بهترین کتاب های روانشناسی

0 2,031

 

برترین کتاب های صوتی روانشناسی دنیا را بشناسید!

طرفداران کتاب های روانشناسی افرادی هستند که معمولا در زندگی به دنبال معنا و هدف هستند. به خاطر دغدغه‌مندی خود در پی پاسخ به سوالات خود برمی‌آیند. از این رو بیشتر مخاطبان کتاب های روانشناسی با سلیقه‌های متنوع خود در پی چرایی اتفاقات ذهن انسان و پاسخ به آن‌ها هستند.

در این مقاله به معرفی برترین کتاب های صوتی روانشناسی می‌پردازیم که راهگشای مشکلات و دغدغه‌مندی مخاطبین هستند.

با نوار همراه باشید تا هشت مورد از بهترین های روانشناسی را بشناسید.

۱-کتاب صوتی چهار اثر از فلورانس اسکاول شین؛ معروفترین کتاب قانون جذب

پوسترکتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین با کیفیت بالا

 کتاب صوتی چهار اثر فلورانس اسکاول شین به جرات یکی از معدود کتاب‌هایی در دنیا است که می‌تواند برای افرادی که به دنبال یک شروع جدید هستند، سازنده و موثر واقع شود.
این اثر را می‌توانیم به عنوان یکی از موفق‌ترین کتاب های روانشناسی که در زمینه‌ی قانون جذب و موفقیت نوشته شده‌است، معرفی کنیم.

در سراسر داستان‌های کتاب چهار اثر حتی با شروع در جملات اول، می‌توان به خوبی متوجه بیان صمیمانه و گیرای این نویسنده آمریکایی شد و این ویژگی را تا آخرین جملات کتاب، به خوبی حس خواهد شد.

اسکاول شین در عرصه‌های بسیار زیادی در زندگی پربار خود فعالیت داشت و در نهایت در سال ۱۹۴۰ درگذشت اما سخنان ارزشمند و مطالب آموزنده‌ای که در اختیار افراد قرار داده بود، هنوز هم در بین مردم دنیا دست به دست شده و روشنگر راه بسیاری از مردم دنیا واقع گردیده است.
چهار اثر در چهار بخش تدوین شده است که عبارتند از:

  • بخش اول: بازی زندگی و راه و رسم این بازی
  • بخش دوم: کلام تو عصای معجزه‌گر توست
  • بخش سوم: درِ پنهانِ موفقیت
  • بخش چهارم: نفوذ کلام

در چهار بخش مختلف این کتاب صوتی، اسکاول شین کوشیده است تا به بیانی ساده و دوستانه، مخاطبین خود را با مفهوم اصلی کتاب درگیر کرده و آموزه‌های لازم را به دور از هرگونه اجبار و یا شعارگرایی، به خوانندگان بیاموزد.

۲-کتاب صوتی خودت باش دختر؛ دروغ‌هایی که به خودمان می‌گوییم

پوستر کتاب صوتی خودت باش دختر با کیفیت بالا

کتاب صوتی خودت باش دختر یا صورتت را بشور دختر جان، بیش از هفده هفته در فهرست پرفروش‌ترین کتاب های روانشناسی نیویورک تایمز و آمازون قرار داشته‌است. این کتاب در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

ریچل هالیس در این کتاب صوتی روانشناسی درباره‌ی دروغ‌هایی صحبت می‌کند که ما به خودمان می‌گوییم. این دروغ‌ها در واقع درباره‌ی خودمان هستند و می‌توانند باعث کاهش اعتماد به نفس ما برای انجام کارهای کوچک و بزرگ شوند.
به طور کلی نویسنده در این کتاب به مخاطبان خود می‌گوید که باید از باور کردن دروغ‌هایی که درباره‌مان گفته می‌شود دست برداریم تا تبدیل به همان کسی شویم که واقعاً هستیم.

این کتاب صوتی ۲۰ فصل دارد به طوری که در هر فصل درباره یک دروغ که امکان دارد هر شخصی درباره‌ی خودش بگوید، حرف می‌زند. اما آنچه که می‌تواند نقطه تمایز خودت باش دختر با دیگر کتاب های صوتی روانشناسی باشد این است که هالیس دقیقا از خودش شروع به صحبت می‌کند.
او از گذشته‌ای دور شروع می‌کند و سختی‌ها و شکست‌هایش را به مخاطب بازگو می‌کند.
هالیس‌ ترجیح داده که مخاطبانش تنها زنان باشند. این از انتخاب عنوان کتاب شروع می‌شود و در همه‌ی فصل‌ها نیز قابل لمس است اما  هر شخصی فارغ از جنسیتش می‌تواند این کتاب را بخواند و از آن استفاده کند.

