از حال بد به حال خوب

318

کتاب بسیار تاثیر گذار و تحسین شده از حال بد به حال خوب، اثر دیوید برنزاست. وی در این کتاب مباحثی را چون غلبه بر افسردگی، ایجاد اعتماد به نفس و کم کردن استرس و اضطراب را مطرح می کند با قلمی بسیار روان و قابل فهم ، در این کتاب یاد می گیریم چگونه با تغییرات کوچک می توانیم دنیای بزرگ خود را از حالی بد به حالی خوب تغییر دهیم.
هر روز اتفاقاتی خوب و بد در پیرامون ما پیش می آید و ما نظاره گر آن ها هستیم ولی نزدیک ۶۰ درصد از برداشت های ما منفی و بدبینانه است اما چرا و چطور؟ در واقع ما یادگرفته ایم که دنیا را بد دریافت کنیم چون این بد دریافت کردن برای ما جنبه محافظتی دارد و اینگونه آموخته ایم که برای دفاع از خودمان همه چیز را بد ببینیم مگر این که خلاف آن ثابت شود، در این شیوه ما انرژی بسیار زیادی را صرف دور کردن بدی ها از خودمان می کنیم در صورتی که بسیاری از این بدی ها که درک نادرست ما آنها را بد دریافت کرده واقعا بد نیستند.
بسیاری از مسائلی که در اطراف ما پیش می آید قابل کنترل نیستند مثل جنگ، حوادث طبیعی یا حتی درگیری های خانوادگی، ولی اتفاقاتی که در درون ما بعد از حوادث و مشکلات می افتد کاملا قابل کنترل هستند مگر این که ما تصمیم گرفته باشیم برای مقابله به مثل، رفتارهای نابه جا داشته باشیم و با رفتار خود دیگران را مجبور به عقب نشینی کنیم ولی سوال این جاست آیا با رفتار های منفی و پرخاشگرانه یا حتی سکوت و ناراحتی تا به حال به جایی رسیده ایم و یا توانسته ایم اثری مثبت بر خود و بر دیگران بگذاریم؟در بهترین حالت بدترین اتفاق پیش می آید و آن ترد شدن و اثرات منفی گذاشتن است که از بین بردن شان زمان و صرف انرژی زیادی را خواهان است.
در کتاب از حال بد به حال خوب اثر دیوید برنز با مجموعه تمرینات کاربردی و اثر بخشی روبه رو خواهیم شد که به ما می آموزند که بد درک کردن یا تحریف های شناختی ما چگونه شکل می گیرد و چگونه اثری منفی می گذارد و در نهایت ما چطور می توانیم آنها را بر طرف کنیم.
بر طرف شدن یا نداشتن تحریف های شناختی به نقل از دیوید برنز در کتاب از حال بد به حال خوب اولین اثربخشی و نتیجه مثبتی که دارد این خواهد بود که ما زمان زیادی را که صرف فکر کردن وسواس گونه به افکار منفی داشتیم، دیگر وجود نخواهند داشت حال زمان زیادی خواهیم داشت که بهتراست این زمان را برای ارتقاع سطح خودمان استفاده بکنیم. نتیجه دیگری که از اهمیت بالایی برخوردار است این است که اضطراب و افسردگی که ناشی از درک اشتباه ما بود دیگر وجود ندارد و ما رها شده از غم و افکار بد بینانه می توانیم در مسیری بهتر، شاد باشیم.

نظرات بسته شده است.