۲۱ روش عالی برای اینکه زمانتان را مدیریت کنید اثر برایان تریسی
یکی از بنیادی ترین توصیه های تریسی در این کتاب، “تصمیم گیری برای شروع استفاده موثر از زمان و بالا بردن کارایی و راندمان کاری” می باشد. وی معتقد است که خیلی از افراد با وجود دانستن برخی راهکارهای پایه ای مدیریت زمان، مصمم نیستند و نمی توانند این ایده ها را در عمل انجام دهند. بنابراین، او در توصیه نخست، اتخاذ تصمیمی راسخ برای عملی کردن ۲۰ توصیه بعدی اش را گوشزد می کند. او راه پرورش مصمم بودن را تنها تمرین و تکرار می داند، تا جایی که انجام این کارها همچون هر عادت دیگری برای فرد طبیعی شود و به وسیله ضمیر ناخودآگاه صورت گیرد. تریسی معتقد است تمام مشکلات انسان ها اعم از فقر، چاقی و سپری کردن زمان به بطالت به این دلیل است که هنوز برای عوض کردن شرایط بد مصمم نشده اند.
تریسی همچنین ذکر می کند که با وجود تأکید او بر داشتن برنامه ریزی کاری و اولویت بندی و هدف گذاری های کاری، نباید تنها و تنها به این مسائل فکر کرد و به قدری بر روی آن ها متمرکز شد که هدف اصلی، عمل کردن به برنامه ریزی ها، از یاد برود زیرا در راه رسیدن به بهره وری و کارایی، هیچ چیز نمی تواند جای عمل کردن را بگیرد و تنها نتایج کارهای انجام شده است که نتایج را حاصل می شوند.
در پایان، چند نقل قول معروف از برایان تریسی درباره استفاده موثر از زمان و پیشرفت در تجارت را مرور می کنیم:
– پتانسیل انسان آنقدر زیاد است که می توان صد زندگی همزمان داشته باشد. ما می توانیم هر چیزی را بیاموزیم ودر هر امری متخصص شویم.
– هیچ موقع نگویید که دیگر دیر شده است. هیچ وقت برای گرفتن تصمیمات صحیح دیر نیست.
– برای تسخیر آینده باید از لذت های آنی دست بکشیم.
– افراد موفق کارهایی را انجام می دهند که پتانسیل نتایجش بسیار بالاست.
– فروشندگان موفق عاشق محصول، کار و شرکتشان هستند.
– هدف داشتن با هدف گذاشتن متفاوت است. نوشتن اهداف از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. افرادی که اهداف مکتوب دارند ده برابر دیگران موفق ترند
.
– راز اکثر موفقیت ها پشتکار و مقاومت است باید با خودت عهد کنی که کنار نمی کشی تا به اهدافت برسی.