کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید چقدر مفید است؟

1 656

از سخنرانی‌های آنتونی رابینز، تا بزرگترین معاملات حال حاضر در جهان، همگی نکات مشترکی دارند و از قوانین مشترکی استفاده می‌کنند. نمونه‌ی این قوانین را می‌توان در یک کتاب پیدا کرد. کتابی که دنیای تعداد بسیار زیادی از علاقه‌مندان به بازاریابی را دگرگون کرد. یعنی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید.

بیندیشید و ثروتمند شوید ! این یک شعار یا جمله‌ی تبلیغاتی نیست. احتمالا این کلمات را بارها و بارها در خیابان انقلاب یا تمام کتاب‌فروشی‌های کشور دیده‌اید. بندیشید و ثروتمند شوید نام کتابی صوتی نوشته‌ی ناپلئون هیل است.

در دنیای کتاب‌ها، به ویژه کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسی و موفقیت، عناوینی هستند که یک شبه با موفقیت بسیاری روبرو می‌شوند. در واقع بعضی عناوین مانند یک موج در جامعه همه‌گیر می‌شوند و افراد مختلف با هر سلیقه‌ای به سراغ مطالعه‌ی این عناوین می‌روند. این مسئله به تنهایی، نه خوب است و نه بد. گاهی می‌تواند بد باشد هنگامی که افراد بدون هیچ فکر قبلی و بدون توجه به محتوای کتاب، تنها برای آنکه بگویند این کتاب را خوانده یا شنیده‌اند، به سراغش می‌روند.

و گاهی خوب است چرا که کمک می‌کند تا به سراغ عنوانی برویم که ممکن است زندگی ما را تغییر دهد.

کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید

این مقاله‌ی وبلاگ نوار قصد دارد تا به شما کمک کند اگر به سراغ کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید می‌روید، این کار را آگاهانه انجام دهید. به امید اینکه این کتاب صوتی، همان چیزی باشد که در جستجوی آن هستید.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید درباره‌ی چیست؟

ناپلئون هیل نام نویسنده‌ی آمریکایی کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید است. ناپلئون هیل این کتاب را در سال ۱۹۳۷ نوشته است. درباره‌ی زندگی او نقدها و نوشته‌های فراوانی وجود دارد که به آن‌ها خواهیم پرداخت. اما اگر بخواهیم درباره‌ی خود کتاب بنویسیم، باید بگوییم کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید، حاصل سال‌ها تحقیق ناپلئون هیل بر روی زندگی افراد موفق است. این کتاب ۱۳ فصل دارد که هر فصل آن درباره‌ی یک موضوع به‌خصوص صحبت می‌کند.

بنا به عقیده‌ی هیل، هر کسی می‌تواند با استفاده از نکات این سیزده فصل به موفقیت برسد. این کتاب مدتی پس از نگارش با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد اما با گذشت زمان، این استقبال روز به روز بیشتر و بیشتر شد. تا جایی که امروز می‌توان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی و موفقیت در سرتاسر دنیا دانست.

هیل برای نوشتن این کتاب با حدود ۵۰۰ نفر از افراد موفق مصاحبه کرد و یا زندگی آن‌ها را مورد مطالعه قرارداد. ازجمله این افراد می‌توان به فورد، ادیسون، گراهام بل، محمدعلی کلی و… اشاره کرد.

زندگینامه‌ی ناپلئون هیل

درباره‌ی زندگی ناپلئون هیل نظرات مختلفی وجود دارد. بیشتر منایع به این موضوع اشاره می‌کنند که او در ۲۶ اکتبر ۱۸۸۳، در «ویرجینیای» آمریکا چشم به جهان گشود.

هیل را می‌توان یکی از پیشگامان حوزه‌ی موفقیت در جهان دانست مانند سایر افرادی که در بزرگسالی به موفقیت می‌رسند کودکی او نیز در فقر گذشت. اما چیزی که شاید کمتر جایی به آن اشاره شده باشد این است که هیل پیش از هر چیز، یک نویسنده‌ی چیره دست بود. او از همان سال‌های کودکی علاقه‌ی بسیار زیادی به نوشتن داشت. می‌توانست درباره‌ی هر چیز جوری بنویسد که شما را بر سر جای خود میخکوب کند. در سن نه سالگی او مادرش را از دست داد اما نامادری او به او کمک کرد تا بنویسد و از او خواست تا احساسات و توانایی‌اش را در نوشتن بگذارد. به مرور او شروع کرد به نوشتن برای روزنامه‌های محلی.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید ناپلئون هیل

میل سیری ناپذیر به نوشتن

و همین نویسندگی، نقطه‌ی قوت او بود. حتما شما هم تا به حال مستند راز را دیده‌اید خوب است بدانید که این مستند هم با توجه به کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید نوشته شده است. هر دوی این آثار به این نکته اشاره می‌کنند که می‌توان با قدرت فکر و با تفکر، به هر آنچه می‌خواهید دست پیدا کنید. در سن هفده سالگی در یک شرکت استخراج زغال سنگ مشغول به‌کار شد. و پس از مدتی با توانایی‌های خود توانست ارتقای شغلی پیدا کند و نهایتا توانست در سن ۱۹ سالگی مدیر یکی از معادن زغال سنگ شد.

