بلندی های بادگیر اثر امیلی برونته

0 58

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که با آدم های شرور برخورد کنید. آدم هایی که  آنقدر اطرافیانشان را آزار می دهند که دنیا را برای آن ها به زندانی سخت تبدیل می کنند و مانند “هیت کلیف” حتی پس از مرگشان هم دیگران از آن ها با وحشت یاد می کنند و آثار اعمال شان برای همیشه در دنیا باقی خواهد ماند. هستند انسان های شرور و دیکتاتوری که فقط به فکر رسیدن به اهداف و خواسته های خود هستند و جز خود کسی را نمی بینند. مطمئنا ترکش اعمال بد این افراد هم به خودشان و هم  به اطرافیانشان برخورد کرده و آن ها نیز فدای خودکامگی این افراد می شوند.

محور اصلی داستان شخصی است به نام هیت کلیف، که خویی نیمه وحشی دارد. او که در کودکی مورد ظلم و ستم و تحقیر دیگران قرار گرفته و بعد از گذشت سال ها خود او به فردی کینه توز و شرور و بد ذات تبدیل شده که سعی دارد انتقام رفتارهایی که در گذشته با او شده را از دیگران بگیرد.

هیت کلیف، پسر بچه ای بی پناه و بی کس و کار بوده، که ارباب ملکی در انگلستان او را به خانه می آورد. اما او از همان ابتدای ورودش به خانه ی جدید، با رفتار خشن و تحقیرآمیز آقازاده ها مواجه می شود و به همین دلیل نفرت و کینه را در دلش جای می دهد. از سویی هیت کلیف دیوانه وار عاشق کاترین (دختر ارباب خویش) می شود. هر چند کاترین در مواقعی با او نامهربان است، اما عشق سوزان کاترین باعث جنون هیت کلیف و قربانی شدن تمام افراد خانواده می شود؛ چرا که هیت کلیف توسط کاترین انتخاب نمی شود و کارتین با شخصی دیگر ازدواج می کند، از این رو هیتکلیف به مدت سه سال خود را گم و گور می کند و بعد از سه سال حال برگشته است، ولی نه تنها خشم خود را در این مدت فرو نبرده بلکه با خونخاری تمام آمده است که کنترل تمام عمارت را به دست بگیرد.

با پیش رفتن در خط داستان، مخاطب به هیچ عنوان انتظار پایان خوشی را از کتاب ندارد، اما بر خلاف انتظار، داستان با خوشبختی تعدادی از شخصیت های مثبت و اصلی کتاب به پایان می رسد و این موضوع را می توان توانایی بالای امیلی برونته در نوشتن به حساب آورد.

خط داستان جذاب و گیرا کافی است این کتاب را از شورانگیزترین آثار ادبیات انگلیس تبدیل کرده است. قدرت و تازگی بلندی های بادگیر موجب شد که بعد ها این رمان سرمشق بسیاری از کاملترین تجلٌیات رمان انگلیسی در دوران پس از ملکه ویکتوریا قرار گیرد. مسیر داستان را به کندی و با جزئیات پیش می رود و این حس را به مخاطب می رساند که انگار واقعا شاهد زندگی شخصیت های داستان باشد. 

این کتاب توسط فاطمه امینی در انتشارات زرین با عنوان “عشق هرگز نمی میرد” و توسط رضا رضایی با همین عنوان در نشر نی به فارسی برگردانده شده است.

فیلم بلندی های بادگیر نیز در سبک درام و رمانتیک و  به کارگردانی ویلیام وایلر در سال ۱۹۳۹ ساخته شده است. بعدها فیلم های متنوع دیگری با اقتباس از این رمان ساخته شد. بلندی های بادگیر، اولین و تنها رمان امیلی برونته است.

کتاب صوتی بلندی های بادگیر را می توانید از سایت نوار دانلود کنید.

 

مطالب مرتبط با این نوشته:

کتاب صوتی و فیلم بلندی های بادگیر اثر امیلی برونته

جین ایر اثر شارلوت برونته | زنانگی خالص

 

دانلود کتاب صوتی بلندی های بادگیر اثر امیلی برونته

کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر رمانی عاشقانه اثر امیلی برونته است که داستان عشق و انتقام را همراه با شخصيت‌هايی که آميزه لطافت و خشونت‌، مهر و کين و اميد و بيم اند روایت می کند…

دانلود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.