرانسیسکو دراماتیک کرونیکل چاپ می‌شد، نوشته است. شغل تواین در این روزنامه این بود که روزانه یادداشت‌های ۲۰۰۰ کلمه‌ای بنویسد و آن‌ها را با درشکه برای چاپ در روزنامه Territorial Enterprise به شهر ویرجینیای نوادا بفرستند.

طیف موضوع نوشته‌های تواین از پلیس سان‌فرانسیسکو- که در اقدامی ناموفق می‌خواستند تواین را به خاطر مقایسه رییس پلیس سان‌فرانسیسکو با سگی که برای جلب توجه جفت ماده‌اش دم تکان می‌دهد مورد پیگرد قانونی قرار دهند- تا حوادث معدن متنوع بود.

باب هرست (Bob Hirst)، سردبیر پروژه‌ی تواین در دانشگاه کالیفرنیای برکلی، این مقالات را از زیر تل مجموعه‌ها و آرشیو‌های روزنامه‌های [ایالت‌های] غربی بیرون کشیده است. سبک و شیوه نویسنده، موئد هویت نویسنده برخی از این نامه‌های بی‌امضاء است.

هرست در گفت‌وگو با روزنامه گاردین اظهار داشت که دیجیتالی‌شدن آرشیو روزنامه‌ها مثل «بازکردن درِ یک جعبه بزرگ آبنبات» بود. دیجیتالی‌شدن، امکان بررسی مقالات تواین را میسر ساخت، این کار در هنگامی که آرشیو‌ها روی میکروفیلم قرار داشتند ممکن نبود.

هرست افزود این مقاله‌ها، در دوره‌ای از زندگی تواین نوشته شده‌اند که برای تواین با عدم قطعیت و تردید‌ بزرگی همراه بوده است. دوره‌ای که تواین سعی داشت در مورد تعیین مسیر کاری خود تصمیم بگیرد. وی افزود: «آن دوران واقعاً برای او زمانی بحرانی بود. او در ۳۰ نوامبر ۱۸۶۵، ۳۰ ساله می‌شد و در آن‌سال‌ها کاملاً غیرطبیعی بود که کسی تا این سن هنوز شغلی برای خودش انتخاب نکرده باشد».

مارک تواین

طبق اظهارات هرست، تواین تمایل نداشت که فکاهی‌نویس (طنزپرداز) شود، چرا که در آن دوران، طنزنویسی جزء سطوح پایین نویسندگی به شمار می‌آمد. تواین به شدت الکلی و بدهکار بود. او حتی در نامه‌ای به برادرش نوشت که به خودکشی فکر می‌کند: «اگر نتوانم طی سه ماه بدهی‌هایم را صاف کنم، با تپانچه‌ یا سم، کار خودم را می‌سازم».

با این حال، هرست معتقد است که این مقالات، نمونه‌های درخشانی از سبک بی‌نظیر تواین هستند. به گفته هرست: «تواین شهر را می‌شناسد، او به شکل خاصی غیرمتعارف است و مجذوب اتفاقاتی می‌شود که می‌افتد. همه ماجراها را با حداکثر وضوح و طنزی که می‌توانید تصور کنید، در هم می‌آمیزد».

منبع : +

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.