بهترین شکل ممکن صوتی شد

1 492

کتاب صوتی بهترین شکل ممکن با صدای سروش صحت

 

کتاب صوتی بهترین شکل ممکن با صدای سروش صحت

 

 

بهترین شکل ممکن
مصطفی مستور

چند خطی درباره‌ی مصطفی مستور

مصطفی مستور(1343 تا کنون)، داستان‌نویس، پژوهشگر و مترجم ایرانی است. مستور در ادبیات داستانی امروز ایران نویسنده‌ای مطرح و بحث‌برانگیز است. نخستین داستان او در سال 1370 در مجله‌ی کیان به چاپ رسید. او در سال 1377 اولین اثر خود را به نام عشق روی پیاده رو منتشر کرد. دیگر آثار مصطفی مستور عبارتنداز: روی ماه خداوند را ببوس، چند روایت معتبر، استخوان خوک و دست های جذامی، دویدن در میدان تاریک مین(نمایشنامه) و… .

 

آثار مستور، بارها تجدید چاپ شده‌اند و خود او نیز اخیرا در نظرسنجی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران، یکی از ده نویسنده محبوب هشتاد سال داستان‌نویسی ایران نام گرفت.

درباره کتاب بهترین شکل ممکن

کتاب بهترین شکل ممکن

کتاب صوتی بهترین شکل ممکن، جدیدترین اثر مصطفی مستور می باشد که مجموعه ای است شامل ۶ داستان که هر کدام از داستان‌ها در یکی از شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اهواز، اصفهان و بندر انزلی اتفاق می افتد.

یکی از ویژگی های بارز این کتاب جنبه سینمایی داستان‌هاست که آن را از دیگر آثار این نویسنده متمایز می کند. کتاب ترکیبی از سینما و ادبیات است و دارای سبک نوشتاری متفاوتی نسبت به آثار قبلی مستور است که شاید موفق‌ترین اثر مصطفی مستور حتی در کنار دیگر آثار پرفروش وی مانند روی ماه خداوند را ببوس رقم بخورد.

 روایت‌های داستان، روایت صمیمی و ساده از زندگی است، روایت‌هایی که دوران عاشقی را تداعی می کند، دورانی که همه خاطرات تلخ و شیرینش را تجربه کرده‌اند.
شاید گذاشتن نام شهرهای مختلف بر داستان‌ها به همین دلیل باشد که عشق‌ها در هر نقطه و شهری می‌توانند اتفاق بیفتند و هر جا که رخ دهند تازه و غیرقابل پیش بینی‌اند.

سبک و دیدگاه نویسنده

مصطفی مستور، نویسنده‌ی کتاب بهترین شکل ممکن در جایی در مصاحبه‌های خود گفته است: «سلینجر جمله‌ای دارد درباره رمان‌های خوب. می‌گوید رمان خوب چیزی است که وقتی می‌خوانی دوست داری تلفن را برداری و زنگ بزنی به نویسنده‌اش ولی به نظر من داستان خوب آن است که وقتی آن را خواندید دوست داشته باشید تلفن را بردارید و به شخصیت‌های داستان زنگ بزنید. شخصت‌های داستان از خود نویسنده‌ها جذاب‌تر هستند. با همه این‌ها سعی می‌کنم گزارشی از کار کسالت‌آور آدم‌های غیر جذاب ارائه بدهم.»

در بین نویسندگانی که در سال‌های بعد از انقلاب بالیده‌اند، مصطفی مستور از محبوب‌ترین‌هاست. او نسبت به اتفاقاتی که در پیرامونش می‌گذرد بی‌توجه است و اتفاقات دوروبرش روی نوشته‌هایش تاثیری ندارند. او کوشیده تا نگارشش بر پایه‌ی صداقت باشد.

مستور در رابطه با شخصیت‌هایی که در داستان‌هایش تکرار شده‌اند تاکید کرد: «معمولا وقتی داستان کوتاه می‌نویسم یک شخصیت اصلی پرداخته می‌شود اما بعد از آن احساس می کنم که به شخصیت‌های فرعی به طور کامل پرداخته نشده‌اند و داستان دیگری می‌نویسم که این شخصیت‌های فرعی به طور کامل مطرح شوند اما  هیچ وقت از قبل برنامه‌ای برای این کار ندارم، بعد از مدتی احساس می‌کنم که شخصیت‌هایی که زیر سایه شخصیت اصلی قرار دارند جای کار بیشتری دارند اما به دنبال پیوستگی بین داستان‌ها نبوده‌ام.»

مستور، نوشتن داستان‌های ساده و عمیق را به مراتب سخت‌تر از داستان‌های پیچیده دانست و تاکید کرد: «نوشتن داستان‌های پیچیده مانند این است که در کوچه‌های تنگ سردرگم حرکت می‌کنی و اما همراهانت را از دست می‌دهی و اصلا پشت سر خود را هم نگاه نمی‌کنی  اما در داستان‌های ساده در همه مسیر نگاه به همراه است که حتی اگر عقب ماندی نباید فرصت را از دست دهی.»

کتاب صوتی بهترین شکل ممکن با صدای سروش صحت

 

کتاب صوتی بهترین شکل ممکن

کتاب صوتی بهترین شکل ممکن، با همکاری نوین کتاب و نشر چشمه با خوانش سروش صحت به ‌صورت انحصاری فقط از سایت و اپلیکیشن نوار قابل دریافت است.
سروش صحت، بازیگر، فیلم‌نامه‌‌نویس، کارگردان و مجری برنامه محبوب کتاب‌ باز که با فضایی آمیخته به کتاب و کتابخوانی، نگاهی به فعالین این عرصه دارد؛ خوانش این کتاب را به عهده دارد که بسیار شنیدنی است.
شنیدن جدیدترین کتاب مصطفی مستور را با صدای گیرای سروش صحت به شما پیشنهاد می‌کنیم!

1 نظر
  1. خرید خط همراه اول می گوید

    خیلی کتاب صوتی دوست ندارم ولی سروش صحت و واقعا قبول دارم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.