در سال‌های بعد او شغل‌های متعددی را امتحان کرد اما هیچ کدام نتوانست به اندازه‌ی نویسندگی او را راضی کند.

کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید برای بسیاری از افراد فعال در حوزه‌ی بازاریابی و فروش، حکم یک کتاب مقدس را دارد. درباره‌ی فروش چاپی این کتاب می‌گویند که بیش از ۱۵ میلیون نسخه از آن در سرتاسر جهان فروش رفته است.

در این قسمت از مقاله باز هم با یک اسم آشنا روبرو می‌شویم: اندرو کارنگی، یکی از ثروتمند ترین افراد در آمریکا در طول تاریخ. شاید نام کارنگی را هم در کتاب‌های موفقیت شنیده باشید.

او بود که ناپلئون هیل را تشویق کرد تا با بزرگترین افراد سرشناس جهان مصاحبه کند و بتواند فلسفه‌ی موفقیت تک تک این افراد را بررسی کند.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید و دیل کارنگی

چاپ همین مصاحبه‌ها و کتاب بود که او را به موفقیت چشم‌گیری رساند. هر چند که در ابتدا و در دوران رکود اقتصادی آمریکا، در فروش چندانی نداشت.

تا سال ۱۹۷۰ که ناپلئون هیل در سن ۸۷ سالگی فوت کرد، بارها و بارها شکست خورد و دوباره برای موفقیت تلاش کرد.

زندگی ناپلئون هیل، واقعیت یا دروغ؟

درباره‌ی زندگی ناپلئون هیل نکات و انتقادات بسیاری وجود دارد. تحقیقات امروز نشان می‌دهد که بسیاری از توضیحاتی که در بالا دادیم، تمام حقیقت ماجرا نیست و زندگی او چم و خم فراوانی دارد. شاید درصد بالایی از این تناقضات به دلیل تعصب بیش از حد شاگردان او بود.

می‌خواهید بیشتر بدانید؟ در دستاوردهای فراوان ناپلئون هیل هیچ شکی نیست. او واقعا زندگی عجیبی داشت. افراد فراوانی تحت تاثیر توانایی‌های او توانسته‌اند به موفقیت‌های فراوانی دست پیدا کنند. اما واقعیت ماجرا این است که زندگی‌نامه‌ی خود نوشت ناپلئون هیل هیچ‌گاه منتشر نشد. واقعیت این است که تحقیقات رسمی هیچ‌گاه نتوانستند ثابت کنند که اندرو کارنگی و ناپلئون هیل با یکدیگر ملاقات کرده‌اند.

و همچنین در بسیاری از ادعاهای دیگر طرفداران سفت و سخت ناپلئون هیل ادعاهایی دارند که نمی‌توان آن‌ها را ثابت کرد.

ممکن است با خواندن جملات بالا از خودتان بپرسید که پس چرا باید به این کتاب صوتی گوش کنم؟ پاسخ ساده است. زندگی ناپلئون هیل حقیقت باشد یا دروغ، واقعیت باشد یا افسانه، کتاب او با طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان مواجه شده‌ است و افراد بسیاری توانسته‌اند با شیندن و خواندن آن به موفقیت دست پیدا کنند. در اینکه برای هر فردی که در جستجوی موفقیت است لازم است که حداقل یک بار این کتاب صوتی را بشنود، شکی نیست. تنها باید یک نکته را از این مقاله بیاموزیم. آن هم اینکه به سادگی هر جمله‌ای را درباره‌ی کسی می‌خوانیم، باور نکنیم. جستجو و بررسی ابزارهایی در دست ما هستند تا با کمک آن‌ها بتوانیم دروغ و حقیقت را از یکدیگر تشخیص دهیم. پیدا کردن حقیقت شاید مهم‌ترین وظیفه‌ی ما در طول زندگی‌مان باشد.

برای دانلود کتاب صوتی بیاندیشید و ثروتمند شوید، اینجا را کلیک کنید.

1 نظر
  1. سیدامین آل محمد می گوید

    سلام
    من خارج ازایران زندگی میکنم وکتاب باورکنیدتاببنید آقای وین دایررابیش از چندبارخوانده ام .معجزه ایست درعالم نویسندگی .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.