12 عادت خوب برای تقویت انگیزه!

2 813

اصلاح و چیدن عادات روزانه‌ی خوب مثل طی کردن یک سفره!

خودتان را برای یک سفر مهم آماده کنید! می‌توانید با انجام عاداتی درست و مثبت در یک سفر یک ماهه آن‌ها را به بهترین عادات مداوم خود تبدیل کنید و با هر بار انجام دادن آن‌ها، به خود پاداش دهید!
در ادامه با وبلاگ نوار همراه باشید تا شما را با ۱۲ عادت شگفت‌انگیز در راستای تقویت انگیزه، آشنا کنیم.

12عادت برای تقویت انگیزه خودتان را بشناسید!

هر فردی دارای مهارت و استعدادهای خودش است که فقط باید کشف و تقدیر شود. با این وجود، عدم انگیزه، نظم و سازگاری ممکن است به شکست منجر شود. به همین دلیل باید مهارت‌های زیر را یاد بگیرد و القا کند تا به موفقیت در همه زمینه‌های زندگی به خود کمک کند.

تقویت انگیزه

1- به خودتان باور داشته باشید!

مهمترین مسئله در تقویت انگیزه، خودباوری است. هیچ چیز مهمتر از این نیست که به خودتان باور داشته باشید و با کمک استعدادهای خود کارهای جالب و شگفت‌انگیز انجام دهید.
اولین کسی که باید نسبت به کاری که انجام می‌دهید اطمینان داشته باشد، خود شما هستید.
طبق آن جمله معروف که می‌گوید: “آنچه ذهن می‌تواند تصور کند، بدن می‌تواند به آن برسد.” پس همه‌ی ما قادر به انجام کارهایی هستیم که به آن‌ها ایمان داریم، تا زمانی که برای رسین به آن‌ها جدی و مصمم باشیم.

2- اهداف روزانه را تنظیم کنید!

تنظیم کردن اهداف روزانه مانند آماده سازی طرح یک پروژه خاص است. بدون آن، شما ممکن است آنچه را که برای تحقق نیاز دارید از دست دهید. با این حال، وقتی اهداف را تعیین می کنید ، باید هر روز آن‌ها را مرور کنید و میزان پیشرفت خود را پیگیری کنید. به این شکل، شما می‌توانید به طور واضح آنچه در طول روز انجام می‌دهید را ارزیابی کنید.

می‌توانید اهداف خود را در یک دفتر وقایع روزانه یا روی یک کاغذ بنویسید. بسیاری از کارآفرینان موفق این تکنیک را انجام می‌دهند.
وقتی اهداف خود را بنویسید، همیشه آن چه را که باید انجام دهید، به شما یادآوری می‌شود. اهداف خود را به درستی تنظیم کنید. بدانید که واقعا چه می‌خواهید تا به آن‌ها برسید، بازه‌ی زمانی برای آن است که دستیابی به آن چگونه خواهد بود و چه میزان زمان برای رسیدن به آن نیاز خواهید داشت. سپس خواهید دانست که زندگی شما در یک چشم انداز واضح‌تر و با یک عمل هدفمند تغییر پیدا می‌کند.

3- هر روز چیز جدیدی یاد بگیرید!

این یک عادت موفقیت آمیز هیجان انگیز و جالب است که هر شخصی باید آن را یاد بگیرد. سعی کنید هر روز چیز جدیدی را کشف کنید و از آن چیزهای جدید یاد بگیرید. یکی از صفاتی که افراد موفق دارند این است که آن ها کنجکاو هستند. آن ها همیشه می خواهند بر دانش خود بیافزایند. خودتان را برای بهبود شغلتان به چالش بکشید. یک کاوشگر، کاشف و یادگیرنده باشید. از قدرتی که فناوری دارد، استفاده کنید. ابتکار به خرج دهید و با هم ارتباط برقرار کنید.

چیزها و ایده‌های را از افراد دیگر یاد بگیرید. افق‌های خود را گسترش دهید و شبکه‌های جدیدی از دوستان و همکاران خود را بسازید.
همچنین می‌توانید فیلم‌های انگیزشی یا برخی از آموزش چیزهایی را که مورد علاقه شماست، تماشا کنید.

جسور باشید و همیشه در تلاش برای هر چیز جدید تلاش کنید. زمان مناسب شما فرا می رسد، آن موقع از خودتان تشکر می‌کنید که خ تصمیم به تقویت یادگیری خود گرفته‌اید.

