بهترین رمان های استفن کینگ

درباره استفن کینگ

0 2,466

استفن کینگ؛ سلطان ژانر وحشت

استیون ادوین کینگ معروف به استفن کینگ، در سال ۱۹۴۷در پورتلند، ایالت مین آمریکا متولد شد. او با نوشتن آثاری ترسناک و خونین یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان ژانر وحشت محسوب می‌شود.

اتفن کینگ سلطان ژانر وحشت

تا سال 2018، مجموع آثار کینگ بیش از سیصد و پنجاه میلیون نسخه فروش داشته است که از این میان، بسیاری از آثارش به فیلم سینمایی، فیلم کوتاه، سریال تلویزیونی و کتاب‌های کُمیک اقتباس شده‌است.
او در مجموع پنجاه و هشت رمان، شش کتاب غیر داستانی و تقریبا دویست داستان کوتاه در کارنامه نویسندگی خود دارد. آثاری که همگی جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های ژانر وحشت و حتی پرفروش‌ترین کتاب‌های عصر مدرن در ۴۵ سال گذشته معرفی شده‌اند.
در ادامه این مطلب با نوار همراه شوید تا شما را با ۱۰ عنوان از بهترین‌های استفن کینگ آشنا کنیم.

استفن کینگ و نظریاتش درباره‌ی داستان نویسی

استفن کینگ در کتاب خاطراتش با عنوان “درباره‌ی نویسندگی” مطالب ارزشمندی را درباره‌ی اینکه چطور می‌شود نویسنده‌ای خوب و موفق شد، نوشته است.
او در این زمینه تعارف هم ندارد و می‌نویسد:” نمی‌توانم دروغ بگویم که نویسنده‌های بد وجود ندارند. متاسفانه هستند و تعدادشان هم زیاد است.”

او معتقد است اگر می‌خواهید خوب بنویسید، نباید تلویزیون تماشا کنید. به نظر کینگ، تلویزیون برای خلاقیت سَم است. نویسنده‌ها باید به درونشان نگاه کنند و به زندگی درون تخیلات خود توجه کنند. نویسنده باید همواره خودش را برای انتقادات آماده کند. نویسنده خوب نباید در پی رضایت عموم مردم باشد. کینگ می‌گوید اول برای خودتان بنویسید تا موجب شادی و حس موفقیتتان شود. او معتقد است موقع نوشتن ارتباط با بیرون بایستی قطع شود. نویسنده نباید تظاهر کند. از نوشتن پاراگراف‌های طولانی بپرهیزد. باید خوب توصیف کند و در توصیفش شفافیت داشته باشد. بایستی ریسک پذیر بوده و بتواند هر چیزی را امتحان کند.

استفن کینگ عقیده دارد که نویسنده خوب شدن نیازی به استفاده از مواد مخدر ندارد. در نظر او نوشتن کاری بسیار جدی و مهم است پس اگر اولویت قرار نگیرد بهتر است نویسنده کتاب را ببندد و به کار دیگری بپردازد. نویسنده خوب بایستی هر روز بنویسد وگرنه هیجان ایده‌‌هایش کم کم از بین می‌رود.

برترین رمان های استفن کینگ

سبک داستان‌نویسی استفن کینگ؛ نویسنده‌ای که داستان‌هایش را زندگی می‌کند

استفن کینگ  در طی مدت طولانی نویسندگی خود سبک‌های مختلفی را تجربه نموده است و در کارنامه ی خود سابقه‌ی نگارش رمان‌های جنایی، ترسناک، علمی و تخیلی را دارد.او خود را متاثر از نویسندگانی همچون ادگار آلن پو، جی.آر.آر تالکین و ری بردبری می‌داند. در واقع باید گفت که صورت کینگ چیزی در مایه‌های نقاب «گرینچ» است؛ رنگ پریده، تلی از پوست در فاصله بین دهان بزرگ و بینی پهن او ولی هیچ کدام اینها به نکته‌ای که در مورد شهرت می‌گوید ربطی ندارد؛ او می‌گوید: “وقتی نویسنده معروفی باشی همه می‌خواهند تکه‌ای از تو را داشته باشند، حتی وقتی که مرده ای!”