۳-کتاب صوتی بیشعوری؛ کتابی پرفروش، عجیب و جنجالی

پوستر کتاب صوتی بیشعوری با کیفیت بالا

کتاب صوتی بیشعوری با عنوان فرعی راهنمای عملی شناخت و درمانِ خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت، اثری است که می‌توان موضوع آن را روانشناسی، خودشناسی، شخصیت‌شناسی، اختلالات شخصیتی و رفتارشناسی در نظر گرفت اما با این حال، کتاب صوتی بیشعوری در درجه اول یک کتاب طنز است.

نویسنده در ابتدای کتاب، مقدمه‌ای از زندگی خودش و اینکه چطور متوجه شده آدم بیشعوری است ارائه می‌کند. او توضیح می‌دهد که چگونه رفتار خود را اصلاح کرده است و حالا می‌خواهد به دیگر بی‌شعورها هم کمک کند تا آن‌ها خودشان را اصلاح کنند.

خاویر کرمنت اعتقاد دارد که شاید نتوان تعریف دقیقی از بیشعوری ارائه کرد اما می‌توان به‌راحتی آن را تشخیص داد.
شنیدن این کتاب صوتی شما را با پدیده‌ای شاید عجیب و غریب مواجه کند که مطمئنا قبل از شنیدن آن و یا بعد از آن، هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده‌اید.
بیان یک معضل به نام بیشعوری و دسته‌بندی و سازمان دهی بسیار خوب آن، به شما در بهتر ارتباط برقرار کردن و شناختن دقیق این موضوع کمک می‌کند.

۴-کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا؛ کشف حقیقت در دل جهنم

پوستر کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا با کیفیت بالا

کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل، روانپزشک، عصب‌شناس و مبدع لوگوتراپی است.
این کتاب در سال ۱۹۴۶ منتشر شد و شامل خاطرات نویسنده از وضعیت خود و قربانیان اردوگاه‌های کار اجباری در جنگ جهانی دوم است.

انسان در جستجوی معنا با نگاهی اگزیستانسیالیستی (وجودگرایی) نوشته شده و به اهمیت معنایابی انسان برای خویشتن می‌پردازد. نویسنده در این کتاب بیان می کند که نیروی محرکه ی اصلی در ما انسان ها، نه رسیدن به لذت بلکه کشف و پیگیری چیزهایی است که در ذهنمان، آن ها را دارای معنا می دانیم.

این کتاب، یکی از مهم‌ترین کتاب های صوتی روانشناسی عصر ماست.
معمولاً اگر کتابی دارای تنها یک رویکرد و یک فکر باشد و با این حال چنان قدرتی داشته باشد که بتواند زندگی کسی را تغییر دهد، همین کافی است و باید آن را خواند و کتاب انسان در جستجوی معنا دقیقا همان کار را می کند.

۵-کتاب صوتی وقتی نیچه گریه کرد؛ اثر ماندگار دکتر اروین یالوم

پوستر کتاب صوتی و نیچه گریه کرد با بالاترین کیفیت

کتاب صوتی وقتی نیچه گریه کرد، محصولی ترکیبی از واقعیت، خیال، عشق، تقدیر و اراده است.
داستان مربوط به سده نوزدهم وین در آستانه تولد دانش روان‌کاوی است. نیچه بزرگ‌ترین فیلسوف اروپا، دکتر بروئر از پایه‌گذاران روان‌کاوی و فروید شاگردش، همه افرادی هستند که در ساختار این رمان شنیدنی روانشناسی در هم ادغام می‌شوند تا رابطه‌ای خیالی میان بیماری فیلسوف (نیچه) و درمانگری استثنایی( دکتر بروئر) را بیافریند.

اروین یالوم به عنوان نویسنده‌ای روان‌کاو، در طول داستان بر اهمیت گفت‌و‌گو در درمان تاکید می‌کند.

تئودور روزاک، نویسنده کتاب کورسو درباره یالوم و رمان او می‌نویسد: «وقتی نیچه گریست پس از جلاد عشق گامی رو به جلو برای اروین یالوم محسوب می‌شود. او افکار ژرف انسانی را در لفافه داستانی بی‌نظیر بیان می‌کند. بیش از این چه می‌توان خواست؟

سراسر این کتاب صوتی روانشناسی را می‌توان شبیه جلسات روان‌درمانی در نظر گرفت که پیرامون موضوعات مختلف از جمله درمان ناامیدی شکل گرفته است.

درباره‌ی روانکاوی و تاریخچه‌ی آن اینجا بخوانید.

۶-کتاب صوتی دروغگویی روی مبل؛ کتابی حاصل از علم و هنر

پوستر کتاب صوتی دروغگویی روی مبل با کیفیت بالا

کتاب صوتی دروغگویی روی مبل یکی از آثار زیبا و خواندنی اروین یالوم است و به بررسی داستان زندگی شخصیت‌های فراوانی می‌پردازد که به نوعی زندگی آنها به هم گره خورده‌است.

