انیمیشن Minions، قدیمی‌ترین موجودات زنده‌ی روی زمین!

0 114

اگر دوگانه ی منِ نفرت‌ انگیز  (Despicable Me) را دیده‌اید، بی‌شک عاشقِ مینیون‌‌ها هستید اما اگر هیچ کدام از آنها را ندیده‌اید، کافی‌ست نگاهی به این عکس‌‌ها بیندازید؛ چطور می‌شود این موجودات کوچولوی زردِ بامزه را دوست نداشت! مینیون‌ها در واقع از جذابیت‌های اصلی و در ادامه ی “من ِ نفرت انگیز” بودند که برایِ خودشان صاحب یک فیلم انیمیشن اختصاصی شدند!m2 مینیون‌ها آنقدر معروف و محبوب هستند که در اسکارِ امسال حتی برای خواندن نامزدها و اهدای جوایز در بخش بهترین انیمیشن کوتاه حضور داشتند. راهی که سه گانه‌ی داستان اسباب‌بازی‌ها (Toy Story) در بیست سال طی کرد را این موجوداتِ خنگِ کوچولویِ زرد، تنها در عرض کمتر از پنج سال طی کردند. اما رمز موفقیتِ آنها چیست؟! موجوداتِ کوچک گرد و نرمی که به سرعت جایشان را در دلمان باز کرده‌اند… موجوداتی که حتی به درستی حرف نمی‌زنند! باید تماشایشان کنید تا بدانید چرا 🙂

داستان Minions در واقع به گذشته برمی‌گردد، به قرن‌ها قبل از اتفاقاتی که در دو قسمت قبلی دیده‌ایم. در تیتراژ ابتدایی حتی به آغاز حیات و حضور مینیون‌ها در آب نیز اشاره‌ای می شود! اما اینطور که به نظر می‌رسد خیلی قبل‌تر از انسان‌‌، مینیون‌ها روی زمین بودند، حتی در زمان دایناسورها!

آن ها اسامی مختلفی دارند اما همه هدفی مشابه را دنبال می کنند؛ اینکه به نفرت‌انگیزترین و شرورترین اربابی که می‌توانند پیدا کنند، خدمت کنند! خوشحال‌کردن و راضی نگه داشتن ارباب برایشان از همه چیز مهم‌تر است. با این حال علاقه‌ی مشترک دیگر همه‌ی مینیون‌ها موز است! بله Banana!

m3 (1)

باب، کوین و استوارت، سه شخصیت مهم این انیمیشن، بعد از پشت سر گذاشتن مسیری طولانی سر از نیویورک در می‌آورند! سال ۱۹۶۸ است و اولین کاری که می‌کنند انتخاب لباسی از بند رخت لباس‌های یک کوچه ‌است!

MV5BMTg2MTMyMzU0M15BMl5BanBnXkFtZTgwOTU3ODk4NTE@._V1_SX640_SY720_

و کم‌ کم بیشتر شبیه مینیون‌ها می‌شوند اما داستانِ پیدا کردن اربابِ شرورشان، به اینجا ختم نمی‌شود، آنها در اجلاسِ مخفی افرار شرور شرکت می‌کنند و اسکارلت را به عنوان ارباب خود انتخاب می‌کنند غافل از اینکه..m4

حاشیه‌های Minions

پس از اکران Despicable Me 1 در سال ۲۰۱۰، مینیون‌ها به قدری معروف شدند که انیمیشن‌‌های کوتاهِ زیادی راجع به آنها ساخته شد که طبق معمول یا در حال خرابکاری بودند و یا به دنبال موزِ محبوبشان! با این حال گویا ایده‌های مربوط به این موجوداتِ دوست داشتنی تمام نشدنی است چرا که بالاخره مینیون ها در سال ۲۰۱۵ به تنهایی صاحب یک فیلم انیمیشن بلند و اختصاصی شده‌اند.

حضور مینیون‌ها تنها بر روی پرده و نمایشگر خانه‌ها محدود نشد بلکه به سرعت وارد تجارت شدند و بر اساس آنها محصولات متنوع و زیادی تولید شد؛ انواع بازی‌ها، عروسک‌ها، کتاب‌های مصور، لباس‌ها، کیک‌ها، استیکرها و… از مینیون‌ها چهره‌ی تجاریِ موفقی ساخت. همه‌ی ما کیکی به شکل این موجودات خنگِ دوست داشتنی را چشم بسته می‌خوریم!

Kyle Balda و  Pierre Coffin کارگردانان مینیون‌ها هستند که برخلاف دوگانه Despicable Me در مینیون‌ها سعی داشته‌اند مخاطب خردسال را هدف قرار دهند و همین مساله باعث انتقادات زیادی شد. با این همه حتی تماشای یک باره‌ی آن برای بزرگسالان نیز لذت بخش می‌باشد.

به گفته کایل و پی‌یِر در واقع خالق اصلی مینیون‌ها از همان ابتدا Brian Lynch، فیلم نامه‌نویس این مجموعه بوده‌است. او ایده‌ی اصلی‌ را که در ذهن داشت  به کمک انیماتور‌های تیم روی کاغذ آورد و در نهایت مینیون‌ها را خلق کرد.

صدا پیشگان مینیون‌ها نیز همگی از مشهورترین بازیگران هالیود هستند؛ از Sandra Bullock   گرفته تا Jon Hamm و ..

m

مینیون‌ها زبانِ اختصاصی‌‌ دارند! کلماتی که استفاده می‌کنند بیشتر از زبان انگلیسی مشتق شده‌اند اما در مکالمه‌های طولانی‌ و یا در دعوا و کتک‌کاری‌هایشان حتی ممکن است کلماتی مشابه به زبان‌های چینی، اسپانیایی، کره‌ای، ژاپنی و ایتالیایی بشنوید. پی‌یر کافین، یکی از کارگردانان این مجموعه‌ می‌گوید؛ «بیشتر واژه‌هاي زبان مینیون‌ها را از چیزهایی که می‌خوردم، الهام گرفتم! مخصوصاً سر ناهار! چیزهایی مثل «بِنانا» (موز)، «تیکا ماسالا» (نوعی خوراک) و «پوپادوم» (نوعی نان)».

عاشقِ مینیون‌ها شده‌اید؟ پس فرصت را از دست ندهید و همین امروز چه با بچه‌ها و یا تنهایی، به تماشای این موجودات دوست داشتنی بنشینید.

minions-movie-bob-kevin-and-stuart-wallpaper-poster-2015

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.