به نظر می‌رسد یکی انگاشتن برخی عناصر داستان‌های آقای کینگ با زندگی واقعی او کاری نادرست باشد، اما در مواقعی خودداری از این امر بسیار دشوار است، به ویژه مواقعی که وی از سختی‌های زندگی خود به صراحت صحبت می‌کند. اینگونه است که می‌توان آثارش را زندگی او و زندگی‌اش را در قلب آثارش دید.

بهترین رمان های صوتی استفن کینگ در نوار

۱-کتاب صوتی تلفن همراه؛ یک رمان آخرالزمانی

پوستر کتاب صوتی تلفن همراه با کیفیت بالا

استیون کینگ در کتاب صوتی تلفن همراه به سراغ ترس، جنگ و تروریسم برخاسته از تکنولوژی رفته است. در این داستان، تلفن‌های همراه از طریق از بین بردن هرگونه درکی از انسانیت از مغز انسان‌ها و تبدیل آن‌ها به موجوداتی مخرب و مسخ شده، باعث شکل گیری دنیایی آخرالزمانی شده اند.
افراد بدون تلفن همراه، مانند کلیتون ریدل و جمع کوچکی از اطرافیانش، باید برای بقا تلاش کنند و ماجراجویی آن‌ها برای پیدا کردن همسر و پسر کوچک کلیتون، باعث خلق داستانی پرماجرا و شوکه کننده می شود.

طرفدارانی که از ابتدا با آثار استفن کینگ آشنا بوده‌اند، تغییر سبک مثبتی را در این رمان مشاهده خواهند کرد. رمان تلفن همراه، تریلری فوق‌العاده هیجان انگیز و پرماجراست که بار دیگر مخاطبین را به دنیای پرآشوب یکی از برترین نویسندگان عصر حاضر می برد.

۲-کتاب صوتی در قتلگاه؛ اثری متفاوت از استفن کینگ

پوستر کتاب صوتی در قتلگاه با کیفیت بالا

کتاب صوتی در قتلگاه، داستانی ‌است در مورد اطلاعات و شکنجه‌گاه که اثر درخشان و پرمخاطب دیگری از استفن کینگ است.
این دسته از کتاب‌ها، ضربان قلب مخاطب را به بازی می‌گیرند و هیجان و احساس ورود به دنیایی جدید را برای او به ارمغان می آورند.

«فِلِچر» شخصیت اصلی این کتاب در اتاقی نشسته که می‌داند شکنجه‌گاهی در یکی از کشور‌های آمریکای جنوبی است. او حتی این را هم می‌داند که چه حقیقت را بگوید، چه نگوید، خواهد مرد. پس تصمیم می‌گیرید تا در اوج ناامیدی راهی برای فرار از این سلول پیدا کند. رمان صوتی در قتلگاه شما غافلگیر خواهد کرد.

۳- کتاب صوتی مرگ جک همیلتون؛ یک داستان مافیایی

پوستر کتاب صوتی مرگ جک همیلتون با کیفیت بالا

کتاب صوتی مرگ جک همیلتون ماجرای واقعی یک باند مافیایی است که سال‌ها پیش در آمریکا جنجال رسانه‌ای بسیاری راه انداختند. جک همیلتون یکی از اعضای گروه معروف گانگستری مشهور دهه سی میلادی در دوران رکود اقتصادی آمریکاست.
این گروه به سردستگی «جان دیلینجر»، گانگستر معروف آمریکایی، دست به سرقت‌های بزرگ از بانک‌ها می‌زدند. این داستان ابتدا در دسامبر ۲۰۰۱ و در مجله نیویورکر به چاپ رسید. در این مجموعه  ۱۴داستان کوتاه نوشته شده است که “مرگ جک همیلتون” یکی از این چهارده داستان است.