مدیریت زمان

4- مدیریت زمان موثر را پیاده سازی کنید!

اگر واقعا می‌خواهید در زندگی موفقیت کسب کنید ، ابتدا باید ارزش زمان و منابع را درک کنید.
هر لحظه دوم و هر دقیقه تلف شده فرصتی است که از دست رفته است.
مدیریت زمان موثر در همه زمینه‌های زندگی بسیار مهم است.

گاهی پیش می‌آید که زمان را هدر داده‌ایم و متوجه آن نبوده‌ایم! به عنوان مثال، به جای کار کردن بر روی مقاله‌ای که به ما اختصاص داده شده‌است و قبل از پایان مهلت ارسال، ما وقت زیادی را صرف بررسی رسانه‌های اجتماعی، تماشای فیلم‌ها و گشت و گذار در وب می‌کنیم.
ما اغلب فراموش می‌کنیم که موارد را به درستی اولویت بندی کنیم. به همین دلیل، می‌توانید لیست کارهایی را که باید انجام دهید، هر روز ایجاد کنید.
با کمک آن لیست، شما راهنمایی در مورد نحوه گذراندن هر ساعت از روزتان و تولید بهترین خروجی را خواهید داشت.

5- مراقب خودتان باشید!

این گفته را شنیده‌اید که: “شما نمی‌توانید از یک جام خالی ببخشید.”
هدف شما در صورتی کاربرد دارد که مهارت‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر سلامت شما رو به زوال باشد واقعا نمی‌توانید موفق باشید. شما باید از نظر جسمی، روحی و عاطفی سالم باشید.

 ایجاد عادت برای انتخاب زندگی سالم برای شما بسیار مهم است. درست مانند سایر تصمیماتی که هر روز می گیرید، باید در مورد آنچه که در بدن خود مصرف خواهید کرد مثل مواد غذایی، داروها، نوشیدنی ها و … نیز احتیاط کنید.
شما ترجیح می‌دهید در مورد تغذیه خود گزینه‌های سالم انتخاب کنید. روزانه به اندازه کافی بخوابید و ورزش کنید. از زندگی روزمره خود بیشترین استفاده را ببرید تا سبک زندگی سالم‌تری داشته باشید.

6- سرگرمی و شوق خود را تقویت کنید!

لازم نیست خودتان به تنهایی یک کار واحد را انجام دهید. هنوز هم می‌توانید از کار کردن در سرگرمی‌های خود لذت ببرید. انجام کارهایی که به آن‌ها اشتیاق دارید شما را فردی الهام‌بخش و با انگیزه‌تر می‌کند.
انتخاب چیزهایی که قلب شما آرزو می‌کند به شما کمک می‌کند تا منظره‌ای کاملا جدید از زندگی خود به‌وجود آورید و فرصت‌های بدون محدودیتی را که دنیا ارائه کرده است، مشاهده کنید.

اگر عاشق نقاشی هستید، پس بروید و یک بوم را رنگ کنید.
عاشق باغبانی هستید؟ پس یک منظره ی جدید ایجاد کنید و محیط اطراف خود را زیباتر کنید.
این را به یاد داشته باشید: سرگرمی‌هایی که می‌توانند بذر کنجکاوی و اشتیاق شما را رشد دهند، قطعا الهام‌بخشی بیشتری را ایجاد می‌کنند.

12 عادت تقویت انگیزه

7- روزمرگی ایجاد کنید!

افراد مشهور موفق مانند بیل گیتس، تونی رابینز و دیگران، همگی کارهای روزمره خود را دارند. این موارد ممکن است شامل نوشتن درمجله، مدیتیشن و شنا در استخرِ آب خنک باشد.
اما هرچه ساده به نظر می‌رسد، این رِوال‌ها به آنها کمک کرده است تا قوی بشوند و روز خود را شروع کنند.

گسترش  یک برنامه‌ی روتین صبحگاهی برای خودتان ضروری است. وقتی به آن پایبند باشید، می‌فهمید که عادت بسیار خوبی ایجاد کرده‌اید که روز شما را پربارتر می‌کند.

8- از پولتان عاقلانه استفاده کنید!

