کتاب صوتی قصه های مثنوی مولوی | قصه های خوب برای بچه های خوب نوشته ی مهدی آذریزدی

0 37

قصه های مثنوی مولوی، جلد چهارم از مجموعه کتاب های قصه های خوب برای بچه های خوب است. این کتاب شامل قصه های برگزیده و نوساخته از مثنوی مولوی است.

مهدی آذریزدی از میان همه ی حکایت ها و تمثیل های مثنوی ِ جلال الدین محمد مولوی، که دارای دویست حکایت به زبان شعر عرفانی است، بیست و چهار قصه را انتخاب کرد و با تغییراتی آن را به زبان ساده تر نوشت.

مهدی آذریزدی نویسنده ی کودک و نوجوان ایرانی بود. پیرمرد خوب ِ قصه های خوب برای بچه های خوب هيچ‌گاه مدرسه نرفت و در ۵۴سالگي وقتي براي اولين‌بار يك كلاس درس ديد، نتوانست جلوی گريه‌اش را بگيرد. مهدي آذريزدي الفبا را از پدر ياد مي‌گيرد كه موافق رفتن او به مدرسه نبود، پاي منبرهاي مذهبي بزرگ مي‌شود و وقتي بعد از بافندگي، در كتاب‌فروشي مشغول به كار مي‌شود، مي‌بيند كه دنيا از خرمشاه هم بزرگ‌تر است.

تنها لذت زندگي‌اش، كتاب خواندن بود و عنوان مي‌كرد: سرم را كه توي كتاب مي‌كنم، مثل يك آدم مست، دنيا روي سرم خراب مي‌شود. اين تنها لذتي است كه مي‌شناسم.

جایزه:

این کتاب از طرف ” شورای کتاب کودک ” در سال ۱۳۴۴ کتاب برگزیده ی سال شناخته شد. و در نوروز ۱۳۴۷ در زمینه ی ادبیات کودکان و نوجوانان از طرف بنیاد پهلوی، جایزه سلطنتی بهترین کتاب سال را دریافت کرد.

 

کتاب صوتی “قصه های مثنوی مولوی“را می توانید از سایت نوار دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.