دارن هاردی ، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز

419

همراه با خانواده به اسکی رفته بودیم. من شش سالم بود. آخر روز بود و بی‌تابی می‌کردم تا پدرم را ببینم. وقتی از دور دیدمش سمتش دویدم و با شوق گفتم: «من کل روز رو تنهای تنها اسکی کردم و یک‌بارم زمین نخوردم». او حتی بدون نگاه به من گقت: «خوبه پس تو دیگه از این بهتر نمیشی». مات و مبهوت شدم. جوابی نبود که انتظار داشتم. چند ثانیه گذشت، گفت: «ببین دارِن، اگر مهارت‌های فعلیت رو فراموش نکنی، تو هیچ‌وقت پیشرفت نمی‌کنی. تو باید زمین بخوری تا رشد کنی. زمین خوردن بخشی از بهتر شدنه».

من این جمله را بار‌ها و بار‌ها از زبان پدرم شنیدم درواقع بر روی گاراژ که کاربرد دیگرش باشگاهش بود، روی یک تابلو بزرگ نوشته شده‌بود که بدون سختی هیچ نتیجه ای حاصل نمی‌شود (No Pain,No Gain). من بیشتر موفقیت‌هایم را مدیون همین جمله‌های پدرم هستم.

شما شکست نمی‌‌خورید، فقط ادامه نمی‌دهید!

دارن هاردی نویسنده‌ی موفق، کارآفرین و ناشر و مجری سابق مجله و برنامه تلویزیونی موفقیت (success) در آمریکاست. او در سن ۱۸ سالگی به عنوان یک کارآفرین شروع به کار کرد و به گفته‌ی خودش مانند تمامی کارآفرینان ترسو و مضطرب بود و دقیقا نمی‌دانست چه کار‌هایی انجام دهد و چه کار‌هایی را باید انجام دهد.
«من هیچ تجربه‌ای نداشتم، هیچ تمرینی انجام ندادم و کسی نبود تا مرا راهنمایی کند اما فقط به خاطر یک جمله ادامه دادم. شکست بخشی از بهتر شدن است. پس من شروع کردم به شکست خوردن و سقوط در تمامی چاه‌ها و چاله‌های کسب‌وکار. زانو‌هایم کبود شد، دماغم دچار خونریزی گشت و بار‌ها و بار‌‌ها غرورم زخمی شد… اما دقیقا این همان چیزی بود که باعث شد تا من پیشرفت کنمِ، بهتر شوم و حالا در این جایگاه باشم».

دارن هاردی در ۲۶ فوریه ۱۹۷۱ در کالیفرنیا بدنیا آمد. او به عنوان یکی از اساتید موفقیت و بهترین مربیان و سخنرانان انگیزشی به حساب می‌آید. مربیان موفقیت و سخنرانی ‌های انگیزشی امروزه نقش بسیار مهمی را در زندگی مردم به ویژه زندگی شهری ایفا می‌کند و طرفداران بسیار زیادی دارند. چرا؟ معمولا این افراد کسانی هستند که سال‌ها تجربه بدست آوردن و در حرفه‌های مختلفی مشغول بوده‌اند که حاصل این تجربیات می‌شود سخنرانی‌ها و کتاب‌های آن‌ها. هاردی یکی از سرشناس ترین این سخنرانان است.

هاردی اولین کار خود را در سن ۱۸ سالگی آغاز کرد او بیش از ۲۰ سال در برنامه‌های تلویزیونی موفقیت برنامه اجرا می‌کرد. در سال ۲۰۰۷ رسما به عنوان مسئول مجله موفقیت که از چاپ بالایی نیز برخوردا بود انتخاب شد. موفقیت یک مجله مرتبط با کسب و کار بود که شامل مشاوره‌های کسب‌و‌کار و بهبود و توسعه کارآفرینان و سایر افراد بود. محتوای مجله به صورت CD و چاپی در سطح ملی توزیع می‌شد و در آن متخصصان و مشاوران کسب‌وکار‌ها (چه کوچک و چه بزرگ) و متخصصین در زمینه رشد‌شخصی و سخنان انگیزشی صحبت کرده و آموزش می‌دادند. این مجله در سال ۲۰۱۵ بیش از ۸۰۰ هزار خواننده داشت.

هاردی در دسامبر ۲۰۱۵ اعلام کرد که دیگر در مجله‌ی موفقیت فعالیت نکرده به سمت فرصت‌های جدید خواهد رفت . او تهیه کننده اجرایی و استاد توزیع کنند شبکه‌های انسانی و رئیس شبکه آموزشی موفقیت بود. پیش از این هاردی در چند برنامه تلویزیونی که به صورت تخصصی بر رشد و توسعه ‌شخصی کار می‌کردند فعالیت می‌کرد .

یکی دیگر از دلایلی که هاردی به صورت جهانی شناخته شده است، مطالعات او بر روی مسائل اقتصادی و راز‌های موفقیت افراد است او طی هشت‌سال با افراد موفقی مانند دونالد ترامپ، استیو جابز، جف بیزوس، وارن بافت و… بحث و مصاحبه کرد و استراتژی‌های آنان و راز‌های موفقیت و نحوه استفاده آن‌ها از نوسانات بازار را مورد بررسی قرار داد و آن‌ها را در قالب یک کتاب به نام اتصال فروش درآورد که شامل رمز‌ها و روش‌های موفقیت این افراد و استراتژی های کاربردی برای دست‌آوردهای بزرگ در فروش و فتح بازار می‌باشد.