پول، چیزی سخت برای کسب درآمد و آسان برای هزینه کردن است. با این حال، شما نیازمند به دانستن ارزش پول هستید و باید یاد بگیرید که چگونه آن را عاقلانه خرج کنید.
چیزهای تجملاتی و بلااستفاده را خریداری نکنید. در عوض، نیازهای اساسی را بدانید و به بودجه تان بچسبید. همچنین بهتر است پس انداز کنید و فکر کنید که در کجا بهتر است تا پول خود را سرمایه گذاری کنید؛ تا بتوانید درآمد منفعلانه نیز ایجاد کنید.

9- از تعلل بپرهیزید!

اجازه ندهید کارهایتان به خاطر بهانه‌ها روی هم جمع شوند. به جای اینکه روز بعد به آن بپردازید، کاری را که امروز می‌توانید انجام دهید؛ انجام دهید.
افراد موفق همیشه عادت دارند که کارها را منظم انجام دهند. اگر می‌خواهید احساس موفقیت داشته باشید، باید از  به تعویق انداختن کارها، خودداری کنید!
شما باید حرکت و فعالیت ایجاد کنید و همیشه به خود انگیزه بدهید تا کارهایی را که به شما اختصاص داده شده است با موفقیت انجام دهید؛ خواه برای زندگی شخصی یا حرفه ای باشند.

به یاد داشته باشید، هر چیزی در زمان خود باارزش است. اگر کاری انجام ندهید ، به هیچ چیزی نخواهید رسید. اگر تعلل کنید، فرصت‌ها  به هدر می‌روند.

12 عادت تقویت انگیزه

10- سپاسگذار باشید و خوشبختی خود را به اشتراک بگذارید!

احساس قدردانی در زندگی حتی در ساده‌ترین چیزهای اطراف شما، می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. ابراز قدردانی عادتی است که می‌تواند زندگی شما را شادتر و معنادار جلوه دهد.

وقتی خوشحال باشید، انجام هر کار ساده‌تر خواهد بود. هرچه قلب شما قدردان‌تر باشد، می‌توانید به فکر فرصت‌های بهتر و ایده‌های الهام بخش‌تر باشید.
قدردانی باعث ایجاد احساس مثبت در یک محیط خاص، خواه در خانه یا حتی محل کار می‌شود.

11- به خودتان پاداش دهید!

برای هر چیزی که شما کامل انجام دادید، احساس راحتی کنید یا با چیزی که شما را خوشحال می‌کند، به خود پاداش دهید.
می‌توانید یک مجله جدید بخرید، فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید یا به همراه خانواده به تعطیلات بروید.
این یک استراتژی است که انگیزه شما را تقویت می‌کند و به شما الهام می‌بخشد تا سازگارتر باشید.

12- به بازخورد و انتقاد خوش آمد بگویید!

از انتقادات و پیشنهادات دیگران قدردانی کنید. آن‌ها ضمن یادگیری روند موفقیت، به عنوان حفاظت‌کننده‌ی شما خدمت می‌کنند. از آن‌ها استفاده کنید تا همه چیز بهتر شود و خود را قوی‌تر کنید. انتقادات سازنده برای ایجاد انگیزه بهتر در شما مهم است.

سفر به موفقیت می‌تواند گاهی دشوار باشد. ممکن است تصمیمات سختی گرفته شود. همچنین مشکلاتی بوجود خواهد آمد که صبر و اراده شما را آزمایش کند. نکته مهم این است که چگونه خود را زیر تحمل فشار آن حفظ کنید و با انگیزه برای رسیدن به رویاهای نهایی خود تلاش کنید.

حالا با دانستن این 12 عادت تقویت انگیزه، نه تنها برنامه‌ی درستی برای خود دارید که احساس می‌کنید وارد سفری شده‌اید و می‌خواهید بیشترین لذت را از آن ببرید.

2 نظرات
  1. اسکندر می گوید

    ممنون. عالی بود

  2. NataliePrato می گوید

    Cutie si prende una brutta faccia ma resta lì per quella ricompensa cremosa.Sesso gay con poliziotto di pelle e film di nudo di poliziotti maturi barbuti per primi. http://datingfr.xyz/Cercasi_coinquilina_messina.html Cercasi coinquilina messina. immobili in affitto veronafilm guardo ci penso e nasco. Hottie sexy non può nascondere i suoi desideri selvaggi e volgari in un voyer.Il suo ragazzo che ha venduto questa bellezza da adolescente a un ricco sconosciuto.Il geloso stepbro spia la sua sorellastra adolescente e la scopa. Www addis ababa city.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.