۴- کتاب صوتی بیماری به نام ان؛ روایتی ترسناک از استفن کینگ

پوستر کتاب صوتی بیماری به نام ان با کیفیت بالا

کتاب صوتی بیماری به نام ان ، ایده‌ای دیوانه‌وار است درباره‌‌ی جایی که از آن نیروهای ماورایی و جادوی سیاه از دریچه‌ای نادیدنی وارد زندگی آدم‌ها می‌شود.
جایی که در آن زشتی و پلیدی بر زندگی حاکم شده‌است و همه چیز دست به دست هم داده‌اند تا فضایی هولناک و وهم انگیز ایجاد کنند. جایی که حتی مادرزمین به شکل جادوگری پیر و شیطانی در می‌آید و با طبیعت بکر و زیبایش برای شکار قربانیانش تله می‌گذارد. داستان با یک شروع آرام و معمولی آغاز می‌شود و کم‌کم ریتم تندی می‌گیرد. تا جایی که هرچه به پایان آن نزدیک می‌شوید به هیجان و تپش قلبتان افزوده می‌شود.

۵- کتاب صوتی مسیر سبز؛ درامی جاودانه

پوستر کتاب صوتی مسیر سبز با کیفیت بالا

کتاب صوتی مسیر سبز، یکی از بهترین رمان های استفن کینگ است که برنده جایزه برام استوکر در سال ۱۹۹۶ شد. مسیر سبز داستانی متفاوت و البته پرکشش دارد که آن را به یکی از آثار پرفروش جهان تبدیل کرده است. به سبب همین داستان تاثیرگذار و جذاب در سال ۱۹۹۹ فیلمی سینمایی با بازی درخشان تام هنکس ساخته شد. در سال ۱۹۳۵ پل اجکام که مسئول گروه اعدام کنندگان در زندان دیترویت بود، شاهد ورود فردی سیاه‌پوست و غول پیکر که متهم به قتل دو کودک بود، می‌شود. اما زندانی که جان کافی نام داشت بسیار عجیب بود گویی که از قدرتی متافیزیکی برخوردار بود.

در پس رمان مسیر سبز چیزی پنهان است که هر کسی باید قبل از آنکه که دوران عمرش به پایان برسد، آن را بشنود و طعم زندگی را چندین باره احساس کند.

۶- کتاب صوتی خواهران کوچک ایلوریا؛ گشتی در دنیای افسانه و اسطوره

پوستر کتاب صوتی خواهران کوچک ایلوریا با کیفیت بالا

کتاب صوتی خواهران کوچک ایلوریا، حال و هوای ارباب حلقه‌ها و داستان‌های تاریک ادگار آلن پو را زنده کرده است. در این رمان با مردی شریف و نجیب همراه می‌شوید که به دنبال راهی برای نجات دنیاست و ناخواسته به دامان خواهران کوچکی اهل ایلوریا می‌افتد و این مسئله باعث اتفاقات تلخ و شیرین و گاهی رازآلودی در طول داستان می‌شود.

این داستان در واقع پیش‌درآمد کتاب‌های دنباله‌دارِ هفتْ قسمتی برج تاریک اثر استیون کینگ است. برج تاریک، سری داستان‌های حماسی است که بازگوکننده‌ی ماجراهای رولند دِشِین اهل گیلیاد، آخرین بازمانده‌ی نسل هفت‌تیرکش‌های بااصل و نسب و شریف، در پی برج تاریک است.
استفن کینگ برج تاریک را مهمترین اثر ادبی‌اش می‌داند.

۷- کتاب صوتی راز؛ نویسنده از زبان نویسنده

پوستر کتاب صوتی راز اثر استفن کینگ

کتاب صوتی راز یکی دیگر از کتاب‌های معمایی و رازآلود استفن کینگ است که به روایت مردی نویسنده می‌پردازد. او این بار روزهایی از زندگی مردی را روایت می‌کند که به ویلایی کوچک در نزدیکی دریاچه پناه برده است. او قصد دارد برای ترمیم زخمِ خیانت همسرش به نوشتن روی بیاورد و رمانی بنویسد. اما آرامش او با ورود مردی غریبه که او را به سرقت ادبی متهم می‌کند، کاملا به‌هم می‌ریزد.