اما دارن هاردی به دلیل برنامه‌هایش نیست که از شهرت جهانی برخوردار است. بلکه به خاطر کتاب‌های فوق‌العاده‌اش است. برخلاف بسیاری از نویسنده‌ها و سخنرانان، هاردی مخاطب را با یک ابر قهرمان اشتباه نمی‌گیرد و او را درک می‌کند. به نظر او اشتباه لازمه‌ی بهتر شدن است و کسی از اشتباه کردن نباید بترسد و باید به سمت جلو حرکت کند.

کتاب معروف او اثر مرکب است. هاردی در سال ۲۰۱۰ کتاب تاثیرگذار اثر مرکب را نوشت. کتابی که در سایت amazon نمره عالی ۸/۴ از ۵ و در سایت goodreads نمره ۴/۴ از ۵ گرفته‌است. این کتاب در مورد تاثیر تصمیم‌گیری‌های روزمره بر موفقیت است که شامل یک دوره راهنمای کاربردی برای دستیابی به اهداف می‌باشد. این کتاب بار‌ها تجدید چاپ شده و به چندین زبان دنیا ترجمه شده است. می‌توان گفت که كتاب «اثر مركب» چکیده و اصل تمام کتاب‌هایی است که در دهه‌های گذشته درمورد رشد شخصی و موفقیت نوشته شده است و البته کاربردی‌تر از همه‌ی آن‌ها است. به همین دلیل است که بسیاری از نا‌م‌آوران در این زمینه در مورد این کتاب نوشته‌اند و همه را به مطالعه‌ی دقیق این کتاب و اجرای آن در زندگی تشویق کرده‌اند. به هیچ عنوان بعید نیست تا در سال‌های آینده گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و حتی آف‌لاین شکل بگیرند و شروع به ترویج آموزه‌های کتاب اثر مرکب کنند.
حتی می‌توانیم بگوییم اثر مرکب یک اصل است. مهم نیست چه چیزی یاد می‌گیرید و از چه تاکتیک‌ها ،  برنامه‌ها و استراتژی‌هایی استفاده می‌کنید. هر موفقیتی که بدست می‌اید نتیجه‌ی اثر مرکب است.

«هیچ‌وقت هر روز لحظه‌ای پیدا نمی‌شود که بگوییم «آها،خودشه». اما از وقتی که کتاب اثر مرکب را خواندم، بی‌شک دورنمای زندگی و کاری که مشغول آن هستم در‌حال بهتر شدن است.»
“ونسا کریستوفر”

«ممنون به خاطر کتاب های بهره وری دیوانه وار و اثر مرکب، در کمتر از دوماه نقدینگی من دوبرابر شده است! این بسیار قابل توجه است.»
“گرت کراهن”

کتاب دیوانگان ثروت‌ساز (ترن‌ هوایی کار‌آفرینی) دیگر اثر تاثیر‌گذار هاردی است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. کتابی با نمره فوق‌العاده ۹/۴ از ۵ در amazon و ۵/۴ در goodreads که به چالش‌های کسب‌و‌کار برای کارآفرینان می‌پردازد. این ترن مانند ترن شهربازی نیست که از کنار آن ساده رد شویم، دوران جدید است که باید مهارت‌های زندگی در آن را یاد بگیریم، چه کارمند باشیم چه صاحب کسب‌وکار.

در واقع این کتاب روش‌های زندگی در دوران‌جدید و عصر تکنولوژی و به کمک مسیر‌های پر‌پیچ و خم و پر‌چالش کا‌رآفرینی و استارت‌آپ‌ها و با استفاده داستان‌های جذاب به ما نشان می‌دهد. ترن‌هوایی کار‌آفرینی که دارن هاردی برای ما ترسیم می‌کند و هیجانات و استرس‌های آن را به ما نشان می‌دهد ، همان اصول و مهارت های زندگی در این دوران تازه است. با این تفاوت که مثل شهربازی نیست که بتوانیم به راحتی از آن بگذریم و چالش‌های آن را نادیده بگیریم چرا که درواقع این پیچ‌وخم‌ها همان سختی‌‌ها و چالش های دوران جدید است .

دارن هاردی دارای یک سایت شخصی است که درآن مجموعه‌ی سخنرانی‌ها و کتاب‌هایش را به نمایش می‌گذارد و با انتشار مقالات به‌روز در مورد موفقیت و آموزش روش‌های پیروزی در کسب‌وکار‌ها به مخاطبان خود کمک می‌کند.

کتاب‌های صوتی دارن هاردی:

از جمله کتاب‌ها و سخنرانی‌های ارزشمند دارن هاردی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اثر مرکب، دیوانگان ثروت‌ساز، اتصال فروش، دستیابی به اهداف، رهبری در قرن ۲۱،‌ افزایش بهره‌وری ، بهره‌وری دیوانه‌وار۱، بهره‌وری دیوانه‌وار۲، بهره‌وری دیوانه‌وار۳، پیغامی‌ سری برای موفق شدن، باور‌هایی برای یک زندگی موفق، رهاسازی قدرت درونی، تصمیمات سرنوشت‌ساز، ۱۰۰سال خردمندی، پایانی بزرگ(چگونه به آرزوهایتان برسید)

نظرات بسته شده است.