اپلیکیشن هایی برای عاشقان کتاب صوتی

236

اپلیکیشن های کتاب صوتی در این چند وقت گذشته، بیش از همیشه جای خودشان را در زندگی ما باز کرده‌اند. حالا دیگر همه‌ی ما می‌دانیم که یکی از بهترین کارها برای پر کردن زمان‌های از دست رفته گوش دادن به کتاب صوتی است. با کتاب صوتی زمان‌های سخت برایمان راحت‌تر می‌گذرد.

کتاب صوتی اولین بار برای نابینایان تولید شد اما حالا همه‌ی مردم با هر زبان و فرهنگ و از هر قشری به آن مراجعه می‌کنند. در این مقاله سعی داریم تا نگاهی به بهترین سایت‌های تولید کننده‌ی کتاب صوتی در ایران و جهان بیاندازیم.

Google Play Books

شرکت گوگل را دیگر همه‌ی ما می‌شناسیم. این شرکت در ژانویه سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت که کتاب‌های صوتی را هم به لیست بلند و بالای محصولاتش اضافه کند. این اپلیکیشن در حال حاضر برای دسترسی به متنوع‌ترین محتوای صوتی یعنی: کتاب صوتی، کتاب متنی، کمیک و پادکست قابل استفاده است. محتوایی که برای شما در این اپلیکیشن قابل دسترسی‌ست، در تمامی دستگاه‌های دیگر که اکانت فعال گوگل دارند هم همگام سازی می‌شود. به عنوان مثال کافی‌ست در یک دستگاه اکانت فعالی در این اپلیکیشن داشته‌باشید، با تمام دستگاه‌های دیگر که به اکانت گوگل شما متصل می‌شوند می‌توانید همان محتوا را پیدا کنید.کتاب صوتی که در این اپلیکیشن می‌خرید قابل دانلود است. به لطف این قابلیت، می‌توانید حتی وقتی به اینترنت دسترسی ندارید و در حالت آفلاین هم کتاب صوتی گوش کنید.

اپلیکیشن هایی برای عاشقان کتاب صوتی

Audible

اگر کتاب‌ صوتی تمام زندگی شماست، اپلیکیشن آدیبل به کارتان می‌آید. آدیبل، بزرگترین و حرفه‌ای ترین اپلیکیشن کتاب صوتی در دنیاست. با مجموعه‌ای کامل از پادکست‌ها، سریال‌ها و مجموعه کتاب‌های صوتی.

یکی از ویژگی های خوب آدیبل این است که می‌توانید جدای از پرداخت هزینه‌ی هر کتاب، اشتراک ماهانه دریافت کنید و با استفاده از اعتبارتان کتاب بخرید. آدیبل به طور کلی طوری طراحی‌شده است که کاربر حین کار با آن احساس راحتی داشته باشد. به عنوان مثال می‌توانید سرعت پخش کتاب صوتی را خودتان انتخاب کنید و از جاهایی از کتاب سریع‌تر یا کندتر عبور کنید.

Librivox

لیبریواکس اپلیکیشنی‌ست که بر مبنای کار داوطلبی جلو می‌رود و برای همین دسترسی به تمام محتوای آن رایگان است. گویندگانی که در این اپلیکیشن کتاب‌های صوتی را می‌خوانند افرادی داوطلب از سراسر جهان‌اند و به همین دلیل محتوای صوتی این اپلیکیشن روز به روز بزرگتر می‌شود. بیشتر کتاب‌های صوتی این اپلیکیشن از مجموعه‌ی رمان‌های کلاسیک هستند.

اپلیکیشن هایی برای عاشقان کتاب صوتی

Audio Books

این اپلیکیشن سعی کرده تا در همه حال به راحتی کاربران توجه کند.  با کتابخانه‌ای با بیش از ۱۰۰ هزار کتاب صوتی، که هر ماه هم به عنوان‌هایش اضافه می‌شود، اپلیکیشن Audio Books یکی از بهترین‌هاست. در این اپلیکیشن همه چیز به دست شما کنترل می‌شود. از سرعت و کیفیت صدا گرفته تا امکان ارتباط با پشتیبانی. خبر خوب اینکه هم‌زمان با شنیدن کتاب صوتی می‌توانید با سایر کسانی که آن کتاب را خریده‌اند مکالمه و تبادل نظر کنید.

Oodles

اگر به دنبال نسخه‌های قدیمی و رایگان صوتی می‌گردید، Oodles برای شما ساخته شده‌است. این اپلیکیشت شامل بیش از ۵۰ هزار کتاب الکترونیک و ۱۵ هزار کتاب صوتی است. بیشتر این کتاب‌ها عنوان های کلاسیک و قدیمی هستند مانند کتاب‌هایی از جین آستین، مارک تواین و ویکتور هوگو. در واقع در این اپلیکیشن می‌توانید به کتاب‌هایی که سال‌های زیادی از چاپ آن‌ها گذشته است دسترسی داشته باشید. 

قابلیت گوش دادن به کتاب‌های صوتی در حالت آفلاین، از قابلیت‌های این اپلیکیشن است.

اپلیکیشن هایی برای عاشقان کتاب صوتی

Kindle

کیندل اپلیکیشنی‌ست که هم نسخه‌ی الکترونیک و هم نسخه‌ی صوتی کتاب را به شما پیشنهاد می‌دهد. بنابراین همزمان به هر دو نسخه دسترسی دارید. طراحی این اپلیکیشن به صورتی‌ست که جستجوی میان کتاب‌های صوتی را ساده می‌کند. به راحتی‌ می‌توانید در بین کتاب‌های صوتی جستجو کنید و تنها با یک کلیک، به کتاب صوتی مورد علاقه‌تان دسترسی داشته باشید. در این اپلیکیشن می‌توانید کتاب‌خانه صوتی خودتان را با دیگر اعضای خانواده و دوستانتان به اشتراک بگذارید و آن‌ها را هم به شنیدن علاقه‌مند کنید.

Navaar

در میان تمام اپلیکیشن‌های کتاب صوتی که تاکنون معرفی کردیم، نیاز به اپلیکیشنی که کتاب‌های صوتی فارسی را هم در اختیار مخاطبان قرار دهد، شدیدا حس می‌شود. نوار اپلیکیشنی‌ست که توانسته به خوبی این نیاز را برطرف کند. نوار کار خود را از بهمن‌ماه سال ۹۴ آغاز کرد و اکنون با داشتن بیش از ۶ هزار محتوای صوتی بزرگترین فروشگاه محتوای صوتی در کشور است. اپلیکیشن نوار سعی دارد تا کتاب صوتی را به بهترین شکل ممکن در اختیار مخاطبان قرار دهد. امکان تند و کند کردن لحن گوینده، توانایی گوش دادن به کتاب صوتی به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت و امکان هدیه‌ی کتاب صوتی، از جمله ویژگی‌هایی‌ست که این اپلیکیشن را متمایز و کاربر پسند می‌کند.

نظرات بسته شده است.