تعلیق و کنجکاوی برای دانستن رازهای داستانی، از عناصر کتاب‌های استیفن کینگ هستند. در کتاب صوتی راز این دو عنصر به قدری نقش پررنگی دارند که مخاطب داستان مدام برای باز شدن راز پنهان ماجرا، در وضعیت انتظار و دنبال کردن داستان برای دانستن پایان آن است.

۸-کتاب صوتی سواری مرگ؛ یک دوراهی بی‌رحمانه

پوستر کتاب صوتی سواری مرگ با کیفیت بالا

کتاب صوتی سواری مرگ، اثری تکان‌دهنده از استفن کینگ«استیون کینگ» است، اثری که در آن هر تصمیمی که بگیری، سنگین و دردناک خواهد بود.
سواری مرگ داستان پسر دانشجویی است که شب هنگام سواری مجانی با مرد مرده‌ای می‌گیرد و در این سواری مجبور به انتخاب می‌شود، انتخابی بین مرگ و زندگی!

کتاب صوتی سواری مرگ برای کسانی منتشر شده که از بازی با نمادها و کلمات در فضایی تاریک و خفقان‌آور لذت می‌برند. شنیدن این کتاب به یادمان می‌آورد که گاهی باید با بی‌رحمی تلنگر بخوریم تا بار دیگر با خود واقعیمان روبه‌رو شویم.

۹- کتاب صوتی رستگاری در شاوشنک؛ مشهورترین اثر استفن کینگ

پوستر کتاب صوتی رستگاری در شاوشنک با کیفیت بالا

کتاب صوتی رستگاری در شاوشنک یا رهایی از شاوشنک، یکی از بهترین داستان‌های انگیزشی تاریخ ادبیات جهان محسوب می‌شود. با اقتباس از این داستان فیلمی به کارگردانی فرانک دارابونت در سال ۱۹۹۴ ساخته شد که در رتبه‌ی نخست جدول IMDB قرار دارد.

رستگاری در شاوشنک روایت بانکداری است که به اتهام قتل به زندان افتاده ‌است. استفن کینگ در ادامه داستان به نحوه فرار این زندانی و چگونگی رهایی‌اش از زندان شاوشنک می‌پردازد.

اگر به‌دنبال یک کتاب پرمحتوا و در عین حال جذاب و شنیدنی هستید، کتاب صوتی رستگاری در شاوشنک را از دست ندهید. این کتاب با دیالوگ‌های فوق‌العاده و داستانی جذاب، شما را با خود همراه خواهد کرد. توجه مطلوب به شخصیت پردازی، به شما کمک می‌کند تا به راحتی بتوانید خود را جای تک‌تک شخصیت‌ها بگذارید و دنیا (زندان) را از دید آن‌های ببینید.

پوستر کتاب صوتی احساسی که فقط با زبان فرانسه قابل بیان است

کتاب صوتی احساسی که فقط به زبان فرانسه قابل بیان است یک داستان سورئال جذاب، از مجموعه‌ی «هرآنچه دوست داری از دست‌ خواهی داد» داستان کوتاه دیگری از استفن کینگ (استیون کینگ) است که در سال ۲۰۰۲ توانست جایزه‌ی «برام استوکر» را از آن خود کند. او در این کتاب جهنم را از دیدگاه خودش بررسی می‌کند. در این کتاب دیدگاه کینگ وجودگرایانه بوده و با مابقی آثار وی تفاوت بسیاری دارد. اگر به سوالات وجودی و پاسخ به آن‌ها علاقه مندید شنیدن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

مابقی آثار ارزشمند و پر رمز و راز استیون کینگ را نیز در نوار بشنوید و هیجان را چاشنی شنیده ها کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.