رمان دروغ‌گویی روی مبل که در دسته‌ی کتاب های صوتی روانشناسی جای می‌گیرد، به موضوعات روان‌درمانی و فلسفه اگزیستانسیال می‌پردازد. یالوم علاوه‌بر اینکه یک درمانگر سرشناس است، در زمینه داستان‌نویسی هم با مهارت بالایی دارد و بسیار تلاش کرده است تا داستانی را بیافریند که مخاطب در عین اینکه به وجود خود نگاه عمیق‌تری بیندازد از مسیر داستان نیز لذت کافی را ببرد.

موضوع اصلی این رمان در مورد روابط بین درمانگر و بیمار است. مسئله‌ی‌ ایجاد و نگهداری مرزهای مناسب روابط.
آیا یک رابطه می‌تواند اصیل باشد و در عین حال، به لحاظ رسمی نیز محدودیت‌هایی داشته باشد؟ پاسخ به این پرسش نیازمند بررسی دقیق‌تری است که با شنیدن این کتاب صوتی حاصل می‌شود.

۷-کتاب صوتی مردان مریخی، زنان ونوسی؛ از پرفروش‌ترین کتاب های روانشناسی روابط

کتاب صوتی مردان مریخی زنان ونوسی

کتاب صوتی مردان مریخی،زنان ونوسی، نوشته‌ی جان گری یکی از تأثیرگذارترین کتاب های صوتی روانشناسی عامه‌پسند به حساب می‌آید. به‌طوری که تا کنون ۴۰ میلیون نسخه از آن در سرتاسر دنیا به فروش رسیده و به زبان‌های مختلفی ترجمه شده‌‌است.
این کتاب در ایران هم یکی از پرطرفداران‌ترین کتاب‌های مهارتی میان مخاطبان این طیف از کتاب‌ها به‌ حساب می‌آید.

این کتاب صوتی در حوزه‌ی کتاب‌های روانشناسی جای می‌گیرد و دغدغه‌ی نویسنده در آن، بهبود روابط زناشویی همسران است.
شما در این کتاب با مهارت‌هایی آشنا می‌شوید که می‌توانند در درک تفاوت‌های شما با همسرتان کمک کنند و قرار است یاد بگیرید که چگونه با این تفاوت‌ها کنار بیایید تا زندگی مسالمت‌آمیز و عاشقانه‌ای داشته باشید.

بیان «جان گری» در کتاب، برخلاف عنوانش، جدی و علمی است و تمام سعی خود را برای آموزش مهارت‌های زندگی مشترک به کار بسته است.
این کتاب برای زوج‌های جوان و تمام کسانی که قصد دارند وارد زندگی مشترک شوند، بسته‌ای کاربردی به ‌حساب می‌آید.

جان گری با درک کامل از مخاطب هدف خود، در نگارش کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی از بیان ساده و همه‌فهمی بهره گرفته‌ است که در عین‌حال، ریشه در مطالعات علمی او دارند.

۸-کتاب صوتی آیین دوست یابی؛تکنیک‌های اساسی در برخورد با مردم

پوستر کتاب صوتی آیین دوست یابی با کیفیت بالا

کتاب صوتی آیین دوست یابی، نوشته دیل کارنگی کتابی شناخته شده و بسیار معروف در مورد ایجاد روابط موثر است.

آیین دوست یابی، کتابی در حوزه دوست یابی و برقراری ارتباطات با دیگران یکی از کتاب های برتر و بسیار مشهور روانشناسی است.

دیل کارنگی، روانشناس، سخنران، نویسنده و مربی تعلیم و تربیت آمریکایی است. او نویسنده کتابهای زیبا و پرمحتوای آیین زندگی٬ آیین سخنرانی و آیین دوست یابی است.
کتاب آیین دوستیابی‌اش می‌تواند شما را در انتخاب دوست، نگه داشتن و چگونگی رفتار با او بسیار راهنمایی کند.

کتاب صوتی آیین دوست یابی نکات و مسائل بسیار مهمی را برای ما بیان می‌کند. نکاتی که اگر به آنها عمل کنید قطعا شما را در امر ارتباطات و خصوصا دوست یابی به یک فردِ موفق تبدیل خواهد کرد.

شما به ما معرفی کنید!

معیار انتخاب و معرفی کتاب‌های لیست بالا، میزان تاثیرگذاری آن‌ها در زندگی افزاد بوده است. کتاب‌هایی که زندگی افراد بسیار زیادی را متحول کرده است و آن‌ها را به سمت موفقیت در عرصه‌های مختلف زندگی حرکت داده است. شما چقدر به کتاب های روانشناسی علاقه‌مند هستید؟ آیا کتابی توانسته تا زندگی و موفقیت شما را تحت تاثیر قرار دهد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.